Jag har fått hanka mig runt i systemet, och efter 2 röntgen, 2 läkarundersökningar och ett besök hos sjukgymnast så kom jag äntligen till idrotssmedicinska enheten här i umeå.
Dom trodde jag hade hopparknä, en åderinväxt i senan nedanför knäskålen.. det ultraljudades för 1 månad sen ungefär, och det visade sig att så var inte fallet.
Det är konstaterat som kronisk skada (2% invaliditet, med utdelad ersättning för det), så det har gåtts igenom rätt bra.
Den begynnande skadan tillkom 2002 03 27, så det var 3.5årsjubileum för några veckor sen..
Läkaren konstaterade att draget inte låg i linje och satte upp mig på operationstid för högerknät i höst, vänsterknät i vår om resultaten blir bra...
Grejen är ju att det inte går att träna bort rent så, det är en felväxt i knät. Att jag blir starkare i benen hjälper inte mycket när gånggärnet inte tål belastningen.. :)
Fins inga övningar som hjälper mot detta, det är artroskopi som gäller.. operation utan natt p sjukhus, rehab 2-4 veckor med kryckor.
Haltade i 2 dagar efter idrotten när jag landade lite djupt när jag voltade på trampett (med lugn ansats, kan inte springa för fullt alls, detta med uppvärmning), landade lite djupt bara och det drog till så linkade jag och satte mig på en bänk..
Man blir som så bräcklig, det går ju upp och ner, med infektioner som kommer och går, finns itne mycket att göra åt.
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> lleberg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Benträning som jag som knäskadad inte får ont
> av! Ger resultat!
>
> Låter kanon!
>
> Har du snackat med en kompetent sjukgymnast?
> Kanske finns det fina rehabövningar för att få upp
> styrkan i knät?
>
> Carpe Diem!
> www.geblod.nu
> Hallowed be thy trail!