.

• Trådstartare Trådstartare H.
  • Start datum Start datum
.
H. sa:
Leija tyckte det var tråkigt att vänta hemma när jag var ute och roade mig i parken. När jag kom hem övertalade hon mig att släpa upp cykeln manuellt för ett extra åk.

Fantastiskt! Och vilken fart hon har.
Snyggt.

(Dessutom blev den där söndertjatade, sävliga låten helt ok att lyssna på.)

.
Hade en Jack Russel som hette Luna som tyvärr inte finns med oss längre. Våran största dotter kallade henne faktiskt för Leija när hon var bebis :)
Det ser jättehärligt ut, finns någon liten ambition att fasa in nuvarande hunden till att kunna hänga med men hon är lite svajig med doftspår från vilt.

.
Fantastiskt!

Har funderat på att testa med min staffe. Men oavsett om jag kör på honom eller om han springer in i mig så är det jag som kommer bli skadad :D

.
A.Fritzon sa:
Fantastiskt!

Har funderat på att testa med min staffe. Men oavsett om jag kör på honom eller om han springer in i mig så är det jag som kommer bli skadad :D

Låter bekant. Tog över en staffe tik i vintras, hon är som en tegelsten. :) Men mjukare psyke får man leta efter, värsta mesen någonsin. Tyvärr som sagt lite svajig med viltspår och dessutom älskar hon alla människor, inte så roligt för dom som är hundrädda även om hon bara vill slicka av dom huden.

.
Gillar verkligen trail-dog filmer och denna var grym!
Imponerande fart på jycken??

Senast redigerad av en moderator:
.
H. sa:
Fjärdebrunn sa:
Tack för fin film, riktigt proffsig!
Grymt kul med hundfilm. Ska visa den för Triwa när jag kommer hem :)

Kul att det uppskattas. För teknikintresserade kan jag berätta att filmen är helt filmad med en Panasonic Lumix LX100 kompaktkamera placerad på stativ.

Kameran kan filma i 4k och man kan själv välja slutartid för filmen. I detta fall har jag kört på 1/500s med auto-ISO och auto-bländare.

Eftersom allt är filmat högupplöst kan jag vid redigeringen lägga till zoomningar och panorering. Väldigt smidigt när man filmar sig själv.

Det jag saknar är fjärrkontroll och möjlighet att beskära start/stopp för en video. För att spela in cykelsekvenserna i denna film (dvs 1 min cykling) fyllde jag hela minneskortet på 16 GB. Det blir ju väldigt mycket överflödsinspelning.

Om du inte skrev en 0a för mkt så behöver vi prata lite om slutartider för video. Du kan ju använda mobilen som fjärrkontroll, men kamern har kanske inte så lång räckvidd på sin wifi.

.
Du vet att hundar skall vara kopplade så här års!

Skämt åsido, har börjat cykla med min mini aussie men försöker lära honom att alltid ligga bakom mej. Är du inte rädd att cykla på Leija när hon ligger framför?

Liknande trådar

.
16 svar
.
3 svar
. 2
66 svar
Deleted member 77490
Tillbaka
Topp