Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste en artikel som mer beskrev skillnaden i känsla när man gick in och ur svängen. Jag hittar den inte nu men det blir nog bra med mindre offset då länge det är modern geoJonte987, det är precis som du beskriver,
har läst allt jag hittat men fattar ändå inte men 42 blire ingen kommer ihåg en fegis .
Har en ultimate på scouten och drömmer om att ragleyn ska kännas lika bra....!?
Lägre =! längreDet är fantastiskt roligt när folk har fel. Längre offset ger mindre trail.
Syftar du på min kommentar så får du nog läsa den igen. Syftar du på något som länkats till så har jag inte läst det.?Det är fantastiskt roligt när folk har fel. Längre offset ger mindre trail.
Gick från 51 till 42 på min hoj, känner ingen som helst skillnad.
Det var väl innan utför var det nya normala?gick man inte över till 51 när 29orna tog över, för att ge mer lättstyrd 26-känsla?
man har ju lite förhoppningar när man börjar lyssnar på denne trevlige man, men han lyckas packa 13 minuters prat med nära nog noll konklusiv information.
Han gör ju reklam för där de skrivit ut mer information om saken och han vill inte konkurrera ut sin egen artikel genom att göra den här videon bättre ahaha.man har ju lite förhoppningar när man börjar lyssnar på denne trevlige man, men han lyckas packa 13 minuters prat med nära nog noll konklusiv information.
däremot när han skall demonstrera skillnaden (som han inte känner) vid långsamma småvängar är det uppenbart att han sitter på för stora atlantångare närmast utan förmåga till snabb styrrespons.
att snabbt i sista stund justera spåret inför ett hinder på stigen han vill undvika kan han nog glömma.
så ingenting är ändå statiskt..
Så egentligen spelar det ingen roll men vill man ha lite rappare styrning så är längre offset bättre?
Nu har du precis jinxat det hela. Barnen känner så klart på sig att du just idag har nya leksaker, så räkna med kaskadspyor, gråt, skrik och nerkissade lakan. När du väl är klar med bekymren åker du själv på världens influensa så du blir sängliggande i en vecka.jag ska försöka hinna montera den ikväll , om monstren förlåt barnen somnar nån gång.
mbaction.com
Dubbeljinxat.”Nu har du precis jinxat det hela. Barnen känner så klart på sig att du just idag har nya leksaker, så räkna med kaskadspyor, gråt, skrik och nerkissade lakan. När du väl är klar med bekymren åker du själv på världens influensa så du blir sängliggande i en vecka.
Därefter kan du nog montera den.”
One down one to go?
Trailvärde är inte allt eftersom geometrin och längd på stammen mm påverkar vart förarens tyngd hamnar. Så att vi skulle vilja ja samma trailvärde idag som då ser jag som ytterst tveksamt.2008 verkar vara året då GaryF introducerade Genesis2. Innebar bland annat 51mm offset. Undrar vilket trailvärde han designade kring? Borde gå räkna fram. Nyfiken på att jämföra med vad dagens hojjar med kortare offset får. Nån som redan jämfört?
![]()
2008 Gary Fisher
Sun Valley, Idaho was the ideal springboard to see, touch and ride the 2008 Gary Fisher bikes.www.bikeradar.com
Ja, det här sista rörde nog bara till det för mig, fick inte ihop teorin riktigt.Trailvärde är inte allt eftersom geometrin och längd på stammen mm påverkar vart förarens tyngd hamnar. Så att vi skulle vilja ja samma trailvärde idag som då ser jag som ytterst tveksamt.
Ja, det här sista rörde nog bara till det för mig, fick inte ihop teorin riktigt.
Men kan det vara så att kortare stam vill ha kortare offset?
Man kan inte stirra sig blind på trailmåttet. Reach, BB-höjd, stack och CS-längd har inget att göra med trailmåttet men påverkar ändå hur långt fram och hur högt du får tyngdpunkten, vilket kan kompenseras med lång/kort stam, vilket i sin tur tillsammans med bredden på styret påverkar responsiviteten. ? - Så olika hojar med samma trailmått kan vete sig olika.få se nu...kortare offset ger längre trail som ger nervösare styrning som kompenseras med längre styrstam. ?