Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja! Det där är intressant. Det måste finnas nåt mer än trail-uträkningen. Jag tror att kortare trail med hjälp av mycket offset ändå har ett pris inte bara i wheelflop utan också i att hjulet måste flyttas i större utsträckning, för att få samma trail och svängeffekt, men en brant vinkel och kort offset ger samma trail, svängeffekt men med mindre förflyttning av hjulet via styrrörelsen. Och det är en smidigare cykel. "Flickable" är ett ord jag gillar här.
...
Styrs offset av CSU, lower leg eller både och? Vad blir offset om man parar ihop CSU från en Revelation 27,5" 46mm offset med lower legs från en Pike 29" 42mm offset?
Tänk på att du får 20mm kortare slag med om du parar ihop en 27.5" csu med 29" ytterben .då 29" har måtten stoppet 20mm högre än 27.5" dito. Och rockshox har offseten i csu inte i både csu o ytterben.
Tänk på att du får 20mm kortare slag med om du parar ihop en 27.5" csu med 29" ytterben .då 29" har måtten stoppet 20mm högre än 27.5" dito. Och rockshox har offseten i csu inte i både csu o ytterben.
Haha roligt det där då jag har satt en rockshox ifrån en gary fisher trek med 51mm offset på en oneone 45650b, mem jag kan inget om modern geometri är bara glad att gaffeln väger under 3kg och har retur ??2008 verkar vara året då GaryF introducerade Genesis2. Innebar bland annat 51mm offset. Undrar vilket trailvärde han designade kring? Borde gå räkna fram. Nyfiken på att jämföra med vad dagens hojjar med kortare offset får. Nån som redan jämfört?
![]()
2008 Gary Fisher
Sun Valley, Idaho was the ideal springboard to see, touch and ride the 2008 Gary Fisher bikes.www.bikeradar.com
Tror de testar olika och väljer det som känns bäst, förutsatt att de inte faller för en modetrend. Kona sa i alla fall efter framtagandet av nya Process 134 att de hade ett gäng testpiloter som fick testa både kort offset och 51mm. De flesta gillade 51mm, så då körde Kona på det.Om jag inte minns fel så gjorde ibis så med ripmon, inte snorslack hta, men korta offseten för att ändå få till högfartsegenskaperna utan att den skulle bli lika floppig i lågfart som en slackare hta ger. Typ.
I ibis fall så var det mer med "flit", där gick de med flit med inte klassledande hta, utan liter mer konservativt, med mindre offset. jag tycker det fungerar hur bra som helst, men jag gissar att en ripmo med 51 offset på känns möjligen gnuttan annorlund men inte sämre per se.Tror de testar olika och väljer det som känns bäst, förutsatt att de inte faller för en modetrend. Kona sa i alla fall efter framtagandet av nya Process 134 att de hade ett gäng testpiloter som fick testa både kort offset och 51mm. De flesta gillade 51mm, så då körde Kona på det.
Mtb-geometri är ju kul på det sättet. De ändrar på en grej för att det ska bli bättre men efter ett tag kommer de på att de behöver ”parera” med en annan förändring. Och så håller det på, fram och tillbaka.I ibis fall så var det mer med "flit", där gick de med flit med inte klassledande hta, utan liter mer konservativt, med mindre offset. jag tycker det fungerar hur bra som helst, men jag gissar att en ripmo med 51 offset på känns möjligen gnuttan annorlund men inte sämre per se.
Vad får du för höjd till BB? Blir det inte väldigt lågt? Tänkte också testa mullet i dagarna men på en högre cykel.Nu tack vare det fina vädret (torrt iallafall) så har det cyklats mycket och jag har kommit fram till att med mullet setup (27.5) bak känns den skitbra, inte riktigt lika rolig som scouten men jag tar mig både upp och ner bättre än tidigare, om det beror offseten eller inte vet jag däremot fortfarande inte?Visa bilaga 486512
Ett ögonblick så ska jag mäta .( håller på att lägga grabbarna)Vad får du för höjd till BB? Blir det inte väldigt lågt? Tänkte också testa mullet i dagarna men på en högre cykel.
30.5cm osaggat men bra mycket mer markfrigång än min bird120 ,Ett ögonblick så ska jag mäta .( håller på att lägga grabbarna)
Ok, trodde det skulle bli lägre. Det är ungefär som min HT. Lagom lågt.30.5cm osaggat men bra mycket mer markfrigång än min bird120 iofs heldämpad men färre inslag på den här iallafall...
Mange
Inte alla vill ha det så det är en generalisering. Men har man 65 grader på styrhuvodet så.Ragley vill ha 51mm.
Gör om och gör rätt :)Visa bilaga 475036
63grader osaggat med 27.5 bak då förstås.Inte alla vill ha det så det är en generalisering. Men har man 65 grader på styrhuvodet så.
Fortfarande 65 grader det enda som ändras är försprånget.63grader osaggat med 27.5 bak då förstås.