7år senare, Hope släpper sitt styre!

marr

Aktiv medlem
Tog lite tid. Ryktas om 160gbp.

Ser ni ett beställningsbart kan ni gärna hojta till, så ska jag överväga det då.

Screenshot_20170804-154334.png

Aha ok. Jag e lite sugen på ett kolstyre och kikat mest på ett sixc 20 mm rise. Hope brukar ha fina prylar så de kanske e värt att vänta på mer info innan jag lägger en order på sixc.

Makten sa:
Undrar varför de inte använder UD-layup som alla andra (utom Ebay-skräpet).
För att ansvarig designer kanske föredrog estetiken med mönstrad väv? Det är ju trots allt bara ett tunt yttersta lager du ser, resterande lager under kan mycket väl bestå av UD väv. Hopes sadelstolpe (som jag har på min pendlarcross) har även det samma mönstrade väv i yttersta lagret.

Makten sa:
Ska man tro grundaren av Unno så borde frågan snarare vara varför andra inte använder ett vävt yttre lager:

"The woven carbon fabric isn't just for show either; Cesar explained that the decision to incorporate the fabric was done to increase the frame's durability. “The fabric is mainly for strength and impact issues. UD (unidirectional) is aligned fibers, so when you get an impact it's very easy for them to separate. I don't get why the bicycle industry doesn't use woven fabric on the outside – you won't see a Formula One car without fabric on the outside, because it's just much better for impact resistance and safety,” says Cesar."

Marr: vägde du styret innan du installerade?

Crossmax sa:
Makten sa:
Ska man tro grundaren av Unno så borde frågan snarare vara varför andra inte använder ett vävt yttre lager:

"The woven carbon fabric isn't just for show either; Cesar explained that the decision to incorporate the fabric was done to increase the frame's durability. “The fabric is mainly for strength and impact issues. UD (unidirectional) is aligned fibers, so when you get an impact it's very easy for them to separate. I don't get why the bicycle industry doesn't use woven fabric on the outside – you won't see a Formula One car without fabric on the outside, because it's just much better for impact resistance and safety,” says Cesar."

Marr: vägde du styret innan du installerade?

230gram isch på min våg. Så en 15g tyngre än Thomson styret jag hade innan.

Hope är ju kända för att inte släppa något som de inte står bakom till 100% och mycket jobb bakom, så kvalitén o kunskap bakom tror jag är det sista man behöver oroa sig över

Tillbaka
Topp