999 Tuscany. 1200 km randonné i Toscana

Relax, GöranS, ibland är du ju så tråkig och jobbig !

GoGo, Kämpa !!
Måste vara olidligt att vara så fruktansvärt rolig (=alkoholfixerad) som du är.
1749143523188.webp

GöranS: Detta är ju en suverän tråd, en massa kul och inspiration. Fantastico av BigMollo. Men please, ge fan i att förstöra tråden & gnälla på andras kommentarer. Stilen sätts ju redan i första inlägget. :cool:
Bland det roligare jag läst dig skriva. Förmodligen oavsiktlig komik, men ändå!

Tack för all pepp. Det gick tyvärr inget vidare den här gången. Jag var för dåligt förberedd och jag hade bokat flyget hem lite för snålt. Jag blev bara tröttare och tröttare. John fick vänta på mig i backarna och jag kände mig helt kokt. När jag kom till Monteluco så var planen att köra vidare till Chiusi Verna för att sova. Då bestämde jag mig för att låta John köra vidare. Jag hade antagligen somnat någonstans halvvägs.
Nu är planen att cykla härifrån till Pisa. Set kan bli en fin dagstur.
Loppet var riktigt fint med bra service och familjär känsla. Det är dock ganska tufft så jag skulle tagit en dag extra. Nu kanske jag hade kunnat mosa mig i mål på natten till söndag för attt åka direkt till flyget men det känns inte alls lockande.
Så var det med det. Nu ska jag somna om och se till att jag får in fin dag till Pisa.

Tack för all pepp. Det gick tyvärr inget vidare den här gången. Jag var för dåligt förberedd och jag hade bokat flyget hem lite för snålt. Jag blev bara tröttare och tröttare. John fick vänta på mig i backarna och jag kände mig helt kokt. När jag kom till Monteluco så var planen att köra vidare till Chiusi Verna för att sova. Då bestämde jag mig för att låta John köra vidare. Jag hade antagligen somnat någonstans halvvägs.
Nu är planen att cykla härifrån till Pisa. Set kan bli en fin dagstur.
Loppet var riktigt fint med bra service och familjär känsla. Det är dock ganska tufft så jag skulle tagit en dag extra. Nu kanske jag hade kunnat mosa mig i mål på natten till söndag för attt åka direkt till flyget men det känns inte alls lockande.
Så var det med det. Nu ska jag somna om och se till att jag får in fin dag till Pisa.

Hoppas att du har fått en fin och härlig tur ändå! 🤗

Bra jobbat ändå tycker jag. Du är alltid så pepp innan men lite människa också uppenbart vilket är skönt för oss andra halta, lytta och bortbytta.
Och du är i gott sällskap, tänk bara på ”bullen”, del Toro”s miss häromsistens. Vad kostade inte den!? Du får en fin tur till Pisa iallafall.

Nyfiken fråga, dålig förberedelse, knappast brist på mil i benen väl? Dålig uppladdning på annat sätt då eller vad?

Nyfiken fråga, dålig förberedelse, knappast brist på mil i benen väl? Dålig uppladdning på annat sätt då eller vad?
Jag hade en bra uppladdning hela vintern och våren men den sista månaden var fullbokad med annat varje helg. Sen tog latmasken över när det var så kallt och blåsigt. Sen lyckades jag få ont i hälsenan igen.. Jag räknade lite snålt med tiden. Om jag hade en dag till så hade det varit ok. De flesta jag har pratat med siktar på att gå i mål på söndag.
Men men, det är aldrig fel med cykling i Toscana 👌

Jag hade en bra uppladdning hela vintern och våren men den sista månaden var fullbokad med annat varje helg. Sen tog latmasken över när det var så kallt och blåsigt. Sen lyckades jag få ont i hälsenan igen.. Jag räknade lite snålt med tiden. Om jag hade en dag till så hade det varit ok. De flesta jag har pratat med siktar på att gå i mål på söndag.
Men men, det är aldrig fel med cykling i Toscana 👌
Äsch ibland går det inte bara, om inte annat så visar det hur fokuserad man måste vara inför dom här långa loppen. Njut av turen till Pisa och ta en extra gelatto😀

Start 17.00 på onsdag och målgång vid 13.?? idag ger 68+ timmar. Vittnar om en rätt tuff bansträckning.

tänk vad mycket snabbare dom 5 andra hade varit med pinnar
Efter en del cykling i Italien skulle jag dock säga att man nog ska välja sina tillfällen för att använda dem. Utför småskruttiga vägar som bitvis är rejält branta och med kurvor som är "lite överraskande skarpa" tror jag pinnanvändning är ett recept för snabb DNF.

Efter en del cykling i Italien skulle jag dock säga att man nog ska välja sina tillfällen för att använda dem. Utför småskruttiga vägar som bitvis är rejält branta och med kurvor som är "lite överraskande skarpa" tror jag pinnanvändning är ett recept för snabb DNF.
På den här rundan så skulle man bara ha nytta av pinnarna de sista 30 milen. Och knappt då, det är så jäkla tight trafik och dåliga vägar att det är läskigt att ligga i bågarna på många ställen.

På den här rundan så skulle man bara ha nytta av pinnarna de sista 30 milen. Och knappt då, det är så jäkla tight trafik och dåliga vägar att det är läskigt att ligga i bågarna på många ställen.
Fast uppför verkar det ju gå att nyttja tempopinnar. Åtminstone om man ska tro den där Jonas. Fast det är klart, han är väl ingen riktig cyklist? Tror knappast han ens kört en BRM200.

Jag får inte ihop arrangörens musik- och namnval.

999 det är väl något annat än folkmusik? En av deras plattor har åtminstone en koppling till sport.

Skärmbild 2025-06-12 233824.webp

Tillbaka
Topp