Ahh 26"

Ahh 26"
flight sa:
Är det helt enkelt så att det inte går att cykla på 26" längre?
Verkar helt dött att sälja hojjar av den sorten!
Måste man ge bort dom??

Små 26or verkar poppis för de som vill bygga en bra barncykel. Så en sådan borde gå att kränga lätt med rätt marknadsföring. Stora 26or funkar precis lika bra att cykla på idag som när dom köptes (såvida de inte gått sönder), men verkar väldigt svårsålt...

Ahh 26"
Jag köpte en Scalpel Team issue 2011, 2012 kom 29"-boomen *faaaan*. Cykeln är osäljbar men då den går som fincykel (enbart på tävlingar) så behåller jag den tills sonen är stor nog.

Cyklister är trendkänsliga och argument som 9,2 Kg fulldämpad cykel för 15K biter dåligt. Någonstans har jag övertygat mig om att stora klumpiga cyklar inte är min grej...

Ahh 26"
flight sa:
Den går alldeles fantastiskt bra att cykla på men beståndet är för stort!!
Det är nog snarare våra plånböcker och behov att följa trender som är för stort. :)

Men håller med om att 26" som hjulstorlek fungerar utmärkt. Dock börjar många 26"-hojar få några år på nacken och kan därför kännas lite omoderna i geometri etc. Eller?

Senast ändrad:
Ahh 26"
Oggler sa:
Beggade hojar verkar vara osäljbara oavsett hjulstorlek. Tekniken och trenderna driver ju på, på alla områden.

Ja mothäver teknik o trenden när ja vräker förbi 29orna på mina yttebytte 26or, de ju roligare att vara snabb på en "omodern" hoj mot en modern än tvärtom.

Ahh 26"
Och snart kommer det en ny hjulstandard - 28.28 tum och då får ni hiva iväg era gamla 27,5 och 29 tummare! Kommer ej gå att cykla på. Har för mig att det är specialized som filar på det...

Senast ändrad:
Ahh 26"
Jag håller inte med. Sålde precis min 2012 canyon nerve 26" utan större problem. Det gick fort och intresset var stort och jag fick helt ok betalt. 50% av nypriset.

Tillbaka
Topp