En glad nyhet ! Jag (mha era tips å råd) har förhoppningsvis löst plattisproblemet.
Hittade ett par fotbollsbenskydd hemma från en annan tidsålder, men de fick väl duga...
Sedan knäskydd..
Och sist men inte minst...ja, varför inte, skidstrumpor!
(+) De är hur långa som helst, täcker hela vägen upp.
(+) Är gjorda för att transportera bort fukten
(+) Ger bra kompression och håller allt på plats
(+) Lagom tjocka; räddade även vaden ett par ggr.
(-) Potentiellt varma. Men det blev ett icke problem till slut. Fötterna var torra och glada nät jag kom hem efter 2.5h i skogen.
(-) Återigen; I looked like an idiot...
Jag hade fått några läxor från Tisdagsrajden: stå, cykla över hinder, hålla koll på var pedalerna tar vägen och "starta" med sadeln i högsta läget.
Börjar med ett förtydligande på ett inlägg jag gjorde tidigare i veckan:
Så jag hade för mig att ta det lite lugnt idag och studsa inte mer än nödvändigt. Nu vet jag precis hur det gick till när jag slog mig med sadeln i tisdags. Vet ni varför? För att jag råkade återskapa händelsen och slog mig just precis på samma ställe igen när jag försökte träna på att starta i uppförsbacke utan att sänka sadeln. Bingo! =)
Så det blev myyyycket ståcykling idag eftersom jag knappt kunde sitta. Hittade även nya gömda ställen att träna på cykla över hinder.
(Och under hinder)
...samt andra inte så gömda tekniska stigar jag hade missat förut!
Det går framåt vet jag. Det blir betydlig färre fotnedsättningar. Att upptäcka hur mycket den lilla klingan kan hjälpa mig har varit en härlig karamell jag fortfarande suger på.
Efter cykling blev det öl och vinägerchips.
Och f*tb*ll måste jag givetvis kommentera för en gångs skull eftersom för min del efter dagens kanonmatch går det tyvärr inte att låtsas som ingenting ;) ??