Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Möjligt, men de ggr jag blivit omkörd med minsta möjliga avstånd, blivit sprejad med spolarvätska etc är när mötande körfält är helt fritt. Förarna har kunnat köra förbi utan problem, men de väljer att jävlas.För personligen är jag helt bergis på att det finns en och annan cyklist i tråden som faktiskt aktivt bidrar till att eskalera konflikten ute på vägarna, och det är trist.
Möjligt, men de ggr jag blivit omkörd med minsta möjliga avstånd, blivit sprejad med spolarvätska etc är när mötande körfält är helt fritt. Förarna har kunnat köra förbi utan problem, men de väljer att jävlas.
Uppförandet är inte ett dugg bättre än de som muckar eller trakaserar svart eller färgade människor.
Varje gång vaktparaden passerar!Vad gör ni när ett hästekipage är på vägen? Tutar och sprutar spolarvätska?
Tyvärr är det samma problem där. Vissa individer ser bara sig själva.Vad gör ni när ett hästekipage är på vägen? Tutar och sprutar spolarvätska?
Om jag hade svaret på den frågan vore jag legend.Vad tycker du den "svarta eller färgade människan" ska göra när den blir trakasserad för att få ett förändrat beteende hos den som trakasserar?
Om jag hade svaret på den frågan vore jag legend.
För cyklister kanske bli cykelkompis med Conor McGregor och köra med kroppskamera. Bilister som trakasserar Conor får ett vänligt besök?
Publik svart lista över företag vars förare trakasserar cyklister?
Personer som har svårt att hålla tillbaks känslor bakom ratten kanske skall få körkortet indraget?
Som ensamcyklist har jag lite åsikter om klungcyklister jag med. Dessa kräver visad hänsyn och 1,5 m vid omkörning av bilisterna. Själva kör dessa gärna om mej (60+ och inte så snabb) och då är det inte 1,5 meter, det kan jag lova.
Och lagen säger väl att cykla i bredd är ok om man ej hindrar övrig trafik, men en klunga hindrar övrig trafik!
Så klungkörning är väl inte tillåtet överhuvudtaget annat än på avhysta vägar?
Jag får ständigt försvara mej mot dessa klungor från vänner o bekanta, trots att jag som sagt ALLTID cyklar ensam. Lite tröttsamt.
Men trots allt! Det är fredag så "skål ta mej fan"! ?
I bilar och bussar sitter man alltid i bredd. Säker omkörning sker alltid i nästa fil. Är den mötande bör omkörande vänta in möjlighet till säker omkörning. En klunga i två led kräver halva omkörningssträckan. Klungor har hört till cyklingen i urminnes tid. Lagen skapar risker i trafiken.
Den här tråden är ju grymt rolig. På något slags halvtragiskt vis. Stor fredagstrådspotential!I bilar och bussar sitter man alltid i bredd. Säker omkörning sker alltid i nästa fil. Är den mötande bör omkörande vänta in möjlighet till säker omkörning. En klunga i två led kräver halva omkörningssträckan. Klungor har hört till cyklingen i urminnes tid. Lagen skapar risker i trafiken.
men en traktor med släp tar upp full breddEn bil eller buss kör sällan i 40 på en 70 väg....
men en traktor med släp tar upp full bredd
En hjullgrävare med släp håller väl en 15 km/h när det börjar gå lite uppför.....En bil eller buss kör sällan i 40 på en 70 väg....
men en traktor med släp tar upp full bredd
Så när du ”försvårar” omkörning är det ok? Men andra ska köra på ett långt led längs kanten?Missförstå mej rätt, vid svåra lägen på landsvägen med bil som vill om där det är riskabelt så ligger jag rätt långt ut i vägbanan så hen verkligen får fundera om en omkörning här är lämplig.
För drygt ett år sidan stod jag och ett par andra cyklister på trottoaren utanför Family Dollar i Walden, Colorado när vi plötsligt hör ett svagt, sprucket rop. "Get off the road!". En gammal gubbe i pickup.![]()
Varken hjulgrävaren eller traktorn får köra på den finfina cykelvägen som ligger preciiis bredvid vägen (som inte duger åt elitcyklisterna som kör icke avlyst TdF hemmavid).En hjullgrävare med släp håller väl en 15 km/h när det börjar gå lite uppför.....
Så när du ”försvårar” omkörning är det ok? Men andra ska köra på ett långt led längs kanten?
Det är nog dags att läsa på om vad som står i lagtexterna.
Haha, jag tolkade det lite mer allmänt som att han tyckte att vi inte hörde hemma på vägarna. Men man vet aldrig. Han såg i alla fall nästan för skröplig ut för att framföra ett fordon. Det gjorde kanske vi med efter mer än åtta dagar på cyklarna.Är du säker på att han sa "off"? Han kanske sa "on" , alla vet ju att det är förbjudet att cykla på trottoaren ?
Du menar alltså att det alltid finns cykelvägar?Varken hjulgrävaren eller traktorn får köra på den finfina cykelvägen som ligger preciiis bredvid vägen (som inte duger åt elitcyklisterna som kör icke avlyst TdF hemmavid).
Fredag - skål! :)
Återkom gärna om du hittar något intressant.Det är nog dags att läsa på om vad som står i lagtexterna.
Absolut, cykelvägar finns alltid. Men kanske inte precis där man vill ha dem.Du menar alltså att det alltid finns cykelvägar?
Du menar alltså att för att köra om ska det vara fritt, backkrön, skymd sikt, och utan möte... med mera (snöstorm, ufo på vägbanan)?Fast det är inte tillåtet med omkörningar utan att det är fritt, utan möte, skymd sikt, backkrön med mera.
Hålla säkert avstånd till den omkörde och det bedömer den omkörde. Inte den omkörande!
Det är bäst ni håller undan annars kommer de spruta sportdryck på er. Ni borde förstå att ni förstör flowet i träningen!Känner samma sak med landsvägcyklister dom saktar inte ner och kör jätte nära när jag är ute och cyklar med mina barn. Så det kanske finns en anledning av att folk gör likadant med bil?
Känner samma sak med landsvägcyklister dom saktar inte ner och kör jätte nära när jag är ute och cyklar med mina barn. Så det kanske finns en anledning av att folk gör likadant med bil?
Det är ju därför man ofta undviker cykelvägen och väljer körbanan istället, det är så mycket löst folk som vinglar runt utan uppsikt och kontroll på cykelvägen = säkrare att hålla sig på körbanan!Jag cyklar på cykelvägen med mina barn och är bredvid som man ska vara. Inte jätte roligt när det kommer folk och tränings cyklar förbi i plus 40 km/h och inte säger något det lämnas precis inte vi avstånd till barnen där. Precis som bilar inte gör mot er som ni säger.
Vill bara säga till er som träningcyklar visa hänsyn till alla som cyklar också
Ungefär samma som om treåringen blir påkörd av en normalviktig eller tom lite underviktig landsvägscyklist?Hm undra vad som händer med en 3 åring som blir påkörd av en överviktig landsvägsmupp i 40km..
Grannens fina SUV har antikollisionssystem. (Som alltid funkar, såklart.) Klungan med överviktiga landsvägsmuppar tittar bara på wattmätaren.Och vad händer med treåringen när stressade grannen blåser förbi i sin fina SUV i 40 knyck (40 km/h med en bil är ju löjligt låg hastighet medans den är enorm med en cykel) och kör på ungen?