n_andersson
Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Jasså det var styrlager han menade. Det är Vincents styrlager på den
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det hjälper ju inte mycket var det är för något när jag skall byta till något bättre?Jasså det var styrlager han menade. Det är Vincents styrlager på den
Visa bilaga 660609
Ja jag förstår inte problemet, allebikes support är dessutom snabbare på att svara än vi här i tråden?Men kontakta allebike då, wiseguy ?
Gjort men får inget svar wiseguy. Det gjord jag så klart först…. Är skrivkunnig och Mail kunnig men inte lätt när de inte svarar… ??Men kontakta allebike då, wiseguy ?
Inte fått svar så nej…Ja jag förstår inte problemet, allebikes support är dessutom snabbare på att svara än vi här i tråden?
Jag är 195 och var väldigt nöjd med min i storlek XL efter att jag bytt till 90 mm styrstam.Hur upplever ni som är långa cykeln? Är jag på 194cm för lång för en i XL?
Är 198, Den är klart mer aggressiv än min grizl i 2xl. Men trivs bra på denHur upplever ni som är långa cykeln? Är jag på 194cm för lång för en i XL?
Jag har inte erfarenhet av just den här cykeln, men jag har en lätt racer som jag kör på asfalt och en Canyon Grizl som är betydligt tyngre och har 45mm breda däck. Så länge man bara cyklar på graveln så är det inget jag direkt saknar men när man byter till racern så är det stor skillnad i känsla.Hej! Inne på en Mb31 eller Rocket. Kommer cykla i vinter och en del träningsrundor på grus/trainer men även en del asfalt. Kommer dock inte ha möjlighet att skaffa en racer också, hur upplever ni denna modell på asfalt? Funkar det med smalare däck eller kommer jag att vilja byta till kolfiber och nått rappare? Nån input?//noobie
Har en Mb31 och har kört en del asfalt med smalare däck. Det funkar hur bra som helst, knappt mätbar skillnad mellan Mb31 och min racer.Hej! Inne på en Mb31 eller Rocket. Kommer cykla i vinter och en del träningsrundor på grus/trainer men även en del asfalt. Kommer dock inte ha möjlighet att skaffa en racer också, hur upplever ni denna modell på asfalt? Funkar det med smalare däck eller kommer jag att vilja byta till kolfiber och nått rappare? Nån input?//noobie
Har en Mb31 och har kört en del asfalt med smalare däck. Det funkar hur bra som helst, knappt mätbar skillnad mellan Mb31 och min racer.
Föreslår dock att du väljer en version med 2 klingor fram för att få en vettig utväxling när det går fort (läs cyklar asfalt).
Tack, kommer också pendla mycket i Stockholm. Låter som en gravel passar ganska bra, och sedan ha två par hjul att varva med. Har ingen erfarenhet av köra på trainer men antar att det funkar lika bra där.Jag har inte erfarenhet av just den här cykeln, men jag har en lätt racer som jag kör på asfalt och en Canyon Grizl som är betydligt tyngre och har 45mm breda däck. Så länge man bara cyklar på graveln så är det inget jag direkt saknar men när man byter till racern så är det stor skillnad i känsla.
Men i praktiken är skillnaden inte jättestor, på samma asfalts-runda snittar jag runt 1-2km/h långsammare på graveln, ligger strax under 30 i sthlms-terräng när jag cyklar på egen hand. Jag har inte effektmätare på graveln men med ungefär samma puls, väderlek och upplevd ansträngning. Inte omöjligt att nästan hela skillnaden kan härledas till däcken, Pirelli cinturato gravel h 45mm vs GP5000 28mm.
Hade jag bara möjlighet att ha bara en cykel så skulle graveln bli den jag behåller, men gärna med två hjulpar, och kanske skulle byta upp mig några steg i modellprogrammet.
Okej bra tips, ska ha det i åtanke. Vad är fort??Har en Mb31 och har kört en del asfalt med smalare däck. Det funkar hur bra som helst, knappt mätbar skillnad mellan Mb31 och min racer.
Föreslår dock att du väljer en version med 2 klingor fram för att få en vettig utväxling när det går fort (läs cyklar asfalt).
Det är väl så att två klingor kan du få något högre maxhastighet och något tätare steg mellan växlar vilket kan vara bra på alla hastigheter, se jämförelse här:Okej bra tips, ska ha det i åtanke. Vad är fort??
Vad är felet, för breda?Någon som har monterat skärmar på sin cykel och hittat några som passar?
Jag bomköpte SKS Edge Al 46 Skärmset som jag tyckte så fina ut till hösten. De passade inte alls. :).
SKS speed rocket funkar riktigt bra på min MB 31:aNågon som har monterat skärmar på sin cykel och hittat några som passar?
Jag bomköpte SKS Edge Al 46 Skärmset som jag tyckte så fina ut till hösten. De passade inte alls. :).
De är raka i profilen och kommer inte upp i framgaffeln som är väldigt rundad. Samma bak, skärmen kommer inte upp tillräckligt högt vid fästet i triangeln.Vad är felet, för breda?
Tack, ska kolla in dem. Snygg färg på cykeln. Blir direkt sugen på glass.
Är det Shimano får man anta? Känt fel isåfall, men två vevlager på 500 mil... är det pressfit? (Orkar inte googla) känns som att ramens toleranser är off...+500mil mestadels pendling.
1 kedja
1 kassett
2 vevlager
2 par bromsklossar
Tyckte den börja växla lite dåligt.
Växel-vajer-sallad i handtaget.
Visa bilaga 664642
Låter ruskigt mycket slitage. Har själv bara 300+ mil på min och inte behövt byta något förutom kedja som jag byter ofta för att slippa byta kassett. Mycket salt och grus och lite tvätt?+500mil mestadels pendling.
1 kedja
1 kassett
2 vevlager
2 par bromsklossar
Tyckte den börja växla lite dåligt.
Växel-vajer-sallad i handtaget.
Visa bilaga 664642
Är det Shimano får man anta? Känt fel isåfall, men två vevlager på 500 mil... är det pressfit? (Orkar inte googla) känns som att ramens toleranser är off...
Hur menar du? Kom precis in från morgonrundan i 18 m/s sidvind i 1 mil. Fick korrigera lite men inte mer än på någon annan cykel.Nu blåser det lite förjävla mycket.
Och nu visar sig MB31:an från sin värsta sida.
Jag kan inte köra rakt.
Jag kan inte hålla emot.
Nått behöver göras.
Bredare styre + kortare styrstam = Mer hävarm?
Nunor jag på danska västkusten så är ganska van.. men inte ocyklingsbart infalla fall. Absolut inte..18m/s sidvind?
Då hade jag fått gå.
Helt ocyklingsbart på min.
Har en XL, med Vincenthjul.
Jag kan inte hålla emot/köra rakt när det blåser.
Oavsett position/grepp.
Nunor jag på danska västkusten så är ganska van.. men inte ocyklingsbart infalla fall. Absolut inte..
Den för 23.900 är den med effektmätare.Hade modellen med effektmätare en egen modellbeteckning eller heter den samma som den de säljer nu (som är utan)?
Jag brukar använda denna för vägledning:Har Pirelli Cinturato Gravel 40-622 (700x40C) däck på min MB31, vilket däcktryck bör jag pumpen däcken till? Skillnad på fram och bak?
Kan du tänka dig en axel som är 2mm kortare? Stack din 158:a ut något från svingen?Letar efter ny bakaxel, den befintliga är märkt M12*P1.5*142*158, Allebike säljer en med märkt M12*P1.5*142*156 som jag antar (?) passar men finns det alternativ?
Har försökt att leta på de "vanliga" siterna men blir osäker varje gång jag lägger något i inkorgen... har någon länk till en bakaxel som passar till min MB31?
Jag beställde den från Allebike tillslut - fungerar fint.Kan du tänka dig en axel som är 2mm kortare? Stack din 158:a ut något från svingen?
Jag har en Ortlieb Quickrack. Väldigt stabil och enkelt och snabbt att ta av och sätta på den tack vara snabbfästena.Någon som satt pakethållare på den (en helt vanlig)? Skulle vilja ha en bikepackingcykel och om den kan ta pakethållare blir det en allebike.
Nu har jag inte denna aktuella cykel men XL känns väldigt stort för dina 185 cm. Känns som att du snarare borde välja mellan M/LHej! Flikar in fråga om storlek på Bramleyn. Finns kanske i denna tråd men frågar ändå! ? Är 185 och undrar om jag ska satsa på L eller XL? Första bockstyrecykeln för mig och är inte sugen på att sitta ihopvikt utan lagom upprätt och förhoppningsvis något avslappnat. Hur ska jag tänka? Någon styrstam hit eller dit är ju lätt att be dem byta men har som sagt ingen koll på denna typ av cykel, bara att jag vill ha en som alternativ till fs-mtbn!