Allebike MB31 Discovery

Roosander

Aktiv medlem
Allebike MB31 Discovery
Surfade in på Allebikes hemsida och såg att dom släppt en ny fulldämpad MB31.
Ser ut att vara en riktigt trevlig MTB för stigarna och till ett bra pris.

Allebike MB31 Discovery.jpg

Bonzo

Aktiv medlem
Allebike MB31 Discovery
Mycket cykel för pengarna.
Jag ger det ca 4 veckor innan den är slut i lager. Eventuellt kortare beroende på hur vädret utvecklar sig den närmsta tiden.

NickPick

Aktiv medlem
Allebike MB31 Discovery
Helt klart mycket för pengarna. Hade dock önskat att de gick upp en eller två storlekar på sadelstolpen...
På temat: Leta fel antar jag? :) 30,9 är ju standard. Större är bara onödigt. Åt andra hållet finns det shims!

Snyggare logga än allebike, bra pris och den ser ju rätt bra ut även om det säkert är någon slags katalogram, det spelar ingen roll. Snyggt drag av Alingsåsarna!

ers

Aktiv medlem
Allebike MB31 Discovery
På temat: Leta fel antar jag? :) 30,9 är ju standard. Större är bara onödigt. Åt andra hållet finns det shims!

Snyggare logga än allebike, bra pris och den ser ju rätt bra ut även om det säkert är någon slags katalogram, det spelar ingen roll. Snyggt drag av Alingsåsarna!
Inte alls, trodde detta var ett forum för diskussioner men jag hade kanske fel :giggle:

Håller dock fast vid att för pengarna är det mycket cykel som jag skrev tidigare!

Senast ändrad:

Poxeman

Aktiv medlem
Allebike MB31 Discovery
Dum fråga:
Efter geometri / dämpare, vad lämpar den sig för? Jag skulle behöva en stigraket som samtidigt är trygg när det går utför eftersom jag är en fegis.

Allebike MB31 Discovery
Tjenare gänget.

Skoj med uppmärksamhet kring saker vi gör. Sedan många år tillbaka är alla ramar som tillverkas helt egenutvecklade och producerade enligt spec som teamet på Allebike i Alingsås jobbat fram.

Full fart framåt och väl mött där ute oavsett om det är MTB/gravel/LVG eller annat 👊

MagerValp

Aktiv medlem
Allebike MB31 Discovery
Dum fråga:
Efter geometri / dämpare, vad lämpar den sig för? Jag skulle behöva en stigraket som samtidigt är trygg när det går utför eftersom jag är en fegis.
Geomässigt är den väl en fullträff då. Inte jättemycket klantarselmarginal med 130 mm gaffel, men det låter som om du håller dig från de värsta stigarna.

JSG

Medlem
Allebike MB31 Discovery
Tjenare gänget.

Skoj med uppmärksamhet kring saker vi gör. Sedan många år tillbaka är alla ramar som tillverkas helt egenutvecklade och producerade enligt spec som teamet på Allebike i Alingsås jobbat fram.

Full fart framåt och väl mött där ute oavsett om det är MTB/gravel/LVG eller annat 👊
Är det udh-öra på den? Såg inte i specifikationerna vad det är för växelöra

*Jag är blind. Det stod visst.

Senast ändrad:

Koffea

Medlem
Allebike MB31 Discovery
Tjenare gänget.

Vad är standover på de olika storlekarna?

NickPick

Aktiv medlem
Allebike MB31 Discovery
Det känns ju nästan som det. Bortsett från bakdämparen så hade det ju nästan kunnat vara specs som motsvarar en cykel för 30-35k.

Vi får hoppas att dem inte höjer priset.
Det står ju typ ”intropris”, men nyss kunde man köpa en spark 2022 för 17500 också, så det går ju att hitta billiga märlescyklar också. Man får ju rabatt på detta märke men premie på ett större märke.

Topp