Allebike MB31 MTB

JMKbiker

Medlem
Allebike MB31 MTB
Vilken storlek och färg? Jag beställde i Januari och har ännu inte fått min… 😢
Ah trackinglänk stämde inte som du fick i Januari? Blev lite sur att du skulle få redan i januari när jag hade beställt i december men nu känns det bättre att du inte fått ännu. 😉
Hade beställt med Pirelli trail s men det är trögt att få fram så ska hämta cykeln enligt standard spec på tisdag i nästa vecka är det bestämt. Svart medium.
Har inte cyklat på 6 veckor, skadade revben vid en vurpa i skogen, så ska bli kul med både nytt och få komma ut igen.

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Såg på grabbens sparsamt använda MB31 att lack skavts bort av ett butband som hållit fast en stänkskärm. Vet inte om det är smuts som trängt in men känslan är ändå att lacken måste vara känslig. Ömtålig lack har väl varit en känd brist på Allebikes modeller också. Trist.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Ah trackinglänk stämde inte som du fick i Januari? Blev lite sur att du skulle få redan i januari när jag hade beställt i december men nu känns det bättre att du inte fått ännu. 😉
Hade beställt med Pirelli trail s men det är trögt att få fram så ska hämta cykeln enligt standard spec på tisdag i nästa vecka är det bestämt. Svart medium.
Har inte cyklat på 6 veckor, skadade revben vid en vurpa i skogen, så ska bli kul med både nytt och få komma ut igen.

Näeh, det måste blivit fel där…

Jag mailade dem och frågade om status. Nu har jag fått en sändning som ska funka, med planerad leverans på måndag. 🎁🤩

Con-Rad

Medlem
Allebike MB31 MTB
Lördagsgodis 😄
6913DB8E-3FEE-4CE9-9AE9-E2F09953705F.jpeg

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Näeh, det måste blivit fel där…

Jag mailade dem och frågade om status. Nu har jag fått en sändning som ska funka, med planerad leverans på måndag. 🎁🤩

Sådär! Dhl levererade ett paket modell större tidigare idag, och jag + hjälpredor hann just precis packa upp cykeln innan kidsen skulle i säng.

CE9BCAD5-7979-4642-ACA6-6512B53AAC44.jpeg

Cykeln var välpackad och skyddad i lådan. Det enda jag behövde göra var att vinkla styret rätt igen samt sätta rätt sadelhöjd; ingen annan montering krävdes.

Sparkling-lacken är väldigt läcker. Försökte ta en bild som inte riktigt gör den rättvisa:

B52A1320-CD0A-4063-9F9E-5FF3B39B139F.jpeg

Bra: snabb leverans när de väl fick tummen ur (även om jag är rädd att det finns en risk att jag hade fått vänta i all evinnerlighet om jag inte hade mailat dem i förra veckan).

Mindre bra: fort men fel = de glömde skicka pedalerna som jag också beställt…

Någon dag ska jag cykla på den också! 🤩

sackan

Medlem
Allebike MB31 MTB
Nu efter några veckors användande kan jag bara meddela att om ni funderar på att köpa en MB31…GÖR DET!!!

Otroligt vilken välbyggd och stabil cykel. Trodde aldrig att skillnaden skulle vara så extrem jämfört med min Radon jag hade innan, men ack så fel jag hade.

Bilagor

• E9B6F154-12EC-44C6-B5EE-0EC6CA62905D.jpeg
    E9B6F154-12EC-44C6-B5EE-0EC6CA62905D.jpeg
    1.8 MB · Besök: 193

Joadoa

Medlem
Allebike MB31 MTB
Nu efter några veckors användande kan jag bara meddela att om ni funderar på att köpa en MB31…GÖR DET!!!

Otroligt vilken välbyggd och stabil cykel. Trodde aldrig att skillnaden skulle vara så extrem jämfört med min Radon jag hade innan, men ack så fel jag hade.
RIKTIGT SNYGG! Vilka spec valde du!? Kan du plåta mer bilder!?

Senast ändrad:

sackan

Medlem
Allebike MB31 MTB

Bilagor

• 06401E3D-E145-4070-8EFC-1E8A41F43A8B.jpeg
    06401E3D-E145-4070-8EFC-1E8A41F43A8B.jpeg
    1.1 MB · Besök: 269
  • 7A1A64DF-9364-4B19-A3D9-B4C54B7EF1F3.jpeg
    7A1A64DF-9364-4B19-A3D9-B4C54B7EF1F3.jpeg
    1.7 MB · Besök: 266
  • 2C21F7B8-F04D-4D7D-B551-55A406C2391B.jpeg
    2C21F7B8-F04D-4D7D-B551-55A406C2391B.jpeg
    481.4 KB · Besök: 225
  • 1EB7FECE-8CB6-46AF-BE6C-90E3426CA925.jpeg
    1EB7FECE-8CB6-46AF-BE6C-90E3426CA925.jpeg
    1.1 MB · Besök: 190
  • 7041C06E-DD7A-46D7-97D5-37480B2D44EC.jpeg
    7041C06E-DD7A-46D7-97D5-37480B2D44EC.jpeg
    856.6 KB · Besök: 251

Berk

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
@sackan Fin cykel och riktigt fina bilder!

På första bilden verkar det som gaffelben inte har samma vinkel som gaffelröret. Är det bara en konstigt optiskt effekt eller är din gaffel böjd?

Con-Rad

Medlem
Allebike MB31 MTB
Hur var det nu igen- kan man köpa till sig teleskopsadelstolpe för att kunna justera sadelhöjden med knapptryck på MB31? Rekommendationer?

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
? Jag har modellen innan 2022.

Ah! Jag trodde du funderade på att köpa en cykel. 😬

Min dropper-kabel går ner längs diagonalröret och ut i ett hål 10cm ovanför vevlagerhuset (du ser ut att ha en gummiplupp i det hålet) och sen in i sadelröret igen rätt nära där den gick ut (pga vinkeln ser jag inte om det finns hål på din ram men det borde det göra).

Jag har ingen erfarenhet av droppers men den som följde med min funkar helt ok. Köp en sån? 🤷‍♀️

MagerValp

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Jag köpte en OneUp V2 210 mm och är sjukt nöjd. Sitter iofs med en shim på min Trek just nu, men jag köpte 30.9 för att kunna flytta över den till MB31:an när det är säsongsbyte.

Joadoa

Medlem
Allebike MB31 MTB
min sambo och dotter vill ju börja hänga med oss grabbar i familjen i Mtb-spåret. Så två cyklar skall köpas in. En small (dottern 146cm) och en m eller kanske m/L (sambon 172cm) Jag har vart inne på Allebike men nu har Trek Roscoe seglat upp då den verkar vara en bra instegsmodell och lite billigare i pris på dom enklare modellerna.

Hur ska jag tänka här? Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar.

DanielS

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
min sambo och dotter vill ju börja hänga med oss grabbar i familjen i Mtb-spåret. Så två cyklar skall köpas in. En small (dottern 146cm) och en m eller kanske m/L (sambon 172cm) Jag har vart inne på Allebike men nu har Trek Roscoe seglat upp då den verkar vara en bra instegsmodell och lite billigare i pris på dom enklare modellerna.

Hur ska jag tänka här? Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar.
Har för mig det var så att billigaste modellen i Trek Roscoe-serier hade äldre version av ramen, så kollla upp det ordentligt om det är "modern geometri" du vill ha. Annars har den nya modellen fått bra omdömen.

Edit: ja, Roscoe 7 eller uppåt är det som gäller om man vill ha en modern stigcykel.

MagerValp

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Ja undvik Roscoe 6. Dålig coilgaffel från Suntour, gammal geometri och QR. Roscoe 7 och uppåt funkar, men jag tycker att man får mer för pengarna med en MB31.

HMGustavsson

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Skulle bara köpa en Roscoe före om jag inte vill ha en svart MB31. Dyrare cykel med enklare delar överlag, är ju klart några tusenlappar upp för likvärdig utrustning hos Trek.

Joadoa

Medlem
Allebike MB31 MTB
Skulle bara köpa en Roscoe före om jag inte vill ha en svart MB31. Dyrare cykel med enklare delar överlag, är ju klart några tusenlappar upp för likvärdig utrustning hos Trek.
Tack! Färgen är en ickefråga för båda tjejerna. Dom vill bara ha en bra cykel! Jag tänker att handtag och trampor får utgöra den individuella touchen på cykeln

HMGustavsson

Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Tack! Färgen är en ickefråga för båda tjejerna. Dom vill bara ha en bra cykel! Jag tänker att handtag och trampor får utgöra den individuella touchen på cykeln
Redan enklaste Deore varianten är väldigt fin den när den numer också kommer med dropper samt med 6100 serie rakt igenom, inget från olika serier där t.ex. bromsarna brukar vara mycket enklare.
Men visst skulle det kanske varit bra med en riktigt prispressad variant med enklare saker på också.

Braddan

Ny medlem
Allebike MB31 MTB
Fick hem min MB31a igår men droppern sjunker när jag sitter upp på cykeln. Har försökt rucka lite på vajrarna för att ge lite extra slack men utan framgång.

Några tankar på lösningar för att rädda helgens cykling?

Topp