Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

Det har säkert framgått tidigare i tråden, men ungefär var i landet håller du hus?

Strakka sa:
Nu är designen godkänd hos leverantören och processen är igång. De levereras till mig runt första veckan i juni. Jag har hela tiden tänkt att vi träffas på fredagen och delar ut tröjorna.
Det verkar dock som att flera vill ha dem innan, jag kan kolla upp kostnaden för ett spårbart brev och emballage.

Skåne :)

Adam K sa:
Det har säkert framgått tidigare i tråden, men ungefär var i landet håller du hus?

Strakka sa:
Nu är designen godkänd hos leverantören och processen är igång. De levereras till mig runt första veckan i juni. Jag har hela tiden tänkt att vi träffas på fredagen och delar ut tröjorna.
Det verkar dock som att flera vill ha dem innan, jag kan kolla upp kostnaden för ett spårbart brev och emballage.

Well, jag har utgått från att det var sub11 som gällde. Sliter med träningen men inte med motivationen. Däremot slits jag mellan tillförsikt och panik.

I all välmening, skapa två grupper när ni träffas i Motala. Ni är nog minst lika många som har SUB11(ish) som SUB10 som mål.

Strakka sa:
Har du fått nån uppgift vad det kostar att skicka med spårbarhetsutredningen brev?

Nej, har tyvärr inte haft tid. Någonstans mellan 50-100 kr skulle jag tro, en tröja väger mellan 250-350 g.

vanm sa:
Strakka sa:
Har du fått nån uppgift vad det kostar att skicka med spårbarhetsutredningen brev?

Klart man var tvungen att ta en njutningstur denna vackra dag, som säkert de flesta gjorde :)
Skönt att sätta 3 "årets första" också:
1: Runda längre än 70 km utan att ta cleatsen ur pedalerna på hela turen
2: Cykla utan stänkskärmar (var det det som gav:)
3: runda med snitt över 30 :) (att det var en ganska lång runda är nästan en förutsättning för det eftersom terrängen närmast hemma är så svår).
Cykeltur2016-05-05.jpg

Tack. Känns fint inombords :)
Fått en lugn början på veckan, Rejäl avslutning på förra men bara ett intervall-pass i förrgår, så benen har väl krupit upp ur "tung-tränings-grottan"

Förkylning suger!
Får "astma-hosta" attack när jag spurtat in på gården och står och försöker hämta andan efter nästan varje pass. Tänker på norska skidåkare varje gång.
Men jag tänker inte låta någon förkylning komma fram förrän efter Stor-rundan. (Ta i trä!)

Jeppe_E sa:
Bra där Adam! Själv har jag en otroligt seg förkylning smed slemhosta som vägrar ge med sig

Adam K sa:
Klart man var tvungen att ta en njutningstur denna vackra dag, som säkert de flesta gjorde :)
Skönt att sätta 3 "årets första" också:
1: Runda längre än 70 km utan att ta cleatsen ur pedalerna på hela turen
2: Cykla utan stänkskärmar (var det det som gav:)
3: runda med snitt över 30 :) (att det var en ganska lång runda är nästan en förutsättning för det eftersom terrängen närmast hemma är så svår).
Starkt jobbat!

Är det någon från denna grupp som ska köra Valmetrundan 28/5 i Karlstad? Jag ska köra, vore kul om det blev fler från gruppen.

Blev en benslaktartur i kväll. Fantastiskt trevligt väder, om än lite blåsigt.

Sonen var på fotbollsträning under tre timmar, så då tänkte jag.... Hur långt hinner man på tre timmar?

Första 45km snittade jag 31 km/h i sida/mot. Sen vände jag och snittade 35,8 km/h sista 45km. 3 st tillfällen med nollkadens :) å 90 km på 2h 43 min med ett snitt på 33,1 km/h. Det får man vara nöjd med.

Skarmavbild2016-05-11kl.21.57.00.png

Jeppe_E sa:

Sonen var på fotbollsträning under tre timmar, så då tänkte jag.... Hur långt hinner man på tre timmar?

Första 45km snittade jag 31 km/h i sida/mot. Sen vände jag och snittade 35,8 km/h sista 45km. 3 st tillfällen med nollkadens :) å 90 km på 2h 43 min med ett snitt på 33,1 km/h. Det får man vara nöjd med.
Det ska du vara nöjd med! Själv klämde jag ihop 6mil, när barnen var på dagis. Strax under 27km/h i snitt, känns gött trots 3mil MTB igår.

Jeppe_E sa:

Det är förbannat bra jobbat, kudos!

Bra där gubbar, mata på :)
Här blev det vilodag, kände mig lite förkyld, och hann med både intervaller och klättring igår.

vanm sa:
Jeppe_E sa:

Det ska du vara nöjd med! Själv klämde jag ihop 6mil, när barnen var på dagis. Strax under 27km/h i snitt, känns gött trots 3mil MTB igår.

Istället för att spurta runt närmsta sjö (ska snart) så funderar jag på strategi och taktik.
*Ni som åkt innan, det finns fullvärdiga depåer och vattendepåer.
Jag har en ide om att tjejen ska vara support och placera sig på 2 lämpliga ställen, byta vätskeflaskor och ha med bra pump så jag kan fylla däcken, samt ha all extra föda jag kan behöva/vill ha.
*Fagerhult och Boviken, som snabbgruppen ska använda, är de nära vägen/liten omväg?
*Vattendepåerna, är de nära vägen och är lugnare?
Blir det så så kan hon såklart ha påsar för andra som cyklar med mig (tänker mig fortfarande att jobba för sub10).
*Får/kan man ha en langare? Hur skulle det fungera m.a.p. bilen och att hitta varandra? Tänker mig att det är lämpligast att göra på vattendepåer, om alla som cyklar med har vad de behöver med sig/placerade med langaren.
*Finns det pumpar på depåerna annars?

Har någon en gpx-fil för banan, skulle kunna vara nyttigt att ha lagt in rundan som rutt.

Jag åkte förra året, och klarade med med 2 stopp och körde med 2 vattenflaskor och camelback, som fylldes i depåerna. Inga problem att få med sej allt man behöver om man kör med en ramväska och sadelväska. Bars och gel är det du får bära med dej. Tror inte man får ha langare eller följebil överhuvudtaget under vätternrundan, är inte säker på det men kolla på deras hemsida.
Om du inte vill köra med enervit sportdryck får du även ta med eget pulver.

Vad kör ni andra med för sportdryck, gel?

Vanm vi skulle prövat tränat nåt pass tillsammans innan vätternrundan? Tex nåt längre pass nån helg? Du bodde väl i Karlstad?

Jag är väldigt väldigt sugen på Roslagsvåren, delvis för att den passerar mitt område.
Men jag har redan fått ta extra semester för VR och kan inte ta en till för den.
ALLLA cykellopp i år går på mina jobbveckor (Jämna veckor) :P
Max ett på tre att jag kan rulla den.

andrtore sa:
Vad kör ni andra med för sportdryck, gel?

En flaska vatten och en flaska Isostar Cola. Tabletter med för att göra ny sportdryck. Räknar med 2,5 liter vätska

Gel från High5, Bars från Swebar (Cheescake/Blåbär - lättuggad). Salta bilar.

Ytterligare ett kvitto på att formen börjar infinna sig. Jag och Gustav (slice me nice) träffades i Halmstad idag och avverkade 95 kilometer på 2h 33min med en snitthastighet på 37 km/h. :) Det får man vara nöjd med.

Skarmavbild2016-05-14kl.14.54.42.png

Grymt.
Hoppas vädret var roligare än i Roslagen på seneftermiddan.
Klättrade på förmiddan och kom hem lagom för att se din (Jeppes) rapport.
Det fick ut mig i kylan o blåsten. Väder o kläder som i Mars. (6,5 grad nu).
Fick mig min 6mila på förvånansvärt bra tid. Så tack för inspirationen!

Oj, regnet kom här tidigt imorse. En sån tur lär härda, det är säkert. Bra jobbat, själv blev det en tur på drygt 6mil. Får se till att få ihop längre turer i veckan, då jag är ledig.

Jävlarns vad ni kör, å fort! Sub 10 lär väl inte vara några större problem med dom där hastigheterna? Hur mycket höjdmeter handlar det om när ni snittar 37?

Fast Jeppe startar ju 06.20 med mål på sub-9.
Han skriver bara i den här tråden för att boosta sitt ego bättre ;-)

Foss sa:
Jävlarns vad ni kör, å fort! Sub 10 lär väl inte vara några större problem med dom där hastigheterna? Hur mycket höjdmeter handlar det om när ni snittar 37?

Senast ändrad:
Aha :) det lät ju mer realistiskt. Det är hur som helst imponerande hastigheter.

Adam K sa:
Han skriver bara i den här tråden för att borsta sitt ego bättre ;-)

Foss sa:

Foss sa:
Aha :) det lät ju mer realistiskt. Det är hur som helst imponerande hastigheter.

Adam K sa:

Foss sa:

Sen ska man inte glömma att vi hade med oss en bra klunga, själva hade vi knappast klarat 37... Ca 600 höjdmeter. God sammanhållning i klunga gör underverk. Men jag är allt nöjd med tiden ändå :)

Jag uppfattade det som att det bara var ni två som körde. Tiden blir mer och mer realistisk ju mer information som faller på plats :)

Jag funderar själv vilken tid jag ska satsa på och tänkte man kunde utgå ifrån dom tider folk skriver i vätterntrådarna. Jag har kört två gånger förut men det var något år sedan och man glömmer fort. Jag såg på Vallentuna CK:s hemsida att dom hade en snabbgrupp som man kunde köra i om man snittade över 30 solo. Jag körde en testrunda här om dagen, 6 mil 550 hm och tre spanska byar och snittade då 31,5 så det kanske är fegt att inte satsa snabbare än sub10?

slice me nice sa:
Foss sa:

Adam K sa:

Foss sa:

Sen ska man inte glömma att vi hade med oss en bra klunga, själva hade vi knappast klarat 37... Ca 600 höjdmeter. God sammanhållning i klunga gör underverk. Men jag är allt nöjd med tiden ändå :)

Du är nog mogen Foss! ;)
Bra kört!
Vad det gäller Slice me nice o Jeppe så må ni haft en bra klunga, men det är riktigt bra att bara hänga på den, dessutom tror jag att ni var med och bidrog, iaf om jag känner Jeppe rätt!
Grymt!

Blev en sväng idag på 135km, körde Valmetrundan solo. Någon hade byggt in en massa uppförsbackar, men det gick bra ändå. 5h30min rullade jag in på med ett snitt på drygt 24km/h och sammanlagt 1900hm. Nu smakar middagen extra gött.

Tillbaka
Topp