Använda en stukad handled?

Kung_Gustaf

Ny medlem
Vi har som synes tre dagar DH-cykling kvar och nu på kvällen börjar handleden smärta mer och mer efter tidigare krasch.

Om jag tejpar den och kör ändå, riskerar jag någonting?

Du ska träna den på Urtomas morgon & kväll möjligtvis även vid lunch då ska det gå bra :)
Mvh Dirty Dan

Självklart riskerar du något. Den är redan skadad. Men det är nog inte värre än att du kan köra lindad, men jag är verkligen ingen läkare.

Hur svullen och stukad är den? Har du tänt ut alla leder och sener mycket och gör samma vurpa igen så riskerar du en värre skada nästa gång.

Den är inte svullen. Tejpade den ganska omgående. Håller jag den rakt gör det inte ont om jag belastar den med trycket från ett styre. Å andra sidan har man ju sällan handen spikrakt kanske.

Disclaimer: mina egna högst gissningsbaserade tankar som inte skall tas för allvarligt!

Rent lekmannamässigt gissar jag att den största risken du löper är att du kommer "tappa kraft" i handen pga att den smärtar.
Känns lite ovärt att tokvurpa pga att du tappar greppet om styret i ett kritiskt läge.

Sedan finns väl kanske även risken att förvärra själva skadan i handleden.

Men jag har full förståelse och sympati med att du vill åka iaf.

Krya! =)

Ja jag hade också kört. En idé är ju att använda sig av ett handledsskydd för att spjälka upp lite och göra så underarmen tar en hel del av handledens kraft.

Tillbaka
Topp