Är cyklar viktigare än tjejer?

• Trådstartare Trådstartare miu
  • Start datum Start datum
*Host*

Dom här är ett skönt exempel på kläder som signalerar något:
Radler%2016,8%2021303351700.jpg

Jaha, då är man alltså jämförbar med ett stycke metall/carbon och några hjul.
Brukar ni prata med era cyklar också?

Själv älskar jag cykla både LGV och MTB, vilket tyvärr inte min familj gillar. Min yngste son har tom förbjudit mig prata cyklar vid matbordet...
Så, det finns faktiskt män som inte gillar cyklar.

SeCAck skrev:
-------------------------------------------------------
> Min yngste son har tom förbjudit mig prata cyklar vid matbordet...
> Så, det finns faktiskt män som inte gillar cyklar.

----
Fader, förlåt dem, ty det veta icke vad de göra.

Jag trodde att det bara var enstaka puckon som gned sig mot cykelsadlar och njöt men ni verkar vara ett helt gäng!

Mårten skrev:
> *Host*
>
> Dom här är ett skönt exempel på kläder som
> signalerar något:
> http://www.intimprylar.se/Shop/Image/Article/Radle
> r%2016,8%2021303351700.jpg

ooh det är ju såna däringa vättern runt-byxor för sub-gängen som inte har tid att stanna och pissa! bara att öppna upp och luta sig lite på sidan! (helst inte samma sida som man faller av åt när man dragit)

ang. cyklar vs. tjejer skulle jag välja cyklar före min nuvarande om hon kom med kravet "cyklarna eller mig", men det är endast för att jag inte skulle acceptera ett sådant krav. Jag skulle däremot aldrig ge mig iväg på cykelsemester t ex istället för att åka iväg med henne.

med detta menar jag att folk som säger att de fått välja mellan sin hobby och tjejen har ju uppenbarligen inte träffat nån vettig tjej som accepterar dem som de är...

Jerry skrev:
> Cyklande tjejer är väl det riktigaste som finns
> :-D

+1

//Kristin (i egenintresse)

Brakastruten skrev:
> Narcisist måste vara att föredra! Eller cykelfetischist.

Jag brukar säga att jag är velocipedofil, om det inte vore för att jag sannolikt skulle få stryk skulle jag avstava det på en T-shirt. ;)

Scubamike skrev:
> Ni får väl kombinera :)

tremalzo20.jpg

Ja, frågan är helt fel ställd. Cyklande tjejer är i v f viktigare än cyklar ;)

poundem skrev:
> Varför dissa det ena när man kan ha båda ;D ...
> det borde väll inte störa något av de båda
> eller`?

Precis så tycker också. Jag är oerhört tacksam för min underbara, förstående OCH cyklande pojkvän! :)

jon_ee_himla.jpg ht=483

Senast redigerad av en moderator:
E-beth skrev:
> Precis så tycker också. Jag är oerhört tacksam
> för min underbara, förstående OCH cyklande
> pojkvän! :)

Jag vill också ha en underbara, förstående och cyklande flickvän! (höll på att skriva fel där)!
Kan man beställa dom från CRC? :o Eller ska man sattsa på en fultysk?

> Jag vill också ha en underbara, förstående och
> cyklande flickvän! (höll på att skriva fel
> där)!
> Kan man beställa dom från CRC? :o Eller ska man
> sattsa på en fultysk?

...och skulle hon inte vara till belåtenhet så kan du ju lägga upp en annons på köp&sälj. Så kanske någon annans dröm går i uppfyllelse istället ;o)

Eric W: Du har varit i Cham med omnejd i en halv evighet och har inte lyckats hitta en downhillåkande tjej... det finns inget hopp. :P

Ja, downhillåkande tjejer växer ju inte på träd vill jag lova. Lättare med skid/snowboardtjejer. =) Jag hitta förövrigt en, men hon var fan klok nog att inte dra med till Platteborg.. Fullt förstårligt! Smarta är dom också. ;o)

Eric W skrev:
> Smarta är dom
> också. ;o)

Oh noes, då är det ju ingen mening att jag och ens försöker.

Skid-/snowboardtjejer lät iofs inte helt fel. Dom brukar kunna vara snugga dom med. Och är dom dessutom smarta...ja då är dom out of my league, så var det ja. Fan.

Såklart vill man inte vara tillsammans med någon som inte accepterar hur man vill leva sitt liv etc., men har sett exempel på när den ena parten bara har gjort saker utan den andra, då är det ju ingen idé direkt att vara ihop liksom. Sen om barn kommer in i bilden så ändras spelreglerna en aning. Då är ens tid inte riktigt ens egen längre och då funkar det inte att lägga för mycket fritid på cykling, knyppling, klädshopping eller vad man nu går igång på. Svårt det där. Tänkvärt är att om man separerar med delad vårdnad när man har barn så har chixen mest att "vinna" på det. Fritiden växer enormt, de flesta (inte alla) får det sämre ekonomiskt men det är en smäll många verkar beredda att ta eftersom de separerade tjejernas livskvalitét nästan alltid höjs avsevärt. I sverige så jobbar män som allra mest när de får små barn, motsägelsefullt tycker jag. En annan intressant tråd att starta skulle kunna vara: "familj med pojkvännen eller jobba/resa/festa/cykla istället?".

Ryck upp er nu gubbar, och ge er ut i solen en stund utan fullface-hjälm så ni inte ser ut som bleka lik då ökar chanserna att hitta en trevlig flicka!

Va ute och cuklade ett tag. Två tjejer kommenterade att det såg jobbigt ut att cykla utan sadel...

Sen slet jag sönder handleden igen, så nu sitter jag här och här bitter.

Kanske svore en fin idé att lägga till en kontaktannonskategori brevid köp och sälj i menyn?
Alternativt starta en fond för att främja downhillåkande bland den feminina delen av befolkningen.

Är ibland en fördel att inte ha en flickvän som ska med på allt man vill göra, en av tjusningarna när jag cyklar är ju att jag kopplar bort allt annat.

Tog just downhill som exempel då denna gren tillsammans med dirt,slopestyle och 4X nog är cykelkategorierna med lägst andel utövande kvinnor. Möjligtvis att extremfixies utan bromsar är snäppet värre. =)

Brakastruten skrev:
> rouster: Större chans, ifall man inte skiljer
> kategorierna åt....

Tillbaka
Topp