Är den här DH-gaffeln bra ? (Fox 40 perf. elite)

Emil777

Aktiv medlem
Hej,

någon här med litet koll.
Är det här en "TOP Deal" ? (@840€)
Sugen på att slå till på en sån här till en lättare junior-cyklist.

IMG_7338.webp

Vad menar du med deg?

Nu har jag noll erfarenheter med DH gafflar, men den verkar vara riktigt bra. Enda skillnad med Factory (om jag inte har missat något) är Kashima, som är bara bling. Enligt review nedan en riktigt bra gaffel som har stor justeringsutrymme, som kan vara bra till barn. Bara tung, och du behöver, såklart, ett 20x110 nav.

https://www.pinkbike.com/news/review-fox-40-vs-rockshox-boxxer-vs-ohlins-dh38-dh-bike-week.html

Vad menar du med deg?

Nu har jag noll erfarenheter med DH gafflar, men den verkar vara riktigt bra. Enda skillnad med Factory (om jag inte har missat något) är Kashima, som är bara bling. Enligt review nedan en riktigt bra gaffel som har stor justeringsutrymme, som kan vara bra till barn. Bara tung, och du behöver, såklart, ett 20x110 nav.

https://www.pinkbike.com/news/review-fox-40-vs-rockshox-boxxer-vs-ohlins-dh38-dh-bike-week.html
Hej, "deg" är gammelsvenska för pengar helt enkelt. 😉

Bra info i länken du delade !👍

Du ska rimligen ha en jäkla tur att hitta en lika bra gaffel till det priset säger jag. Kollar man snabbt igenom alla webbshoppar som kan tänkas ha dh-gafflar så ligger priserna runt 12-25 papp, och då är de billigare inte värstingmodellerna. På Buycycle så är det svårt att hitta begagnade gafflar under det priset och då känns det som grisen i säcken på allvar.

Du ska rimligen ha en jäkla tur att hitta en lika bra gaffel till det priset säger jag.

Ja, tysken har då och då fina OEM gafflar till halva priset där förpackningen och saker som star-nut och tokens saknas. Man borde dock bestämma sig snabbt. De brukar försvinna inom en eller två dagar. Jag köpte en fin Lyrik Select Plus hos bike-components för 319 euro.

Tillbaka
Topp