Är det okej att ha rosa cykelkläder som man?

PXL_20240812.jpg

Marino-merch helt utan korrelation till måtten på ramen man beställde. Hade gärna använt den annars.

20240111_135903_Original.jpeg

Är detta att betrakta som rosa?
Hitta denna vackra selfie från januari, har ett par stycken i denna väldigt synliga färgen.

Det är lite meningslöst att försöka definiera färger efter namn. Finns ju miljarder varianter och dessutom betraktar man dem olika i olika kulturer. "Pink" på bilden lite tidigare skulle jag personligen kalla "skär", inte "rosa". Det roliga är att det egentligen lika gärna kunnat kallas "ljusröd".

Edit: Rent estetiskt tycker jag att rosa/skär sällan passar på kläder för att det ligger för nära hudfärg. Men det beror förstås på hur långt åt magenta det drar. Och vad man har för hudfärg; kan vara grymt snyggt på mörkhyade.

Rapha brukar ha mycket rosa detaljer.
De är dyra, dvs stöldbegärliga. Följdfrågan Är du OK med att cykla naken efter att ha blivit avklädd vid vägkanten inställer sig. Jag undrar annars hur frågeställaren har kunnat undgå hur eftertraktat ett kontrakt som proffcyklist är liksom varför ledartröja och slutseger i Girot är eftertraktat

Det märkliga med Franco är att han ser så trevlig ut, som en käck morbror som drar skämt och dricker en konjak för mycket. Lilla Fridolf, typ. Har så svårt att föreställa mig honom som en kallblodig mördare (vilket han var).
IMG_6111.jpeg

IMG_6110.jpeg

Spontant svarar man ju nej men jag tror inte alla håller med:
Så oerhört gammeldags tankesätt att män inte kan ha rosa..
Backar vi ett par hundra år så klädde man flickebarn i ljusblått och gossar i rosa..
Allt är bara mode.

Pol Pot såg väl rätt mysig ut han med?
Papa Doc både såg vänlig ut och var även en trevlig prick, i början av sin läkarkarriär…
Själv ser jag ut som en surmulen boomer. Tänk vad skenet kan bedra

Tillbaka
Topp