Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mtb nisse sa:Ja är det värt 5000kr skillnad i pris för att handla hos lbs eller från som i detta fallet England? Exakt samma
cykel en Cannondale. Jo ok om det börjar klydda, men 5000kr är rätt mycket,
NickPick sa:Räkna med en lite sämre växelkurs också. Bankerna tar väl ut något via kortet.
Mtb nisse sa:Tummen mitt i handen här ?
Varför ska man inställa sig på att blöda bromsarna? Om man nu säkerställer att dom gör detta innan leverans.
RockyM sa:flyttar ni bromshandtaget på en MC oxå? Eller sitter det på rätt sida då...
maxton sa:NickPick sa:Räkna med en lite sämre växelkurs också. Bankerna tar väl ut något via kortet.
för att vara petig beror valutapåslag på vilket kort du har.. :)
I övrigt, ta ett snack med lokala handlaren och se om de kan matcha någorlunda... De kan kanske göra någon krona hit eller dit.. För egen del i denna prisklass hade jag nog övervägt att importera med 5k skillnad.. Om det rör sig om 2-3k skulle jag nog överväga lbs... så det är gränsfall :)
Simon89 sa:Det är ju ett jätte bra pris för den hojen ändå! Köp av lbs:en och få ett problem-fritt ägande, alltid lättare med ramgarantier mm med en bra lbs, och allt kan hända, även att du köper en väldigt fin hoj.
Jag hade tveklöst köpt den hos en handlare och glömt att det går att köpa billigare någon annanstans, för så är det med allt.
Simon89 sa:Det är ju ett jätte bra pris för den hojen ändå! Köp av lbs:en och få ett problem-fritt ägande, alltid lättare med ramgarantier mm med en bra lbs, och allt kan hända, även att du köper en väldigt fin hoj.
Jag hade tveklöst köpt den hos en handlare och glömt att det går att köpa billigare någon annanstans, för så är det med allt.
RockyM sa:Cannondale jekyl 1000
hmm. bromshandtaget sitter på högersida på alla MC i modern tid.. Så om du har köpt någon MC från England är inte relevant till min frågeställning..
dnleriksson sa:Jag tycker inte det är relevant hur de sitter på MC för TS frågeställning..
johan44 sa:Jag kör mc och trampcykel (svensk bromssetup alltid) och ryggmärgen klarar "skillnaden" alldeles utmärkt. Sicken kvasifråga.
Starcus sa:dnleriksson sa:Jag tycker inte det är relevant hur de sitter på MC för TS frågeställning..
Men om höger bromshandtag hanterar frambromsen på en cykel som förvärvas från UK (MC standard), till skillnad mot den standard som vi har, där höger bromshandtag hanterar bakbromsen, så kanske informationen kan vara relevant för TS? Han har då minst tre val, där han 1/ kan lära sig att leva med förändringen och använder cykeln som den är, 2/ ber butken i UK vända slangarna, eller 3/ vänder på slangarna själv. Alternativ 3, och kanske alternativ 2 kan innebära en kostnad som kan tas med i beräkningen vid den totala prisjämförelsen mellan att förvärva cykeln av en svensk butik eller motsvarande i UK, på samma sätt som eventuell tillkommande frakt och bör iakttas. Håller du med? Jag tycker alltså att informationen att UK tillämpar samma placering av bromshandtaget som en MC är högst relevant för TS. Det är långtifrån självklart att man känner till detta.
dnleriksson sa:Starcus sa:dnleriksson sa:Jag tycker inte det är relevant hur de sitter på MC för TS frågeställning..
Men om höger bromshandtag hanterar frambromsen på en cykel som förvärvas från UK (MC standard), till skillnad mot den standard som vi har, där höger bromshandtag hanterar bakbromsen, så kanske informationen kan vara relevant för TS? Han har då minst tre val, där han 1/ kan lära sig att leva med förändringen och använder cykeln som den är, 2/ ber butken i UK vända slangarna, eller 3/ vänder på slangarna själv. Alternativ 3, och kanske alternativ 2 kan innebära en kostnad som kan tas med i beräkningen vid den totala prisjämförelsen mellan att förvärva cykeln av en svensk butik eller motsvarande i UK, på samma sätt som eventuell tillkommande frakt och bör iakttas. Håller du med? Jag tycker alltså att informationen att UK tillämpar samma placering av bromshandtaget som en MC är högst relevant för TS. Det är långtifrån självklart att man känner till detta.
Det var väl ändå fastställt att de sitter så på cyklar från England. Frågan var ju om vi byter plats på MC också och det känns irrelevant.
Lättast är att be butiken byta vilket de borde kunna bjuda på, men som sagt är det ju bara att byta sida med SRAM och Shimano är rätt lätta att byta sida på slangen utan att behöva lufta.
Frenchy sa:Do remember that UK have their brake set correctly (as like a motorcycle, Right brake control the front) so depending on the brakes fitted on the bike you are trying to purchase you may not be able to invert them as most cannot!
You can always relearn to ride with reverse brake but i would suggest wearing a gopro while you do as I would expect some interesting over the bars moments worth being captured on camera
dileno sa:Det kostar ingen tull på cyklar från GB va?
johan44 sa:Jag kör mc och trampcykel (svensk bromssetup alltid) och ryggmärgen klarar "skillnaden" alldeles utmärkt. Sicken kvasifråga.
Foxis sa:(Och räkna in mentalt att du måste flytta bromshandtagen och eventuellt blöda om bromsarna.)