Jag har varit relativt lite sjuk genom åren och de första sex åren med ett barn och fram till egentligen 2022 var jag i princip kärnfrisk året runt. Trots ett barn i skolålder och en liten på förskola. Sen i början på 2022 åkte vi på en rejäl åktur hela familjen, förmodad covid där jag var sjuk i nästan en och en halv månad med någon frisk vecka emellan.
Sen dess har det liksom varit var och varannan månad. I somras var jag dålig innan semestern, frisk på semestern och blev sjuk direkt i augusti igen när cirkusen drog igång.
September och Oktober gick hyfsat, början november var det dags igen. Fick en bra vecka förra veckan, sen var jag hemma med dottern och igår kväll var det dags för nästa kyss.
39 C feber, illamående, ledvärk osv.
Visst är det runt "peakperioder" jag blivit sjuk men nåt känns ändå off, när man tidigare varit rätt förskonad och nu känns det som det bara går i ett.
Har varit på vårdcentralen några ggr och då är det alltid gamla vanliga med snabbsänka och sen åk hem och vila.
Då jag har en mekanisk hjärtklaff är det lite extra känsligt också att jag inte drar på mig någon bakterieinfektion som riskerar sätta sig på klaffen.
Nyfiken på om ni har liknande erfarenheter med markant ökat antal sjukdagar post covid och om någon fått någon diagnos / om man ska propsa på någon utredning eller bara HTFU?