Är ni också sjuka (inte i huvudet) nu ?

Kände mig lite ruggig igår. Vaknade många gånger under natten av hosta. Idag trött och frusen. Jobbade hemifrån på förmiddagen, men fick lägga ner vid lunch. Hoppas lite vila får det att vända.

Kollegor som varit hemma för covid är idag tillbaka.

Kul tänker jag, tråkigt om ja blir smittad nu när man aldrig mått bättre.

Är det mycket som är luftburet ? Vill helst inte ens va i samma rum som dessa
Skölj med något antiseptiskt, jod exempelvis. Handtvätt är bra mot magsjuka men tveksam effekt vid luftvägsinfektioner.

Läge ta till traditionella meduciner då! Smörj kroppen tre ggr om dagen, om tungan två

1704739040014.png

OK, vi får hoppas professor Luc Montagnier, Nobelpristagare för upptäckten av HIV-viruset, hade fel. Kolla också gärna professor Kary Mullis, Nobelpristagare för upptäckten av PCR-testen. Lycka till. (y)

Skönt att höra att det faktiskt finns vettiga människor som inte gått på Den stora konspirationen!

Spännande, Co2 mätare som mäter bakterier och luftkvalité ? Är den kopplad till ventilationen ?
Hur hanterar den, vad händer med bakterierna liksom
Inget ihopkopplad hos oss, står fritt i rummet. Den mäter bara co2, men det är ett mått på luftkvaliteten och därmed den förmodade bakterier/virus nivå i rummet. Vi öppnar fönstret (korsdrag) tills den sjunker.
På det sättet slipper vi "diskussion" om vi ska öppna igen eller inte.

Dessutom visar den temperaturen som ett plus. Oj vad många som nojjar över några grader kallare i 5 minuter. Men när man kan visa 18° så slipper man det tugget också, win-win.

Nå'n magåkomma i en vecka. Blir illamående o får ont i magen om jag inte äter ofta. Kan inte dricka kaffe (ska detta in i misärtråden då?). Tänker att det kan vara magkatarr eller nå't.

Köpte kol-tabletter idag i tron att dom kan rensa bort lite baciller o sån't som inte ska vara i magen om det nu kan vara det som spökar.

Inte är det bra för plånboken heller , karensdag, sjuklön och massa tid över att leta cykeldelar på internet är ingen lönsam kombo…..

En till krash för honom...

Edit: detta inlägg var tänkt i Vuelta-tråden

Senast ändrad:
Snorar, hostar och är allmänt risig.
Värk i hela kroppen, men ingen feber.
Lär nog inte bli varken jobb eller något cyklande resten av den här veckan iallafall.

Hade en konstig luftrörskatarr-liknande upplevelse för två veckor sen. Började med att jag var konstig i halsen. SEN kom snorighet och feber... Annars brukar det ju vara tvärt om. Säkert covid. Det/den är ju så mysko det/den bara kan bli... Sitter fö kvar med endel trånghet i halsen/lungorna.

Jag väntar fortfarande på att drabbas av den där coronan som alla snackar om. Senast jag tog en vaccinspruta var 2008 (TBE) och senast jag hade en allvarligare snuva/influensa var i februari 2020. Vad gör jag för fel?

Förra veckan fick hälften av kontoret corona och andra hälften förkylning. Jag fick lyckligtvis en förkylning och jobbade hemifrån.

Skulle helst ta en till spruta före jag åker till Tokyo, men det drar igång igen veckan efter. Ska kolla med min läkare om det går att ordna i förväg.

Jag väntar fortfarande på att drabbas av den där coronan som alla snackar om. Senast jag tog en vaccinspruta var 2008 (TBE) och senast jag hade en allvarligare snuva/influensa var i februari 2020. Vad gör jag för fel?
Om ingen vill umgås med en när man sitter och broderar foliehättor och dricker kolloidalt silver så minskar risken för corona rejält.

Be careful what you wish for... Kollegan har fått covid två gånger. Första gången knappt märkbar. Andra gången flera dagar med över 40 graders feber (inte kul för nån som är 50+).

Be careful what you wish for... Kollegan har fått covid två gånger. Första gången knappt märkbar. Andra gången flera dagar med över 40 graders feber (inte kul för nån som är 50+).
Min svärdotters pappa ligger nedsövd och inkuberad på IVA just nu...
Själv har jag efter sju sprutor lyckats klara mig undan. Ta i trä.

Tillbaka
Topp