Är TREK ett bra cykelmärke?
Han har fullt upp med att ge gubbråd?Var håller träknackaren hus? Någon behöver styra upp den här tråden snart. Fredag och allt...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Han har fullt upp med att ge gubbråd?Var håller träknackaren hus? Någon behöver styra upp den här tråden snart. Fredag och allt...
Vafalls. Skall jag behöva byta tråd för att det skall bli fredag? ??Han har fullt upp med att ge gubbråd?
Vad får dig att tro att jag är upprörd? Är det kanske du som är upprörd och därför tolkar in massa känslor i det jag skriver? När du skriver "punkt slut" tolkar jag det som att du har svårt för att någon annan inte håller med dig. Du vill ha sista ordet och sedan avsluta diskussionen. Sånt fungerar inte på mig tyvärr. Kom med argument som visar att jag har fel istället och som stödjer din tes om att det är minimal skillnad mellan alla ramar på marknaden.Du får vara lika uprörd över ingenting (menade inget konstigt men du får varva upp hur mycket di vill då) som du kan tro i matknadsekonomi. Ditt val av cykel ram har mikroskopiskt påverkan på din slutlig prestanda. Det är subjektivt, det är smak och ideologi. Punkt slut. För att allt tillverkas långt bort från dig har du NOLL insyn hur det tillverkas och vad är verklig kvaitet på resultatet. Därefter är det högst sannolikt att du kan inte köra cykeln nära gränsen av dens möjligheter så det är skit samma om du köper Moots, Canyon eller Trek. SUBJECTIVE
Vad får dig att tro att jag är upprörd? Är det kanske du som är upprörd och därför tolkar in massa känslor i det jag skriver? När du skriver "punkt slut" tolkar jag det som att du har svårt för att någon annan inte håller med dig. Du vill ha sista ordet och sedan avsluta diskussionen. Sånt fungerar inte på mig tyvärr. Kom med argument som visar att jag har fel istället och som stödjer din tes om att det är minimal skillnad mellan alla ramar på marknaden.
Det verkar ganska uppenbart att vi tolkar in helt olika saker i ordet "kvalitet". För mig handlar det om en rams egenskaper, t.ex. flex (på rätt ställen), styvhet (på rätt ställen), vikt, hållbarhet på lacken, toleranser, osv. Ett antal olika parametrar helt enkelt och ingen av dessa handlar om vad jag själv kan prestera eller om det är en tysk, amerikansk eller svensk cykeltillverkare. Egenskaper helt enkelt och inget annat.
Att alla ramar från alla tillverkare är mer eller mindre likvärdiga håller jag inte med om. En cykel som tillverkas för att vara så billig som möjligt kommer ha andra egenskaper än en cykel som tillverkas för att vara så bra som möjligt. Även konsumenten som köper cykeln kommer ha olika förväntningar på kvalitén kopplat till priset. En Yosemite för 2000 kr förväntar man sig inte ska hålla samma kvalitet som en S-works för 150 000 kr. Som jag skrev högre upp handlar det till slut om var gränsen går för vad man känner/märker och vad man är villig att betala, men ja, det är skillnad mellan olika ramar.
Waki är ju så nära flashback man kan komma:D disc :allt på flashback är inte trollande, men för oss som är uppväxt med det så har vi lyckats sollaDiskuterar ni inte lite olika typ av cykel. Waki verkar skriva om MTB-ramar, och du om LVG-ramar(?), vilket för övrigt tråden handlar om. För MTB känns det som att det mer är komponenterna som är avgörande, fjädring framförallt, och att ramen håller.
Sedan håller jag med om att det är skillnad på ramar, även från samma Kinatillverkare. T.ex. små toleranser kostar.
Waki är ju så nära flashback man kan komma:D disc :allt på flashback är inte trollande, men för oss som är uppväxt med det så har vi lyckats solla
Edit: i klartext : Waki är ett troll som kräver uppmärksamhet
Du pratar om Facebook, va?FB är verkligen den värsta skit jag kan tänka mig, herregud.
Visst kan det vara fascinerande att gå in och läsa hur många low-life jubelidioter det verkligen finns.
För den delen, för folk som inte träffat på så mycket ondska och bitterhet i era liv, gå till FB så får ni rejäla doser. ;-)
Det beror på var på fb du är, tyvärr är det många som ventilerat sina rasisistista åsikter och mycket kvinnohat.FB är verkligen den värsta skit jag kan tänka mig, herregud.
Visst kan det vara fascinerande att gå in och läsa hur många low-life jubelidioter det verkligen finns.
För den delen, för folk som inte träffat på så mycket ondska och bitterhet i era liv, gå till FB så får ni rejäla doser. ;-)
Vetifan, I dessa tiden med falska nyheter kan man inte ens lita på sig självDu pratar om Facebook, va?
Jag höll mig borta från Facebook i ca 15 år men sedan blev jag nästan tvungen att gå med. ;-) Förutom att många idrottsföreningar sköter kontakten den vägen så finns det ju helt suveräna köp & säljmarknader, tex.Du pratar om Facebook, va?
Det går fortfarande hålla sig borta. Jag lovar.Jag höll mig borta från Facebook i ca 15 år men sedan blev jag nästan tvungen att gå med. ;-) Förutom att många idrottsföreningar sköter kontakten den vägen så finns det ju helt suveräna köp & säljmarknader, tex.
Ja möjligt, att jag läste för många politiska trådar där. *skratt*Det beror på var på fb du är, tyvärr är det många som ventilerat sina rasisistista åsikter och mycket kvinnohat.
Men flashback än så, det har och är fortfarande en plats för kufer att ha umgänge och hjälpa varandra.
Skulle tro att folk som verkligen förstår flashback är emellan 85och 94
Kan vi inte bara enas om att Trek är skit så kanske en slash 8 kan dyka upp på rean i höst…
...så gamla...Skulle tro att folk som verkligen förstår flashback är emellan 85och 94
Finns slash hemma i en butik jag hittat.... Dock inte rabatterade men finns i lager , dra iväg ett pm.
Är nog mer ny cykel 2023 för min del tyvärr, men tack för tips!
En grå Trek modell 13, så vinner en PR!Hej! Jag undrar om TREK är ett bra cykelmärke? Och hur mycket ska man lägga på sin första racer-cykel? Tacksam för svar :)
En trek skall vara röd.En grå Trek modell 13, så vinner en PR!
Tror jag lite vad jag vill om. Trek gör bra cyklar och har sett massor av cyklar med nöjda ägare genom åren. Personligen är jag lite svag för italienska cyklar, men det är bara preferenser. Trek är en seriös tillverkare av bra produktet.en granne till mig sa att är dem något märke man ska hålla sig ifrån så är det Trek, han var en inbiten cyklist som var med i stans klubb. han menade att det var betydeligt mer vanligt med rambrott på deras hojar
det vad så han sade, jag ringde inte runt och granskade faktan ?Tror jag lite vad jag vill om. Trek gör bra cyklar och har sett massor av cyklar med nöjda ägare genom åren. Personligen är jag lite svag för italienska cyklar, men det är bara preferenser. Trek är en seriös tillverkare av bra produktet.
Han menade inte Canyon då?en granne till mig sa att är dem något märke man ska hålla sig ifrån så är det Trek, han var en inbiten cyklist som var med i stans klubb. han menade att det var betydeligt mer vanligt med rambrott på deras hojar
NixHan menade inte Canyon då?![]()
De har ett värre rykte onekligen.....Han menade inte Canyon då?![]()
Är det något jag har lärt mig här i livet så är det att man aldrig kan dra sådana här vida penseldrag om man verkligen vill utmana sina uppfattningar om något. Betoningen i den här meningen bör väl ligga på "om man vill". Däremot bör man granska vad det är inom en som gör att man vill pensla så här.FB är verkligen den värsta skit jag kan tänka mig, herregud.
Är det något jag har lärt mig här i livet så är det att man aldrig kan dra sådana här vida penseldrag om man verkligen vill utmana sina uppfattningar om något. Betoningen i den här meningen bör väl ligga på "om man vill". Däremot bör man granska vad det är inom en som gör att man vill pensla så här.
NI kan säga vad ni vill om FB men det är enda egentliga stället för yttrandefrihet i Sverige och det är något jag kommer försvara tills jag dör. Jag kommer aldrig acceptera grupptillhörighet.
Edit: Kände mig bara tvungen att försvara yttrandefrihet, egentligen inser jag ju att det inte ger något. Människan ÄR en gruppvarelse. Jaa är väl mer än så, jag har märkt att många här nästan alltid är arga eller ilskna, jag är av den uppfattningen (som följer KBT) att distansering från obehagliga saker aldrig är bra då gränserna bara flyttas fram, till slut klarar man inte av att möta något obehagligt öht, men obehaget består.
Generaliseringen.Vad har onska och bitterhet för koppling till yttrandefrihet?
Nej men läs mitt inlägg och plcoka inte bara enstaka meningar. Herregud.Så du menar alltså att du försvarar @MrSthlm när han generaliserar?
Nej men läs mitt inlägg och plcoka inte bara enstaka meningar. Herregud.
Sådana här generaliseringar gynnar bara grupptänkande då det stärker den egna gruppen, de där borta är så och så (dumma och luktar). Och sedan funkar det och har alltid funkat som så att majoriteten sätter sig på minoriteten. Det var allt från mig, ni undrade var jag var någonstans.
Tror du verkligen på detta själv? Jag har aldrig hört talas om det men möjligt att Trek kan haft någon mindre bra årgång eller serie, vet ej? Det blir dock helt galet att häva ut sig ett sådant generellt uttalande.en granne till mig sa att är dem något märke man ska hålla sig ifrån så är det Trek, han var en inbiten cyklist som var med i stans klubb. han menade att det var betydeligt mer vanligt med rambrott på deras hojar
Såååå Trek är lite högre pris men prisvärt säger jag.
Dom märken som kan ta mer betalt p.g.a. märket har oftast förtjänat det på något sätt. I längden tror jag det är svårt att uppnå det genom enbart marknadsföring. Dessutom är (borde vara?) dom märkena mer måna om kvalité/kunder för att kunna behålla sin ställning.
Sen kan man ju alltid totalt ruinera ett märke och plocka folk på pengar ett tag med sämre kvalité innan ryktet hinner ifatt. Lex Marantz för dom som var med på den tiden.
Ja, den typen av påståenden bör, i min värld, vara underbyggda på ett sätt som det här påståendet inte är. För att hålla diskussionen på en rimlig nivå då.Tror du verkligen på detta själv? Jag har aldrig hört talas om det men möjligt att Trek kan haft någon mindre bra årgång eller serie, vet ej? Det blir dock helt galet att häva ut sig ett sådant generellt uttalande.
Jag har också haft det på ignore.Jag har satt Woodknocker på ignore för ca ett halvår sedan, han får skriva vad f-n han vill om mig. ;-)
Ja, tänk att det gick att vinna PR på en trög klumpeduns. Iofs SLR-modellen, inte bojsänket SL som många här åker påja Trek gör bra cyklar. finns bättre men det finns betydligt sämre.
1x, tubeless tyres and disc brakes for Lizzie Deignan's Roubaix-winning Trek Domane SLR
Trek-Segafredo rider solos to victory in the inaugural edition of Paris-Roubaix Femmes – and this is the bike she did it onwww.bikeradar.com