PeterW sa:
Hej!
Är på jakt efter en ny lampa som kan användas för att cykla i skogen samt pendling. Kan tänka mig att senare komplettera med en lampa till hjälm. Den bör drivas med externt batteri. Har läst en massa här men blir inte riktigt klok på vad som ska inhandlas, vissa hyllar kinalmpor vissa sågar... så vågar man handla en sådan? Tänkte att jag kan stäcka mig till 1500kr och hoppas hitta någon bra deal på pågående rea! Så har någon ett bra tipps som kan passa mina behov?
Med vänlig hälsning, Peter
Bästa hjälmlampan jag testat hittills.
http://www.kaidomain.com/p/S023808....-5000k-4-10-Mode-2200-Lumens-Bike-Light-Black
Det är lätt att stirra sig blind på fräsiga siffror, men det skall vara användbart, och smidigt...lyser riktigt, riktigt bra, och man kommer undan med batteripack på 4,4 Ah och får vettig drifttid.
Jag har den på hjälmen, och en Nitefighter BT40s på styret. Supernöjd för fortåka på skogsstig.
Båda bländar troligtvis i trafik, men det är bara att styra ner dem lite i asfalten och inte köra på full kräm så fungerar det.
Det som är "lagligt" i trafik funkar skit när man cyklar på riktigt, så den kombon skulle jag lägga ned direkt.