Solarstorm har funkat bra för mig. Jag använder 2 st x2 till styret (pga skev ljusbild) och en x3 till hjälmen. Om ni köper på aliexpress så kolla hur beskrivningen ser ut. De jag har köpt motsvarar 2-3000 lumen. Det billigaste batteriet jag tidigare har använt(8800 mA) varar i ca en timme på fullt ljus och ytterligare ca en halvtimme på minsta läget.Det finns en batteri-indikator med tre steg. Jag märker ingen skillnad på ljus vid 3 Eller 2 ljus, men med 1 indikatorljus kvar försvagas ljuset. Då varar batteriet ca 15minuter till eller upp till en timme på svagaste ljuset som är som en "vanlig " cykellampa. Inomhus blir de väldigt varma men Jag har kört med dem i regn, snö och 10 minus, och så är de lagom att värma händerna på. Batteripacken har haft full effekt i ett par år och ytterligare några år med viss minskning i tid och ljusstyrka. Av de 15 lampor jag köpt till mig själv och vänner har en av haft en ljusstyrka på uppskattningsvis 500 lm ( istället för 3000km) och på en av dem sprack skyddsglaset (men den fungerade ändå). Så det kan vara bra att köpa några stycken som backup och i år köpte jag dessutom till ett större batteripack på 22000mA. Det tråkiga med att beställa från Kina är att frakten kan ta en månad om man inte betalar extra.
1 st solarstorm x2, 1 st Solarstorm x3,
2 st batteripack a 8800mA och 22000mA kostade i år 65 dollar vilket med PayPal blev 661 kr. 22000mA batteriet var den största utgiften.
(Jag såg en del försäljare som verkade sälja samma lampor men påstod att de hade 10000lm, batteritid i flera timmar och endast 6600mA Batteri. Även om priset var detsamma så undviker jag dessa. Med grundläggande matte så går det inte riktigt ihop)
// oj, det blev en del. Hoppas någon kan ha nytta av det :-)