Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jofahjalm sa:Jag var först.
Dom ligger alltid steget före i Stockholm.ForesterGuy sa:jofahjalm sa:Jag var först.
Ljushuvud...
Der Kaiser sa:Den där cykeln är för fin för att lusa med med onödig lampa. Skaffa en som sitter med gummistropp så att du kan ha den enbart när den behövs.
#Problemsolved
Oooh sa:Jag behöver ett nytt "längre" fäste, så att jag kan maxa lampans ljusbild.
Finns de nån affär i Sthlm som kan ha ett? Vart skulle ni vända er?
Cateye själva har tänkt på det och säljer sedan en tid (förra året?)torsten-var-namnet sa:Fick hem en Gvolt 50 som jag tänkte ha på lvg-cykeln nu under sensommaren/hösten. Ingen som har provat att flytta fästet till ovansidan av lampan så man kan ha den hängande under styret?
HåkanC sa:torsten-var-namnet sa:Fick hem en Gvolt 50 som jag tänkte ha på lvg-cykeln nu under sensommaren/hösten. Ingen som har provat att flytta fästet till ovansidan av lampan så man kan ha den hängande under styret?
Men den verkar den vara en hel del dyrare och så är inte lystiden förlängd tom lite kortar
Middle (50 Lux): approx. 3h [/i](GVolt 50 = 3,5
/Håkan
OK, låter spännandetorsten-var-namnet sa:Det var på de punkterna gv70 föll till förmån för gv50. Tänkte att jag kan leva med att ha den ovanpå styret.
MEN då såg jag att den del av fästet som sitter på lamp-delen var enkelt att ta lös...så jag tänkte göra det och limma fast det på ovansidan istället.
Allroad sa:Happykorrekt eller inte. Tänkte testa den här lampan under vinterpendlingen, Enfitnix Xlite100
Laddningsbar, bra batteritid på ca 20hr och inbyggt "bromsljus" bådar gott inför höstmörkret. Humant pris också, 165kr från eBay.de. Kan vara en nitlott eller just det där guldkornet bland allt asiatiskt skräp.
Crocko sa:Allroad sa:Happykorrekt eller inte. Tänkte testa den här lampan under vinterpendlingen, Enfitnix Xlite100
Laddningsbar, bra batteritid på ca 20hr och inbyggt "bromsljus" bådar gott inför höstmörkret. Humant pris också, 165kr från eBay.de. Kan vara en nitlott eller just det där guldkornet bland allt asiatiskt skräp.
Reklamen var inte riktigt på mitt modersmål men tyckte uppfatta att man sågs på 200m, har bestämt för mig att 300m är det som gäller/rekommenderas, men man verkar ju annat få mycket för pengarna
Jag tror att 2019 är året när lampa på hela tiden, precis som på bilar, slår igenom!Der Kaiser sa:Den där cykeln är för fin för att lusa med med onödig lampa. Skaffa en som sitter med gummistropp så att du kan ha den enbart när den behövs.
#Problemsolved
johan44 sa:Jag tror att 2019 är året när lampa på hela tiden, precis som på bilar, slår igenom!Der Kaiser sa:Den där cykeln är för fin för att lusa med med onödig lampa. Skaffa en som sitter med gummistropp så att du kan ha den enbart när den behövs.
#Problemsolved
Jag röstar för. Men ffa baklampan?!Reivennob sa:johan44 sa:Jag tror att 2019 är året när lampa på hela tiden, precis som på bilar, slår igenom!Der Kaiser sa:Den där cykeln är för fin för att lusa med med onödig lampa. Skaffa en som sitter med gummistropp så att du kan ha den enbart när den behövs.
#Problemsolved
Jag röstar för! Iaf framlampan...
desmo sa:Cyklas det inte i mörker längre?
desmo sa:Jag var tvungen att titta in på Aliexpress.. hittade inte svaret på min fråga här ovan. Men hittade en annan intressant produkt. Sökte på StVZO och då dök denna lampan upp: https://www.aliexpress.com/item/400...chweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_53
Vad tror happyexpertisen?
Laan84 sa:Köpte förra året en M Tiger Sports Hyperion som jag är väldigt nöjd med angående ljusmängden. Inser nu däremot efter att ha läst på mer att den bör sitta på styret istället för på hjälmen så att man får lite skuggor. Har därför beställt en Armytek Wizard Pro V3 för hjälmen. Tänkte även testa den för löpning. Återkommer med rapport..
Jocke77 sa:desmo sa:Cyklas det inte i mörker längre?
Nä, nu finns ju Zwift :-)
Laan84 sa:Hur gör ni med laddning av era stora batterier? Det tar ju bra många timmar och jag vill inte lämna dem över natten eller över dagen när man är på jobbet..
Laan84 sa:Hur gör ni med laddning av era stora batterier? Det tar ju bra många timmar och jag vill inte lämna dem över natten eller över dagen när man är på jobbet..
Elhojtok sa:Jag köpte Lidls 60 lux lampa. Den är k-märkt och allt.
Det är runt 10 meter till plåtskjulet.
3 s exponeringstid med mobilkamera.
Ser ganska bra ut för 149:-.. Och då får man med en baklykta.
Ska försöka ta bättre bilder.
NotReallyGunde sa:Elhojtok sa:Jag köpte Lidls 60 lux lampa. Den är k-märkt och allt.
Det är runt 10 meter till plåtskjulet.
3 s exponeringstid med mobilkamera.
Ser ganska bra ut för 149:-.. Och då får man med en baklykta.
Ska försöka ta bättre bilder.
Har föregångaren som har AA batterier.
Funkar klockrent som pendlarlyse även på obelysta vägar.
Har dessutom 2 st om det är elakt.
Men ska se om Lidl råkar ha kvar ngn av de där så man slipper lattja med batterier vid pendlingen
För fincykling 2 st Busch + Müller IXON IQ Premium