Vad jag kan förstå är XXL:s 6500 den första varianten från 2018/19. Tror det var runt 2020 som 6500 S/8000 S kom,uppdaterade LED och reflektor/lins,och annat batteri vad jag läst mej till.
(Man ser skillnade på att den uppdaterade har "Monteer 6500S" text uppe på lampan framför knappen)
Och batteriet ska vara ett MJ 6118 på 10Ah med 4st 21700 celler på 6500 S,tidigare hade ett 10,5 Ah med 6 st 18650 celler.
Första generationen hade även en egen kontakt på kabeln,inte den runda "standardkontakten" som är vanlig.
Och nu har Magicshine släppt 6500 S V2 som har trådlös fjärrkontroll vilket var det som gjorde jag valde att köpa på Magicshines tyska handlare.
Jag tror,(personlig gissning) att XXL köper in den tidigare versionen med annat batteri av Magicshine,helt enkelt för att den är billigare.
Flera av XXL:s Magicshine är lite annorlunda än på Magicshines officiella sidor,och framförallt har dom andra batterier.
Men det som fällde avgörandet för mej var fjärrkontrollen,hade nog köpt på XXL om inte dom släppt V2.
Och sen är det stor skillnad på priserna....ALLA officiella Magicshinehandlare har ungefär likvärdiga priser,XXL ligger mycket under det.
Min gick på Eur 357 med frakt......då är XXL:s på rea lite billigare!!
Men fjärren ville jag ha,så bara betala....
Är som sagt gissning,inte sett XXL:s Monteer-serie,så kan ha fel här....köpt alla mina Magicshine i Tyskland utom en Allty 1000 från XXL.
Denna valde jag,V2 med fjärren:
Magicshine Monteer 6500 - 75W Scheinwerfer - Extreme helle LED-Helmlampe
www.magicshine.de