Armstrong måste vart Dopad!
Jag har länge mistänkt att Armstrong vart dopad under sin karriär som aktiv cyklist och jag tror banne mig att jag har rätt. Läse nu att ryssen Gusev åkt fast för doping nu också, (ytligare en gammal POstal/ discover chanel cyklist). NU har vad jag vet i alla fall hela 5 cyklister åkt fast för doping från armstrongs gammla superlag, Beltran, Landis, Gusev, Hamilton och Heras. Cyklister som ändå sett ganska bleka ut jämnfört med jätten Armstrong. Och det är ju inte bara hans dopade lagkamrater heller som har sviktat mot maktkamperna mot Armstrong utan även andra (dopade) Superstjärner (Ullrich och Basso). Så jag har svårt att tro att Armstrong ska ha tävlat ren under sin karriär, tyvär. Men jag hoppas och vill tro att han vart ren. En annan torsk som jag också tror dåligt om är Johan Bruynell (stavning?) den gamla team mangern för POstal service/ Discovery Channel som nu är team manger för Astana. Han har ju ett par stora namn under sitt styre där också som kommit fram dopade ( Vinokurov, Kascheskin). Så mitt förtroende för denna man är inte direkt i topp och jag anser att sånna manger som han måste bort ur branschen helt enkelt för att cykel ska komma på fötter igen. Ska också nämna att jag sitter bara och väntar på den inte lika stora men ändå allt för stora bomben att falla. Att Alberto Contador är dopad. Contador som förra året var lika snabb som en dopad rasmussen på touren, och snabbare än en dopad ricco på girot i år!?!?. Går det ens? Antingen måste Armstrong Och Contador vara otroligt talngfulla människor med en fysik likt omänsklig eller så har Bruynell vart snäll och delat med sig av sitt dopningsföråd. Nåväl det finss mycket att gnälla på och känna sig ledsen över men jag hoppas att det inte är bara jag som lagt mäsrke till desse faktorer utan även hönsen som sitter högt gjort det också så vi får en ren sport i framtiden.
För en ren cykelsport, mot rättstavning :)
För en ren cykelsport, mot rättstavning :)