Armstrong måste vart Dopad!

sebbe

Ny medlem
Jag har länge mistänkt att Armstrong vart dopad under sin karriär som aktiv cyklist och jag tror banne mig att jag har rätt. Läse nu att ryssen Gusev åkt fast för doping nu också, (ytligare en gammal POstal/ discover chanel cyklist). NU har vad jag vet i alla fall hela 5 cyklister åkt fast för doping från armstrongs gammla superlag, Beltran, Landis, Gusev, Hamilton och Heras. Cyklister som ändå sett ganska bleka ut jämnfört med jätten Armstrong. Och det är ju inte bara hans dopade lagkamrater heller som har sviktat mot maktkamperna mot Armstrong utan även andra (dopade) Superstjärner (Ullrich och Basso). Så jag har svårt att tro att Armstrong ska ha tävlat ren under sin karriär, tyvär. Men jag hoppas och vill tro att han vart ren. En annan torsk som jag också tror dåligt om är Johan Bruynell (stavning?) den gamla team mangern för POstal service/ Discovery Channel som nu är team manger för Astana. Han har ju ett par stora namn under sitt styre där också som kommit fram dopade ( Vinokurov, Kascheskin). Så mitt förtroende för denna man är inte direkt i topp och jag anser att sånna manger som han måste bort ur branschen helt enkelt för att cykel ska komma på fötter igen. Ska också nämna att jag sitter bara och väntar på den inte lika stora men ändå allt för stora bomben att falla. Att Alberto Contador är dopad. Contador som förra året var lika snabb som en dopad rasmussen på touren, och snabbare än en dopad ricco på girot i år!?!?. Går det ens? Antingen måste Armstrong Och Contador vara otroligt talngfulla människor med en fysik likt omänsklig eller så har Bruynell vart snäll och delat med sig av sitt dopningsföråd. Nåväl det finss mycket att gnälla på och känna sig ledsen över men jag hoppas att det inte är bara jag som lagt mäsrke till desse faktorer utan även hönsen som sitter högt gjort det också så vi får en ren sport i framtiden.

För en ren cykelsport, mot rättstavning :)

Inte för att gnälla men varför försvara dessa cyklister egentligen? Hur roligt tror ni det är att vara 16 år och träna 16-17 timmar i veckan och drömma om att bli bäst i världen en dag. Men när den dagen kommer så visade det sig att om man skulle bli bäst så var man tvungen att dopa sig. Jag blir i allafall grymt besviken och lack på alla som dopar sig, om inte mer lack på dom som försvarar dom, fyskäms ni är inte ett dugg bättre själv. punkt slut !

orkar bry sig, det är ju historia nu.

o personligen tror jag armstrong hade en fördel av att träna me cancer medicin i kroppen. efter det kunde han ju tydligen köra längre me mjölksyra i kroppen. o sen har man ju en preferens punkt på smärta som heter duga me.

Senast redigerad av en moderator:
sebbe: En ren cyklist är en ren cyklist, en dopad cyklist är en bevisat dopad cyklist. Är det inte bevisat så är den inte dopad. Annars kan man ju säga att alla är dopade. Tycker du är taskig att klaga på cyklister som lagt ner enormt mycket tid för att bli så snabba som de är/var som det sen snackas skit om. Jag gillar inte Lance Armstrong men jag är imponerad av honom och kommer fortsätta vara de. Jag hade Vinokurov som favorit men numera är han sämst.

Tror inte heller Armstrong var ren. Minns jag rätt brukar han köra med det luriga "Jag har aldrig testat positivt!", som egentligen betyder att han inte åkt fast, vilket han kan säga utan att ljuga samtidigt som han slipper ljuga om huruvida han var dopad eller inte.

Nu ska jag säga att jag inte hört/läst alla intervjuer med honom, men jag såg Larry King när han var gäst dagarna efter det franska labbet kom med anklagelser mot honom.

Cerro: Förstår att du säger så, men om det nu är så att dom tränat så hårt så ser man för i He...... till att komma till dopningskontroller etc. har man tränat så hårt så är det inget man glömmer bort. det är deras liv deras jobb.

Viktigt att komma ihåg är också att det finns människor som i princip gör vad som helst för att uppnå mål och tyvär så finns det ett lättare alternativ, ett fusk.

IntresseklubbenAntecknar.jpg ht=479

varför lägga ner tid på såna som har lagt av o jaga istället dom som håller på fortfarande på med sporten ta bara va ja misstänkte under girot att sella cyklade med nån sorts skit i sig idag fick man rätt...
Ska bli kul o se hur de går för dom som åkte dit under touren för dom kan ju åka in i fängelse enligt fransk lag..

sebbe: vilken dopingkontroll vare armstong inte kom till?

minns hans svar/motfråga till en reporter när reportern frågade hur han kunde bli så bra, "vad gör du på julafton?"

ska man vara ärlig, så är det ju tveksamt om nån där ppe i absoluta toppen är helt rena, o har ryggen helt fri.

man bör väll oxå minnas att armstrong var mycket duktig redan som ung med. så i så fall började han dopa sig jävligt tidigt :D därmed inte sagt att han inte gjorde det.

men håller me cerro till viss del. ska man börja anklaga nån som inte testats positivt nån gång, bara för att han är bra, eller kör i från dopade. så får man ju börja se sig om efter vem i världstoppen i vilken kraftkärvande sport som helst, som man ska hylla. för det finns ju många som åkt fast för doping i t.ex. touren, men inte ens varit nära en topp placering, då borde det ju innebära att alla framför honom oxå är dopade, eller äre inte så du resonerar. o borde ju gälla detsamma inom fridrott me då.

Jensen: Att inte dyka upp till dopingskontroll tänkte jag på rasmussen och som även uppget felaktiga uppgifter om vart han ska ha befunnit sig under viss tid.

Vad han gör på julafton, Hmm antingen så menade han träna eller fixade doping.

Att vara duktig när man är ung det går också, vet inte vilken ålder du syftar på eller hur bra han egentligen var då. Men ricco är ju inte allt för gammal och grå i mina ögon ( Och på pappret).

Det där med att jag resonerar att alla som kommer före en dopad cyklist är dopad har aldrig vart min mening eller avsikt. Men om en person som till exempel ullrich som verkligen gör allt för att vinna touren, som har fätt hjälp av hjälpryttare hela vägen fram till sista stigningen får stryka av en icke dopad har jag svårt att tro.

Sen tycker jag att vi ska sluta tjata på fridrott. jag skriver här för jag vill och tror på en ren cykelsport inte för att klanka ner på den och säga att cykel är en dåligsport som man bara fuskar i. Jag tävlar själv och äter, andas och sover cykel 24/7. Jag älskar cykel, eller rättare sagt ren cykelsport.

Haha ronny, då kan vi ju alla dopa oss så behöver vi inte ha några lagar för det. Låt oss alla trycka i oss anabola, epo och all möjlig skit =D. Bara det går fort =D=D. Kan ju börja sälja sånt i livsmedelsaffärerna så vi kan föda våra barn på det också och sen kan vi alla trycka i oss så pass mycket att dör, men då dör en värdig död för det gick ju i alla fall fort =D. Nej Usch :O

Läste "It's not about the bike" för ett par år sedan. Det Armstrong skriver där är att han givetvis käkat massa medicin som var dopingklassad, men under tiden han hade (och återhämtade sig från) cancer. Att säga att han aldrig tagit doping blir därför löjligt. Däremot har han alltid hävdat att han varit ren när han kom tillbaks till tävlandet.

I den mannens fall tror jag kombinationen av att ens överleva, nya värderingar om vad smärta är och en kropp som mer eller mindre återskapades med enbart cykling som syfte gav honom unika förutsättningar. Frågan är väl hur många andra som vill få cancer med 2% chans att överleva för att bli bäst...

Många verkar ha glömt bort att Lance var världsmästare i linjelopp innan han fick cancer, han kom inte direkt från ingenstans m.a.o.

Bara för att man bäst eller världselit och vinner över dopade är det väl inte tvunget att man är dopad. Det finns bflera faktorer, vinnarinstingt naturbegåvninge eller om manj ska kalle det en naturens nyck att vissa är födda till att var bäst i utvalda idrotter.
Två exempel, Alexander Karelin i brottning och Gunde Svan på skidor.

Nicklas Axelsson fick ju också testikelcancer, år 2006, och är nu tillbaka nästan bättre än när han åkte dit för epo-doping 2001 (då hade dessförinnan kommit 6:a på Girot -99).

Det är ganska löjligt att bara kasta runt anklagelser. Ingen av oss här har den insikten i hur tester analyseras och hur WADA och de fristående labben arbetar för att med någon som hälst säkerhet kunna påstå att t.ex. Gusev var dopad.

Sebbe: Hur många % snabbare blir man av CERA?

Och så lite fakta:
Johan Bruyneel har aldrig haft Vinokurov eller Kascheskin i sitt lag.
Rasmussen tar inte testats positiv, han har missat kontroller.

[Edit]Stavning

Senast redigerad av en moderator:
Sebbe,

Jag förstår din frustration men kan varmt rekommendera dig att läsa Lance's böcker: "It's not about the bike", samt "Every second counts". Där får du en inblick i vad som krävs både fysiskt och framförallt mentalt om man vill bli bäst i världen. Betänk också att ingen annan cyklist har testats oftare än Lance både innan under och efter tävlingar och han har ALDRIG testats positiv!
Gläds åt hans fenomenala insatser inom cykling istället för att sura :-)

Jag vill verkligen tro att Lance varit ren, läser man hans böcker "It's not about the bike", och "Every second counts" så häpnas jag över vad han klarade av.

Han bestämde sig för att älska sådant som andra hatade, ösregn tex. När de andra såg vädret ville de oftast gå och lägga sig igen då han istället blev överförtjust. Jag tror att detta är ett av alla exempel på varför han är den bäste Tdf cyklisten genom tiderna.

Lance har varit min stora idol inom cykelsporten men om det kommer fram att han faktiskt har tävlat dopad, då åker hans böcker, alla TV inslag jag har sparat etc rakt i soptunnan!

Lance är bra på att snacka också, och att framhäva sig själv. Men han var också en av de första som *enbart* satsade på tdf också, med ett lag som var helt uppbyggt kring detta (t.ex hade de inga spurtare med i laget).

Visst kan han snacka!!!

Jag tror också att mycket hänger på hur hans lag var sammansatt för att verkligen klara totalsegern på Tdf. Att ligga på rulle bakom George Hincapie verkar ganska bekvämt, den killen kan dra!
Han hade ett helt lag som körde 100% för honom. Ingen som körde för någon av de andra tröjorna i sammandraget som tex Team Columbia i år där de stundtals hade både den vita och gula ledartröjan.

MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------

> Han bestämde sig för att älska sådant som
> andra hatade, ösregn tex. När de andra såg
> vädret ville de oftast gå och lägga sig igen
> då han istället blev överförtjust.

Då borde det inte finnas några cyklister i Belgien eller Baskien som också är några ställe där det regnar.....

Oavsett om han var dopad eller ej så är hans attityd riktigt intressant. "Vad gör du på julafton?" är lite intressant. Jag vet vad jag gör men att ha pannben nog att träna och träna och fortsätta träna. Klart intressant.

Jämför det med vissa svenska idrottare "jag är nöjd med att vara här" "jag är här för att lära" "topp 10 är ganska bra". Viss skillnad i attityd.

Alla som kör ifrån mig måste vara dopade. Även ifall dom varit på doping kontroll, obduktion, mm.
Lika rätt att säga så som att säga att proffs är dopade utan att åkt dit.

Jag tycker doping förstör sporten och straffen är alldeles för milda.
Men får inte bli nån hets jakt på folk, kolla han är snabb han måste vara dopad det förstör sporten lika mycket. Folk lägger ner hela sin själ och liv i sporten, hur kul är det att folk sitter hemma i soffan och anklagar en för doping.

Jag har mina misstankar om folk, men dom håller jag till mig själv.

Ekorre skrev:

>
> Jag tycker doping förstör sporten och straffen
> är alldeles för milda.
> Men får inte bli nån hets jakt på folk, kolla
> han är snabb han måste vara dopad det förstör
> sporten lika mycket. Folk lägger ner hela sin
> själ och liv i sporten, hur kul är det att folk
> sitter hemma i soffan och anklagar en för
> doping.

Jag håller med Ekorre(n). Livstids avstängning är det enda tänkbara straffet för fuskare inom idrotten. Jag älskar idrott och cykel i synnerhet men om jag ska kunna njuta av en tävling så måste jag tro att utövarna är rena tills motsatsen är bevisad.

När Lance körde Tdf med sitt US Postal/Discovery Channel team så njöt jag verkligen, som de kontrollerade tävlingen vissa år.

Det var många sammankopplingar av typen "kasta mycket skit så kanske någonting fastnar" i första inlägget. Ett exempel:

"En annan torsk som jag också tror dåligt om är Johan Bruynell (stavning?) den gamla team mangern för POstal service/ Discovery Channel som nu är team manger för Astana. Han har ju ett par stora namn under sitt styre där också som kommit fram dopade ( Vinokurov, Kascheskin). Så mitt förtroende för denna man är inte direkt i topp och jag anser att sånna manger som han måste bort ur branschen helt enkelt för att cykel ska komma på fötter igen."

Vad har Astanas historia att göra med deras nya manager, som tillsattes i det reformeringsarbete som gjordes för att tvätta rent laget och få det på fötter igen?

bigmollo skrev:
> Tycker den här tråden förtjänar en gubbe i
> avgasröret.
>
>

Du börjar kunna länkadressen i huvet nu va?

bigmollo skrev:
> Tycker den här tråden förtjänar en gubbe i
> avgasröret.
>
>

Jag skulle vilja förorda att vi varierar tramsbilder lite på Happy. Saken är den att när mina kollegor sneglar över min axel och ser detta övergrepp på en helt oskyldig Land Rover blir de så upprörda.

Det här tänkte jag på då jag läste första inlägget:

shouting-goose.jpg

skaparn skrev:
> Jag skulle vilja förorda att vi varierar
> tramsbilder lite på Happy. Saken är den att när
> mina kollegor sneglar över min axel och ser detta
> övergrepp på en helt oskyldig Land Rover blir de
> så upprörda.

Förlåt. Men land rovern var med på det.

> Det här tänkte jag på då jag läste första
> inlägget:

Ha ha ha!!!

Vad definieras EGENTLIGEN som doping?

Är det att du fått ett positivt besked under en kontroll?

Ärligt talat, i detta samhälle vi lever i nu finns det inte en ända själ, oavsett sport, som tränar på hög nivå utan olika tillskott i form av pulver, piller och annat i flytande form. Det finns mängder med preparat som höjer din prestation och annat i höjder, men enbart för att detta inte stämplats som illegalt betyder det att det är sportsligt okej?
Kan lova er varenda proffs cyklist får mängder av preparat för att optimera kroppen på olika sätt. Vitargo, Kreatin, Glutamin, listan är lång, väldigt lång..
Ni förstår poängen.
Vart går gränsen för doping?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp