[Artikel] Randonné - va e de?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
20 mm vatten säger prognosen hemmavid för i morgon. Men björkpolackerna verkar ta hårt på kroppen just nu så blir nog soffan. eller dra lite nya nätverkskablar och pyssla hemma

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag kan omöjligt cykla solo under närmaste framtiden. Parcykling är minimum eftersom jag har med mig latmasken dygnet runt. Nån som känner en ateistexorcist? Även andra tips för utdrivning av demoner mottages. Dock är jag en av dem som bedriver +100% på en riktig arbetsplats man måste resa minst en timme till och från. Det även svårt med duschandet där.

Peth

Aktiv medlem
Jag kan omöjligt cykla solo under närmaste framtiden. Parcykling är minimum eftersom jag har med mig latmasken dygnet runt. Nån som känner en ateistexorcist? Även andra tips för utdrivning av demoner mottages. Dock är jag en av dem som bedriver +100% på en riktig arbetsplats man måste resa minst en timme till och från. Det även svårt med duschandet där.
Jag har, under min hemmavaro, börjat med en lunchrunda som ska genomföras utan att bli svettig. Koll på pulsen så att den inte sticker iväg i backarna samt lite svalare kläder än vad jag annars skulle haft. Funkar över förväntan. Angående cykla till jobb utan dusch.

fhloston

Aktiv medlem
Då har jag inlett min Corando-20 säsong. Jag svartrejsade Barkabys Nya vårrunda 200 km.
Starten gick 07:11 från Welcome Hotel, och jag var vid Lilla Barkarby 8:40 timmar senare.
Egentligen inte så mycket att säga om turen, med det här vädret är det nästan fusk. Solsken och svaga vindar. Nästan så man blir besviken ;-)
En nackdel med tidig start på Kristi Himmelsfärd, och för att jag var så snabb så klart 🤣, var att det var först när jag kom till Örsundsbro som något var öppet. Pizza ute i solen 😃 Sen en snabbfika på macken i Skokloster.

Elektro_71

Aktiv medlem
Jag tänkte svartcykla någon runda på nationaldagan. Inget lär ju vara öppet, men tänkte köra en 200km med någon av min bromsade frihjulförsedda track bikes. 150km har jag cyklat enpetat tidigare så kanske lika bra att man blir ensam.... kanske byta till en kugg mindre bakdrev?
Svårt sugen att cykla lite längre och med någon sorts mål nu.

Barrett

Aktiv medlem
Härligt Gunde!

En kompis från Singapore tipsade om detta

Infaller ju inte klockrent i förhållande till midsommar. Men jag förstår inte riktigt varför man väljer att låta folk cykla iväg så långt? Man lär ju behöva åka tåg eller buss hem = risk. Att cykla en loop vore väl avsevärt lämpligare? Blir mitt val om jag väljer att köra.

Elektro_71

Aktiv medlem
Härligt Gunde!

Infaller ju inte klockrent i förhållande till midsommar. Men jag förstår inte riktigt varför man väljer att låta folk cykla iväg så långt? Man lär ju behöva åka tåg eller buss hem = risk. Att cykla en loop vore väl avsevärt lämpligare? Blir mitt val om jag väljer att köra.
Ja. Tar man med sig föda och cyklar runda solo så bidrar man inte till någon smittspridning. Att INTE cykla kan leda till högt blodtryck, fettma, diabetes och snabb ond bråd död i Corona - så det blir säkrare för samhället om vi tunnhåriga gubbar får cykla oss trötta!

WSMC

Aktiv medlem
Härligt Gunde!

Här finns lite roliga spekulationer i ämnet https://happyride.se/forum/threads/hur-langt-kan-du-cykla-pa-24h.3243252/

Peth

Aktiv medlem
Hälsingland bjöd på 220 km propagandacykling. Det var sol, lagom varmt, fina vägar, trevligt sällskap och utsikten över de blåa bergen var milsvid.

Andbo0123

Medlem
Körde igår Stockholm Randonneurs runda "Försmak". Blev nästan 240 km med lite transport. Men gud vilka tråkiga vägar och vilken kass fika det fanns längs runda. Kanske roligare att cykla i grupp än solo som jag gjorde.

bigmollo

Aktiv medlem
Den rundan var min första brevet och konstigt nog så var det den som fick mig att börja cykla långt. Vi hade motvind hela den fula raksträckan innan Uppsala. Sen började det snöa och jag trodde att jag skulle dö. Den ligger på min topp 5-lista av värsta cykelrundor nånsin. Tycker nog om den ändå.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Jag är väl inte heller helt begeistrad i den rundan, men det kan kanske bero på att enda gången jag cyklat den så var det kallt och blåsigt och så tokdog jag innan Uppsala. Efter Uppsala var det sedan motvind tillbaka till Täby.
Jag tycker det låter som vanligt på den rundan. Kallt, blåsigt och motvind från Uppsala är nog mer regel än undantag och jag har nog dött åtminstone tre gånger på väg in mot Uppsala. Skulle säga att av de rundor jag kört i Stockholm/Uppsala är det den minst inspirerande rent vägmässigt. Brukar dock kunna bli ett bra träningspass och en nyttig påminnelse om att hybris kostar.

Peth

Aktiv medlem
För den som är intresserad så går det att cykla 30 mil från Bollnäs den 13 juni – landet har ju öppnats upp för resor då. Små klungor, begränsat startfält, startgrupper, handsprit och foto-/kvittostämpling gäller.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer