HåkanC sa:
magnil sa:
Kan konstatera nu att det inte är min Bolt det är fel på, de har så dålig GPS-mottagning. Kompisen köpte en och har samma problem som mig
Det kan ju vara ett likadant HW-fel i båda apparaterna
Går det att ngnstans i menyerna se vilken HW-version det är på din resp din kompis Bolt?
För om det är samma HW-version borde ni båda kräva att få dem utbytta på garantin.
/Håkan
Kan se en massa siffror men det är samma på båda. Ser inget som verkar vara HW-version. De är köpta med ca sex månaders mellanrum, den första hos LBS och den andra på nätet.
Har läst på utländska forum m.m. att det är många fler som har detta problem, både på vanliga Element och Bolt. Många märker det nog inte då de inte hårdanalyserar MTB-segmenten på Strava eller har järnkoll på snitthastigheten (alternativt kör med hastighetssensor) vid vägcykling.
Har varit i kontakt med Wahoo och även på begäran skickat filer till dem. De konstaterar att den har "bad GPS readings" vilket är helt normalt i skogen. När jag visat dem att det inte är så med Iphone 5, 6,7 eller Garmin 800 och 520 tycker de inte att det är roligt längre och att den "works just as well in the woods as any other GPS computer". Trots att jag gång på gång visat dem motsatsen.
Inser att det bara är att gå vidare och hitta något annat men tycker om den för övrigt och hittar inget bra alternativ :(. Hoppas att Garmin Edge 530 kommer snart och har nytänk från Garmins befintliga modeller.