Att ta bort "spärren" på en enkel controller

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Vanos

Ny medlem
Hej!
Jag har köpt mig en elcykel på XXL och är mycket nöjd.... MEN..
Skulle vara fint om det gick att få upp farten liiiite till typ bara ta bort strypningen på controllern.
Problemet är att jag har noll kunskap om elektronik komponenter.
Är det någon som vet hur dom går till väga för att strypa cyklarna med hubmotor. (jag har en bafang)
det finns en "Current limiter" i min controller skulle det kunna vara denna som stryper?

Hoppas det finns nån med kunskap! =)

MVH

Bilagor

• Controller.jpg
    Controller.jpg
    266.7 KB · Besök: 2,822
Cut the blue wire...

Bilagor

• 253021-600ce054b7edd30db251e0c6778f60a0.jpg
    253021-600ce054b7edd30db251e0c6778f60a0.jpg
    16.7 KB · Besök: 311
Klippa alla kablar brukar vara tricket. Inget kvar som spärrar då.

Kör grov kabel mellan batteri och motor. En huvudbrytare till det så är det bara att slå till den, hålla i sig och sikta mellan föremål på vägen.

Du vill ju inte ta bort något som begränsar strömmen, det är ju antagligen där för att du inte ska bränna upp nåt, motor, kablar, elektronik etc. Det du vill ta bort är ju prylen som begränsar hastigheten. Antingen om du kan ta bort den, eller om du kan lura den att du kör saktare än vad du gör. Vissa såna där mojänger har olika lägen beroende på hjulstorlek. Hittar du nåt sånt?

Så TS slipper skriva det obligatoriska slutinlägget:

Vad har hänt med Happy (trots att jag är nyregistrerad vet jag hur det var förr), bara en massa inavlade nördtöntar.

Nope hittar inget någonting som skulle kunna styra srl på hjul eller nått. Kanske sitter det inte i kontrollern.

.

Senast ändrad:
Det finns mycket bättre forum för det som efterfrågas, det är för övrigt inte lagligt men det vet du nog, jag gissar på att man ändrar i mjukvarukonfigurationen eller kopplar om i reglaget. Bättre cykla lagligt och behålla eller få möjlighet att ta körkort och skaffa elbil om man behöver ha högre fart.

Jag förstår vad du menar Hasse men det handlar om 5-7 km/h extra bara.=)

Är det för att kunna hänga med i biltrafikens rytm på 30-vägar kanske? :-)

^^ mest för att komma till jobbet på 10 min utan att bli svettig XD

För att tjäna 2 minuter är du alltså beredd att köra en oregistrerad, oskattad och oförsäkrad motorcykel? Kör du den dessutom på cykelbana, så har du skrapat ihop ett brott till. Inget MC-körkort? Ett brott till. Ja, ja, vi tänker olika.

• Gilla
Reactions: Sam
Stumpy sa:
För att tjäna 2 minuter är du alltså beredd att köra en oregistrerad, oskattad och oförsäkrad motorcykel? Kör du den dessutom på cykelbana, så har du skrapat ihop ett brott till. Inget MC-körkort? Ett brott till. Ja, ja, vi tänker olika.

No hope for the human race.

Stumpy sa:

Prova att räkna hur många LVG-cyklister som saknar ringklocka nån gång. Varför inget drev mot alla som saknar ringklocka?

Makten sa:
Stumpy sa:

Prova att räkna hur många LVG-cyklister som saknar ringklocka nån gång. Varför inget drev mot alla som saknar ringklocka?

Varför bara lvg:are?
Tror inte så många mtb:are har plinga dom heller ;)

1888 sa:

Jag tog det exemplet för att de som gnölar mest om trimmade elcyklar på detta forum verkar vara LVG-cyklister, vars "stil" hindrar dem från att följa lagen själva. Det är som vanligt; det är helt okej att begå brott om man kan motivera det för sig själv. Att man sen har en brutal dubbelmoral mot andra är inte så viktigt.

Jag har faktiskt ringklocka på mina skogscyklar:-) Inte för att det är lag på det, utan för att det är praktiskt. Lite som att det skulle kunna vara praktiskt att ha lite högre topphastighet än 25 km/t på en elcykel.

Varför skulle det inte vara lag på ringklocka på mtb?
Varför skulle det vara lag på hastighet?
Vän av ordning

lidingö gjorde mycket för ringklockor på mtb! =)

Bara höja hastigheten med 20-28% nä det är ju så marginellt så det är nog inga problem. Prova strax över 140 på 110 och se vad polisen säger om att behålla körkortet.

Skaffa 45 km/h-pedelec eller annan elmoped så har du ett fordon både tekniskt dimensionerat för hastigheten och dessutom lagligt.

1888 sa:
Makten sa:
Stumpy sa:

Jag har. Väldigt praktiskt på transportsträckor.

Jimel sa:
1888 sa:
Makten sa:
Stumpy sa:

Jag har. Väldigt praktiskt på transportsträckor.
Och i skogen för vandrare och snela hestar.

Ja sant men det är väldigt sällan den behövs i skogen. Hästar skulle jag inte våga plinga på :)

Det enda som funkar på hetsar är ett gevär. Elcyklar hoppar åtminstånde inte i sidled utan förvarning när man kör om.

Spärren är mjukvarustyrd, så du kan inte justera den fysiskt på kortet.

Makten sa:
Stumpy sa:

Om nån startar en tråd om hur de bäst undviker ringklocka på sin lvg-hoj så blir det nog lite mothugg där också. Det jag undrar är varför du driver sånt korståg mot allt som har med lvg-cykel att göra?

Det är den blåa som markerat som ska klippas:

Bilagor

• fetto.png
    fetto.png
    658.9 KB · Besök: 3,202
Makten sa:
1888 sa:

Jag tog det exemplet för att de som gnölar mest om trimmade elcyklar på detta forum verkar vara LVG-cyklister, vars "stil" hindrar dem från att följa lagen själva. Det är som vanligt; det är helt okej att begå brott om man kan motivera det för sig själv. Att man sen har en brutal dubbelmoral mot andra är inte så viktigt.

Jag har faktiskt ringklocka på mina skogscyklar:-) Inte för att det är lag på det, utan för att det är praktiskt. Lite som att det skulle kunna vara praktiskt att ha lite högre topphastighet än 25 km/t på en elcykel.

Jag har ringklocka på alla mina cyklar. Hide my bell på racern - synns inte under gpsen, men finns där och fungerar.

Finns en svensk sida där man kan köpa olika styrboxar till i princip alla elmotorer till elcyklar så dom går fortare,

tänker inte ange sidan utan det får du googla själv och det är inget jag rekommenderar utan lätt mc kort.

jofahjalm sa:

Har man sett lite hollywood filmer så VET man att det alltid är i den blåa ledaren ondskan fodras.

Men är inte ett av de större problemen med att trimma elhojar att bromsarna ev inte fixar det? Eller är det bara en teoretisk risk? Jag har alltså ingen aning men om det är så utsätter man ju andra för fara. Och om det inte är så kan man helt bortse från detta inlägg.

Johan A sa:
Men är inte ett av de större problemen med att trimma elhojar att bromsarna ev inte fixar det? Eller är det bara en teoretisk risk? Jag har alltså ingen aning men om det är så utsätter man ju andra för fara. Och om det inte är så kan man helt bortse från detta inlägg.
Jo. Men tror du de som vill trimma och hålla på tänker så långt? De tänker primärt på sig själv och sina behov. Att ta hänsyn till lagar, regler, och andra verkar inte stå högt på agendan.

Bengt-re sa:
ForesterGuy sa:
Bengt-re sa:
jofahjalm sa:
Har man sett lite hollywood filmer så VET man att det alltid är i den blåa ledaren ondskan fodras.
Ulf Kristersson?
*fniss* Tänkte inte så långt, men kanske?!
Fast får man tro på SD så är det de där sju svarta som ska bort.
Men det får man väl inte skriva på det här jävla elcykelforumet längre.

Jösses! det behövs fan inget jävla mc kort för att cykla. Jag kan cykla i 45 kmh med den hjälp cykeln har. Så det spelar ingen roll om den hjälper till lite till. Ville bara se om nån viste om det gick utan att köpa nya grejer. Men folk verkar bara vara allmänt efterblivna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp