Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Halloj alla! Efter att ha cyklat vasan iår så på dom 2 första milen så skakades mina flaskor ur! Har nå Elite plastflaskställ. Vad är felet? Vad går att göra åt det?
Det är helt beroende på kombination flaskhållare och flaska. Cykelflaskor har lite olika dimensioner och olika "klistrig" yta. Min Camelbakflaska har lite större diameter och lite klistrigare yta än mina andra flaskor och sitter så hårt i vissa av mina flaskhållare att jag inte får upp flaskan i farten. Samtidigt funkar Camelbakflaskan perfekt i andra hållare där några av mina flaskor kan lossa under färd. Det enda du kan göra är att prova dig fram.
Efter att ha åkt några gatstensrace genom Gränna (del av Vätternrundan) vill jag varna dig för flaskhållare bakom sadeln. Det är inte en cyklist som har tappat sina flaskor i Gränna.
Tigaz skrev:
-------------------------------------------------------
> Halloj alla! Efter att ha cyklat vasan iår så
> på dom 2 första milen så skakades mina flaskor
> ur! Har nå Elite plastflaskställ. Vad är felet?
> Vad går att göra åt det?
Kör med kamel i stället. Det ska bra mycket till om den ska skaka loss. Dessutom lättare, tycker jag, att dricka från då man slipper Fippla med en flaska upp och ner.
Victorx skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör med en vanlig aluminiumhållare från
> biltema för 20 spänn, bara att böja in den lite
> och sen sitter flaskan som berget! ;)
>
> http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Fl
> askor-och-hallare/Flaskhallare-27071/
Och jag kör med biltemas svarta "metall"variant för samma pris, kombinerat med cyclocomponents 7 dl flaska. Har aldrig tappat flaskan, trots vurpor.
Såg ett antal flaskor i spåret som låg kompletta med fästen... så antar att det var lite skakigt åt en del
Jag såg en bild på någon fånes cykel som under VR hade maaassor av flaskor på cykeln. Vissa gör vad som helst för att undvika köer och dräller runt istället.
Förra året låg det drivor med flaskor så fort det gick minsta utför. Eller rättare sagt; flaskor, vindjackor, sadelväskor, flaskhållare, diverse pumpar, verktyg m.m. I år var det lite lugnare tycker jag.
Jag startade dock i led 25 i år så det kanske blev värre senare.
Regerar! Sitter högt så fickorna är i spel. Hela selen i stretch, Gelfickor i "armhålorna". Bortkopplingsbar och isolerad slang. Helt sinnessjukt genomtänkt.
Jag vill passa på att varna för BBB FlexCage BBC-18, som bland annat säljs (dyrt, 159/199 kr) på XXL. Totalt oduglig på att hålla fast flaskor i terräng. Kanske funkar för landsväg!