back from the dead

back from the dead
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Gott mos Newsboy!
>
> Harri "42Hz" Manni AKA Fredrik Reinfeldt har
> adress:
> Marnäsg. 29 G
> 77153 LUDVIKA
>
> Så du vet vart fakturan ska ;)

Jag blev ju inte ens tillfrågad om jag skulle fixa den?! Det där hade jag ju svetsat i ett nafs! ;)

 
back from the dead
Ah, bra där!
Jag var nyss nere på moderaternas kontor i gamla stan
och skulle visa honom, men de visste inget om nån 42hz,
så jag blev utslängd.

Det blir miljöpartiet igen 2006.
 
back from the dead
Jag slog helt enkelt upp titan på hitta.se
och vips dök örnalp upp och jag ringde dem
och de ger definitivt intryck av att veta
vad de pysslar med.

Har man dessutom en tysk örn som logga och
fabriken i Norrland kan det ju inte bli fel.

De ringde faktiskt och dubbelkollade vilka grades
rör/dropouts var innan de satte igång i tisdags.
I onsdags kom ramen med schenker.


 
back from the dead
Örnalp verkar grumma!

Under produkter hittade jag denna:
rullstol.jpg
 
back from the dead
Skiten sprack första gången för många år sen.
Merlin var borta ur leken i ett halvår just då.

Nu är de tillbaka under Litespeeds paraply.

Litespeed vill inte ta i "hemfixade" ramar utan
att ta betalt.

Magmaa i Sverige har försökt fixa 2ggr.

Senast sprack den när jag wheelade över ett dike hjältemodigt
på väg att rädda 42hz som låg livlös i en ravin på 18 meters höjd
på kalfjället i Hellasmassivet.

Jag har mailat honom 45 gånger och bett honom ta skadan
på sin SLAO-försäkring men han har gått under jorden uppe
i Dalarna enligt hans gode man/förmyndare/målsman the_TnT.

FÖRST NU SER JAG ATT RULLSTOLEN HAR STÄNKSKÄRMAR
I TITAN, HERREGUD NU MÅR JAG INTE BRA ALLS. . . . .
 
Senast redigerad av en moderator:
back from the dead
Intressant att se Merlins dropouts på nära håll. Är detta en sällsynt skada på Merlinramar? Är själv mer bekant med dropouts som är svetsade på en plugg som i sin tur instucken och svetsad på gaffelröret.
 
back from the dead
Ingen aning om det är vanligt, vad jag vet dock är att det är
mycket knas med Merlin-ramar med några år på nacken.
Jag har trassel med alu-röret som är maskinpressat i sadelröret,
det behöver konstant oljas för att inte knaka som ett gammalt fartyg.

Denna ramen har verkligen varit i helvetet och tillbaka
sen jag köpte den 1995 nåt. När man kollar bilderna slås
man av allt är osannolikt intakt i både rör och gods.

Jämför med en 10-årig alu eller stål-ram (om du kan hitta en).

Titan ÄR utan tvekan det ultimata rammaterialet.
 
back from the dead
Newsboy skrev:
-------------------------------------------------------
> det behöver konstant oljas för att inte knaka som
> ett gammalt fartyg.

Jag tror att de flesta titanramar har det problemet när det gäller ytor mot andra metaller.

> Titan ÄR utan tvekan det ultimata rammaterialet.

Vi får väl se vad man säger om kolfiber om 10 år =)

Stänkskärmarna på rullstolen är f.ö. inte stänkor utan skydd så inte hjulen skall skava mot armarna. =)


/rikard
 
back from the dead
Newsboy skrev:
-------------------------------------------------------

> Jämför med en 10-årig alu eller stål-ram (om du
> kan hitta en).

Har en Kona AA (alu) från 94 som rullat en hel del skog. Finns inga tecken på att den skulle vara på väg att ge sig. Har inte behövt svetsa något på den och behöver heller inte smörja sadelröret. Kona - Merlin, 1 - 0. ;)
 
back from the dead
Min Kona Explosif, eller TBG som de hette då, från 1991 gick av efter ett halvår. Ingen av mina Merliner (har haft fyra olika) har gått av. 1-1.
 
back from the dead
Har en Gram som gått sedan 1996. Oklanderligt skick. Aldrig något fult skydd (däckbitar, tejp eller vad man nu hittar på skroten) på kedjestaget för det behövs inte på titanramar. :)
 
back from the dead
Min Explosif från 1992 är still going strong i Oskars vårdnad, trots att den numera gått både som touringbastard kiruna-smygehuk, vätternrundan och mörksuggejakten det senaste året. Däremot har jag knäckt tre aluramar sen 2001.
 
back from the dead
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Min Explosif från 1992 är still going strong i
> Oskars vårdnad, trots att den numera gått både som
> touringbastard kiruna-smygehuk, vätternrundan och
> mörksuggejakten det senaste året. Däremot har jag
> knäckt tre aluramar sen 2001.
> ---
> Stigar som inte används dör


Och han har dessutom vurpat riktigt, riktigt hårt bredvid mig på Rudan med den...

/M
 
back from the dead
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Min Explosif från 1992 är still going strong i
> Oskars vårdnad, trots att den numera gått både som
> touringbastard kiruna-smygehuk, vätternrundan och
> mörksuggejakten det senaste året. Däremot har jag
> knäckt tre aluramar sen 2001.

Oskar räknas inte, han är knäpp...
 
Tillbaka
Topp