Bakväxelöra

Bakväxelöra
Jag har provat med Evalds där jag köpte ramen men dom hade ingen och dom försöker också få tag på .
Har också hört med dom två som haft DBR i Gbg.
Avenix som var generalagent kursade i höstas.
Så det blir väl att försöka tillverka.

Gerry

Bakväxelöra
När jag hade av mitt öra så fick jag titta i en låda med blandade öron hos en lokal handlare. Kanske finns det fler en DBR som kör med samma sorts öra så man kan ju ha tur. Har jag hört...

Bakväxelöra
Tjena,
den fygande Holländaren Camille körde också sönder sitt växelöra i söndags strax efter att du tvingats vända. Han har ju någon skum Benelux Alu noname hojj och jag trodde ärligt talat inte att han skulle hitta något öra till den ramen i Göteborg. Nu lyckade han mot förmodan att göra det ändå så jag ber att få vidarebefodra följande tips:

Cykelakuten

Sveag. 2, 413 14 GÖTEBORG Tfn/Fax 031-711 88 29

Hälsar
/Dick

Bakväxelöra
Hej!

Kasst att man som standard inte får med ett eller två öron då man köper en ram eller en cykel.

Bevisligen är det svårt att få tag på, och om cykeln är ett par år gammal så är det ju kanske till och med omöjligt. Dessutom byter man ju ofta designen på den delen från olika år fast det är samma märke. Speciellt om det är ett märke som t.ex. Cyclepro eller ngt. tyskt webshops märke (inget fel alls i nämnda märken dock, det brukar bli bra cyklar av det också!!), som specar ihop olika cyklar från år till år, och köper ramar från olika tillverkare som för stunden har just det som passar och till rätt pris.

Ska nog köpa på mig ett öra till min Avanti Comp för säkerhets skull.

// Peter

Tillbaka
Topp