Jag följer också den här tråden med stort intresse.
I mitten av september slutade jag röra på mig. <Insert flytt/småbarn/lathet/jag tränar imorgon istället/alla andra upptänkliga ursäkter>
Jag bunkrade energi under julledigheten med hjälp av Aladin-askar och stora mängder öl. Vägde mig på nyårsdagen. 81 kg. Nytt personligt rekord.
From. den 2/1 har jag låtit bli allt vad socker, öl, bröd etc. heter och bara käkat ägg, kött, lax, avocado, gurka, grön sallad, ost samt något enstaka glas rödvin och lite mörk choklad.
Klassisk LCHF-kicksart med andra ord.
I morse vägde jag mig. 76 kg.
(Längd 179 cm)
Nu är jag egentligen inte så intresserad av vad vågen visar utan mer vad spegeln visar. Men det är ännu en liten bit kvar tills jag kan ta klubbkläderna på spinningen och skippa den lite fladdrigare funktions-tischan.
Jag har provat denna diet tidigare med gott resultat och vet vad jag ger mig in på. Jag tänker inte pracka på någon annan det här, bara berätta vad som funkar för mig. I mångt och mycket är det väl som flera tidigare har sagt att alla dieter har det gemensamt att man är medveten om vad man stoppar i sig och att detta är det viktiga, inte exakt vilken diet man följer.
Och nej, jag tycker inte att LCHF är en hållbar kosthållning på lång sikt. Köttkonsumtionen ska ju minskas, inte ökas, tex. Dessutom står allt och faller med typ en skiva bröd eller en potatis, så det gör hela arrangemanget väldigt "skört".
Så på sikt ska det bli nån form av GI eller bara helt enkelt så man åt när jag var barn, dvs en måltid kunde vara en fiskbit, två potatisar och grönsaker. Inte läsk och friterat och milkshake och bakelser och smågodis nästan varje dag.
Men det är skönt att slippa gå hungrig genom detta, att bli av med sötsuget och att slippa ett pendlande blodsocker.