[bara stig] HBB 10.00 sön 14/11

• Trådstartare Trådstartare Ubu
  • Start datum Start datum
Ekofika is the shit! .. vi stanna förbi där idag och jag längtar redan tillbaks. Befinner mig i uppsala imorrn dock :)

Ha så skoj!

Ok, jag hakar på, gästerna kommer inte förrän på eftermiddagen. Jag ska ta tillfället i akt och köra en sista tur med min gamle vän Commencal.

peo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, jag hakar på, gästerna kommer inte förrän
> på eftermiddagen. Jag ska ta tillfället i akt
> och köra en sista tur med min gamle vän
> Commencal.

Vad blir det för nytt?

Låter bra, jag hakar på.

Neo sover hos mormor i natt så jag räknar med att vara utsövd imorgon. Undrar hur det känns :-)

/* Jörgen */

Jag dyker också upp!

Ser fram emot att invigningsfika på Eko-fiket också. Har bara sett bilder därifrån hittills!

/ Johan

Jag tänkte dyka upp. Som nybörjare får jag se om det finns möjlighet att hålla ert tempo. Eller att någon orkar släpa på amatörer. I annat fall får jag ta och fixa en egen amatörgrupp och möta upp på ekofiket lite senare.

JC skrev:
> Som nybörjare får jag se om det finns möjlighet att hålla ert tempo.

Fassiken JC, du eldade ju på riktigt bra sist. Jag räknar med att herr Ubu kommer hålla ett lagom trevligt tempo med många snackpauser :)

Anders 72 - Klart du skall hänga på. I värsta fall delar vi gruppen, men om du inte är helt ny och aldrig hållit i en cykel förrut kommer det nog gå bra (om än vara jobbigt :-)

Sjutton också, har glömt att topsa hojen. Bäst man sätter igång innan det blir alltför sent. Vill ju inte komma med en skitig cykel!

Anders 72 skrev:
> Ok, trevligt, kul o ha nån o cykla med. Var på Hellas är det? Aldrig varit där..

Samling är vid Hammarbybackens norra sida, stora parkeringen vid liftarna. Sedan blir det att trampa runt hänna och dänna i skogarna däromkring.

Ett tips om du kommer med bil är att parkera i Slöstaden och cykla sista 100m eftersom det kostar stålars dygnet runt vid HBB-parkeringen.

Vilken tur att det var så mycket trevliga människor med på söndagsrajden, det fanns ju så många stunder att babbla på medan alla 29" däck och ventiler mm skulle lagas.

Dejten gick bra förresten!

skrotfot skrev:
> Dejten gick bra förresten!

Grattis, du fick ligga alltså!

Fint i skogen idag. Men det där med vis sås i hjulen vette fanken om det är nått att ha. Svart gummi är bättre ;-)

Trevligt fika på Eko-fiket dessutom!

ostkaka skrev:
> skrotfot skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dejten gick bra förresten!
>
> Grattis, du fick ligga alltså!

Jag får alltid ligga. Om jag vill.

Vad är nu detta outtalade kring däckslem? Har Ubu uppfunnit ngt nytt och revolutionerande eller var det ngt big failure?

bruce skrev:
> Vad är nu detta outtalade kring däckslem? Har Ubu uppfunnit ngt nytt och revolutionerande eller
> var det ngt big failure?

Ubu den store har funnit en NATO-godkänd bechamelsås för traktordäck som, om inte annat, åtminstone korkar igen ventiler. Har mängder med mekarbilder från dagens tur, men jag orkar inte framkalla minnesrullen just nu :)

ostkaka skrev:
Har mängder med
mekarbilder från dagens tur, men jag orkar inte
framkalla minnesrullen just nu :)

Ingen brådska min vän! Men ja, det var en mörk dag för slanglöst igår men jag vill betona att det som gjorde att jag fick bita i den sura reservslangen var en pysig spricka i ghetto tubeless ventilen. Jag ska skriva till biltema och klaga… Nato/Gotlands-geggan har dock uppfört sig exemplariskt. (man måste ju tro på nåt!) Nu är det i alla fall fulstansat och tätt igen!

Kul med nya bekanta som klarade sig riktigt bra i stöket. Och Johrn visade (såklart) fina stigar!

Tillbaka
Topp