Har en dotter som fyller 10 om några dagar och en son som fyller 12 en månad senare. Båda är i behov av cyklar och budgeten är extremt begränsad.
Dottern har nyss passerat 140cm och har något längre ben och armar än genomsnittet. Skulle vilja hitta en MTB-typ av cykel till henne och tror att det är 26" som gäller. Har kollat på cyklar runt 2.500:- .Jag är medveten om att man inte får mycket för det. Begagnat privat är inte heller aktuellt (om man inte bara skulle dyka på en kanonannons i samma kvarter typ). Har inte tid att leta och åka på annons och inte heller kunskapen när det kommer till cykel.
Var på Decathlon häromdagen och det var inte särskilt upphetsande. Hittade en nedsatt White XC 240 Lite som kändes ok för 3000:-, men dessvärre bara 24".
Min fråga är egentligen var jag ska leta efter cyklar i ett sånt lågprissegment? (Bor i Sthlm)
På Bikesters outletsida kryllar det av MTBs av tidigare årsmodeller i den prisklassen som nog blir bra till sonen, men alla är 27,5". Denna hade annars känts som ett bra val om den hade funnits i 26"
https://www.bikester.se/serious-eig...mmx11lAXvhRUckMe6O3HBeBSlPLz6_MHIU#cgid=37451
Inte riktigt säsong ännu och hon fyller om mindre än en vecka. Tips på var jag ska leta?
Tack