Vass hoj för kräsna juniorer som vägrar att låta materialet sätta gränsernaTemperamentsfulla storsäljaren Superior Team 20 är helt perfekt för kräsna juniorer som vill kunna utvecklas och vägrar
www.cykelkraft.se
Det är också en trevlig 20" cykel. Pojken hade förra sommaren.
Jag slog till på en sån här. Var väl kombinationen av att hitta en cykel som fanns i lager i Sverige, pris som kunde accepteras i hushållet och vettig spec på pappret.
BB är ju rätt högt, men det går ju att lära sig att starta med for på trampan och dylikt. Så det kommer vi säkert runt.
Värre är att dottern har svårt att nå bromshandtagen, och då känns det ju osäkert så fort det lutar lite. Inget bra alls. Hon måste i princip släppa handen helt från styret och dra bromshandtaget mot sig för att bromsa. Justerskruven är i botten för att få handtagen så nära styret som möjligt. Kollat runt lite på andra märken också, typ Vpace Max20, och de verkar ha ungefär samma bromshandtag. Det är någon siffra som skiljer, men reach till handtaget är samma enligt Tektros sida.
Är det någon som har tips på vad jag kan göra? Finns det bromshandtag som kan komma närmare handtaget? Kan man byta justerskruven mot en längre? För bromsarna tar först efter att handtagen har kommit rätt långt in. Så hade man bara kunnat justera in dem mer så hade det nog gått bra. Handtagen som sitter på är Tektro HD-M291/HD-R310. Byta handtag till något annat märke? Eller ska jag bara inse att jag får lugna mig lite och vänta tills dottern har växt till sig?