Barncyklar samlingstråd

Barncyklar samlingstråd
Beställde en Islabike till grabben igår precis innan de stängde. Fick besked att den kommer levereras på måndag. Kvickt!
En liten hake bara- en kund i London har hjälpt mig med beställningen och den skickas till hans kontor. Finns det nåt någorlunda billigt fraktalternativ (helst med avhämntning vid hans dörr...) om man vill skicka över den eller ska jag fresta på hans tålamod och ha den stående hos honom tills nästa gång jag åker över själv? Han kan ta med den till Stansted airport eftersom han bor nära men där tar hans tålamod slut

Barncyklar samlingstråd
De närmsta åren är säkrade. Tur att man har plats i källaren :)

20131018_162527.jpg

Barncyklar samlingstråd
dag skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur är det - har nån handlat nån Frogbike än?
> Utlåtande?

Köpte en Frog 16 till lilltjejen. Vi är båda mycket nöjda. Välbyggd och snygg lack. Lätt och fin. Är som ny efter en sommar.

Enda som ska ändras är nytt större drev bak, blir lite för tungt för den typen av cykling hon gillar!

Finns att beskåda i ett garage i Mjölby, om du har vägarna förbi.

Barncyklar samlingstråd
Turesson skrev:
> De närmsta åren är säkrade. Tur att man har
> plats i källaren :)
>
>
Jag har bara beställt en och den ska fram ur sin kartong senast våren 2015. Surt om kinesiska kolfiber-barncyklar hinner komma ut på marknaden innan dess, då sitter man där med sitt omoderna hamstringsfynd.

Barncyklar samlingstråd
Turesson skrev:
>

Imponerande framförhållning som nästan får mig att känna mig som en dålig farsa eftersom jag bara köpt mina (tre) Islacyklar pö om pö allteftersom barnen växt.

Barncyklar samlingstråd
Turesson skrev:
>
>

Kudos! Mycket välförtjänt sådan. Hur löste du det praktiskt: postbulvan eller gråt i halsen samtal? (De verkar inte vilja skicka utanför ön...)

Barncyklar samlingstråd
Imorgon fyller äldsta dottern år. Som curlande pappa är jag jätteglad över att ge ännu en Islabikes - nu med "riktigt" styre som hon önskat sig...

Bilagor

• DSC_2459.JPG
    DSC_2459.JPG
    81.4 KB · Besök: 254
Barncyklar samlingstråd
8 -så den antagligen lite stor. Har satt sadeln på samma höjd som hennes Beinn20 large men får se hur hon upplever ramstorleken. Skaffade även 24tums crossdäck på Islas inrådan....

Barncyklar samlingstråd
PerryE skrev:
> 8 -så den antagligen lite stor. Har satt sadeln
> på samma höjd som hennes Beinn20 large men får
> se hur hon upplever ramstorleken. Skaffade även
> 24tums crossdäck på Islas inrådan....

8 !

Curling var ordet....

Barncyklar samlingstråd
Hmm.... tror inte jag är den enda här på happy som curlar sina ungar med bra cyklar, skidor och annat ;). I alla fall fungerar den bättre än väntat redan nu - trodde den skulle upplevas större. Med tanke på att vi har två barn och den går att "växa" m h a längre styrstam tror jag den kommer att rulla en del.

I dag cyklade jag dessutom en rejäl tur med yngsta dottern både på stigar och på asfalt - kanske hade fungerat lika bra med tyngre cykel men hon är jätteglad över att ha fått ärva storasysters Beinn20.

Har ju varit några intressenter på hennes röda CNOC16 - gjorde rent den igår kväll...... ;)

PS Inser att jag pushar riktigt hårt för Islabikes men jag har som sagt köpt sammanlagt 4 stycken när man räknar in Luath24 och deras grejor är otroligt bra. Allt är genomtänkt in i minsta detalj

Bilagor

• 10523202466_afebffd68f_o.jpg
    10523202466_afebffd68f_o.jpg
    153.8 KB · Besök: 241
Senast ändrad:
Barncyklar samlingstråd
Islabike blabla nu vet vi att dom är bra, synd att de är lika svåra att köpa som Westvleteren trappist. :)

Är på jakt på en 24" nu till våren :O
Tycker Cannondales Trail 24 ser himla fin ut. Någon som har erfarenheter? Hittar inga vikter (som vanligt) men den ser lätt hyffsat lätt ut. Många färgval.

c_13_MTRAIL24_bsd_3.png

c_13_FTRAIL24_wht_2.png

c_13_FTRAIL24_ppd_3.png

c_13_MTRAIL24_grn_2.png

Barncyklar samlingstråd
Hmmm, kollar man på Islabikes hemsida så står det att dom inte säljer cyklar utanför England/Irland, hur har ni andra burit er åt för att köpa en cykel därifrån?

Barncyklar samlingstråd
"Hmmm, kollar man på Islabikes hemsida så står det att dom inte säljer cyklar utanför England/Irland, hur har ni andra burit er åt för att köpa en cykel därifrån?"

Dom har just slutat att sälja till övriga länder så de får bli semester nästa gång det skall köpas hoj.

-Åke

Barncyklar samlingstråd
Oh, cred... har bara en kartong i källaren men där står också en pitpro 24 och väntar, den kanske räknas?

Turesson skrev:
>
>

Barncyklar samlingstråd
Någon som har erfarenhet av Specialized Hotrock 16". Grabben 4 bast behöver en ny. Tar gärna emot andra förslag.

Lill tjejen 6år har en trek mystic, som jag tycker är sisodär kvalitetsmässigt, men hon är iaf nöjd.

Barncyklar samlingstråd
garfunkah skrev:
> Internet brukar ha kreativa lösningar när man
> inte får handla från olika länder, det måste
> väl finnas en lösning även här? :)

Följande tjänst finns att använda sig av, kostar dock några hundralappar för en cykel.

http://myukmailbox.com/index.php

Barncyklar samlingstråd
svpe skrev:
> Följande tjänst finns att använda sig av,
> kostar dock några hundralappar för en cykel.
> http://myukmailbox.com/index.php

Tack för tipset! Har du använt dem själv för cykelbeställning eller vet någon som gjort det?

Jag frågar för att jag har tidigare flera ggr använt Borderlinx (borderlinx.com) för att köpa saker (hemelektronik) via UK adress. De har varit uttmärkta för det, men de ska dock ha rena fantasisummor för att skicka vidare ett cykelpaket (jag har räknat på 10 kg, 120x70x35 cm, de vill ha £520). När jag kör liknande genom Myukmailbox kalkylator så verkar det hamna på £69, inte helt oöverkomligt.

Kanske någon annan som använt någon reshippingtjänst för cykel UK->SE?

Barncyklar samlingstråd
Hett tips om man vill köpa från islabikes numera är ju att köra ett kul cykellopp i England och i samband med det hämta upp en cykel i Ludlow. För egen del tänkte jag ge mig på 3peakscyclocx nästa år igen - men den här gången bättre förberedd. Närmast ligger en karpaltunnelopration och att fixa till bronkiten i lungorna -sedan börjar förberedelserna

Så - gruppresa nästa år? Splittar gärna hyrbilskostnad och känner mig lika van vid att köra på vänster som höger sida av vägen;) -dvs ungefär lika dålig

Barncyklar samlingstråd
pust skrev:
> svpe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Följande tjänst finns att använda sig av,
> > kostar dock några hundralappar för en cykel.
> > http://myukmailbox.com/index.php
>
> Tack för tipset! Har du använt dem själv för
> cykelbeställning eller vet någon som gjort det?
>
> Jag frågar för att jag har tidigare flera ggr
> använt Borderlinx (borderlinx.com) för att köpa
> saker (hemelektronik) via UK adress. De har varit
> uttmärkta för det, men de ska dock ha rena
> fantasisummor för att skicka vidare ett
> cykelpaket (jag har räknat på 10 kg, 120x70x35
> cm, de vill ha £520). När jag kör liknande
> genom Myukmailbox kalkylator så verkar det hamna
> på £69, inte helt oöverkomligt.
>
> Kanske någon annan som använt någon
> reshippingtjänst för cykel UK->SE?

Har inte använt tjänsten själv. En kompis använde sig av tjänsten i somras utan några problem vad jag hört.

Barncyklar samlingstråd
happymtb.fr skrev:
> Häftig cykel med tredelad vevparti som på
> tuffare BMX! :)
> Bromshandtaget ser ganska stor ut på bilden.

Jo han kommer verkligen tycka att det är viktigt:)

Det verkar ändå som att det ska vara ett bromshandtag som passar till 3-5 åringar.

Barncyklar samlingstråd
Ja de ser ut att vara ganska långt ut men jag föreställer mig att det går att ställa in den lite. Annars får man kanske skaffa något annat handtag.

Barncyklar samlingstråd
Early rider Belter V3 (direkt från iPhone så de är säkert oppåner):

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    59.3 KB · Besök: 235
  • image.jpg
    image.jpg
    62.7 KB · Besök: 236
  • image.jpg
    image.jpg
    52.5 KB · Besök: 227
Barncyklar samlingstråd
Cujo skrev:
> Early rider Belter V3 (direkt från iPhone så de
> är säkert oppåner):

Den ser fin ut och ska väl väga under 6kg. Skulle vilja ge min dotter en sådan men den är varken rosa eller har cykelkorg så hittills har hon inte velat ha en sådan när jag frågat.

Barncyklar samlingstråd
HenrikMolker skrev:
> Ser grym ut, har ju smygspanat lite på den...
> Nyfiken på recension av den när den börjar
> cyklas på!

Kommer så fort det är snöfritt ute!

Nån som har tips på passande skärmar?

Tillbaka
Topp