Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ultralite sa:kogoyo sa:kogoyo sa:Ultralite sa:Tips på bra plattisar för barn med skostorlek runt 32-34? Plastpiggarna på nuvarande utslitna. Många plattisar idag är väldigt stora.
Jag köpte den här typen till mina 6-8-åringar: https://www.ebay.com/itm/Wellgo-KC0...349672&hash=item3f8492f38a:g:FtcAAOSwgn1Zk6g3
Fötterna sitter kvar där dom ska.
Jag trodde att det skulle vara en skaderisk med metalplattisar med metallpiggar, men faktum e att metallpiggarna på pedalerna i länken gör det säkrare då åtminstone mina barn aldrig halkar av pedalerna. Med plastpiggar/pedaler (originalpedaler) halkade de av konstant, med risk för sår och/eller smällar i både vader o smalben.
Blev dessa från bike discount. Bra små mått. Får se hur dom funkar.
+1, kör sammaUltralite sa:Kan rapportera att dessa pedaler funkar grymt bra för barnen. Precis lagom stora för barn så pedal strikes minimeras. Bra grepp så nu halkar dom inte av hela tiden.Ultralite sa:Blev dessa från bike discount. Bra små mått. Får se hur dom funkar.kogoyo sa:Jag trodde att det skulle vara en skaderisk med metalplattisar med metallpiggar, men faktum e att metallpiggarna på pedalerna i länken gör det säkrare då åtminstone mina barn aldrig halkar av pedalerna. Med plastpiggar/pedaler (originalpedaler) halkade de av konstant, med risk för sår och/eller smällar i både vader o smalben.kogoyo sa:Jag köpte den här typen till mina 6-8-åringar: https://www.ebay.com/itm/Wellgo-KC0...349672&hash=item3f8492f38a:g:FtcAAOSwgn1Zk6g3Ultralite sa:Tips på bra plattisar för barn med skostorlek runt 32-34? Plastpiggarna på nuvarande utslitna. Många plattisar idag är väldigt stora.
Frankenstein's Bike sa:Tacksam om någon har lite vettig input: Köpte en Islabike Beinn 20 för ett tag sedan, och när den kom var "H" skruven på bakväxeln i sitt absolut yttersta läge. Nu när jag försöker justera växeln är det som förgjort.
Det finns inte mer att skruva ut av H-skruven och kedjan vägrar hoppa ner på minsta, oavsett justering av skruvar, wirespänning och uttalandet av svordomar. Hur går detta att lösa? bör jag försöka bända lite i fästet för att flytta bakväxeln utåt?
Sixten Fors sa:+1, kör sammaUltralite sa:Kan rapportera att dessa pedaler funkar grymt bra för barnen. Precis lagom stora för barn så pedal strikes minimeras. Bra grepp så nu halkar dom inte av hela tiden.Ultralite sa:Blev dessa från bike discount. Bra små mått. Får se hur dom funkar.kogoyo sa:Jag trodde att det skulle vara en skaderisk med metalplattisar med metallpiggar, men faktum e att metallpiggarna på pedalerna i länken gör det säkrare då åtminstone mina barn aldrig halkar av pedalerna. Med plastpiggar/pedaler (originalpedaler) halkade de av konstant, med risk för sår och/eller smällar i både vader o smalben.kogoyo sa:Jag köpte den här typen till mina 6-8-åringar: https://www.ebay.com/itm/Wellgo-KC0...349672&hash=item3f8492f38a:g:FtcAAOSwgn1Zk6g3Ultralite sa:Tips på bra plattisar för barn med skostorlek runt 32-34? Plastpiggarna på nuvarande utslitna. Många plattisar idag är väldigt stora.
Ultralite sa:Sixten Fors sa:+1, kör sammaUltralite sa:Kan rapportera att dessa pedaler funkar grymt bra för barnen. Precis lagom stora för barn så pedal strikes minimeras. Bra grepp så nu halkar dom inte av hela tiden.Ultralite sa:Blev dessa från bike discount. Bra små mått. Får se hur dom funkar.kogoyo sa:Jag trodde att det skulle vara en skaderisk med metalplattisar med metallpiggar, men faktum e att metallpiggarna på pedalerna i länken gör det säkrare då åtminstone mina barn aldrig halkar av pedalerna. Med plastpiggar/pedaler (originalpedaler) halkade de av konstant, med risk för sår och/eller smällar i både vader o smalben.kogoyo sa:Jag köpte den här typen till mina 6-8-åringar: https://www.ebay.com/itm/Wellgo-KC0...349672&hash=item3f8492f38a:g:FtcAAOSwgn1Zk6g3Ultralite sa:Tips på bra plattisar för barn med skostorlek runt 32-34? Plastpiggarna på nuvarande utslitna. Många plattisar idag är väldigt stora.
Det var inte dom jag menade :) bilden på de jag köpte på bike-components kom inte med när jag citerade mitt gamla inlägg...
hakan sa:Ultralite sa:Sixten Fors sa:+1, kör sammaUltralite sa:Kan rapportera att dessa pedaler funkar grymt bra för barnen. Precis lagom stora för barn så pedal strikes minimeras. Bra grepp så nu halkar dom inte av hela tiden.Ultralite sa:Blev dessa från bike discount. Bra små mått. Får se hur dom funkar.kogoyo sa:Jag trodde att det skulle vara en skaderisk med metalplattisar med metallpiggar, men faktum e att metallpiggarna på pedalerna i länken gör det säkrare då åtminstone mina barn aldrig halkar av pedalerna. Med plastpiggar/pedaler (originalpedaler) halkade de av konstant, med risk för sår och/eller smällar i både vader o smalben.kogoyo sa:Jag köpte den här typen till mina 6-8-åringar: https://www.ebay.com/itm/Wellgo-KC0...349672&hash=item3f8492f38a:g:FtcAAOSwgn1Zk6g3Ultralite sa:Tips på bra plattisar för barn med skostorlek runt 32-34? Plastpiggarna på nuvarande utslitna. Många plattisar idag är väldigt stora.
Det var inte dom jag menade :) bilden på de jag köpte på bike-components kom inte med när jag citerade mitt gamla inlägg...
I klartext, VP-227, http://www.vpcomponents.com/product/vp-227/ ?
h.g.j sa:Är det någon som provat att sätta på rejälare däck på en Cnoc 16?
Dottern har börjat på MTB träning och originaldäcken ser lite spinkiga ut i skogen, är det någon som har koll på om det går att få dit något kraftigare?
Ultralite sa:h.g.j sa:Är det någon som provat att sätta på rejälare däck på en Cnoc 16?
Dottern har börjat på MTB träning och originaldäcken ser lite spinkiga ut i skogen, är det någon som har koll på om det går att få dit något kraftigare?
Finns inte så mkt till 16" men Schwalbe black jack är 1,9. Conti explorer 1.75. Conti finns på xxl för 149. Lär ju inte vara världens greppigast gummi men kanske bättre än orginal?
Fredrik S sa:Någon här som har erfarenhet av att köra 26" hjul i en ram som egentligen är avsedd för 24" ? Något speciellt att tänka på, eller är det bara att köra?
ErikD sa:Jag har en Frog 48 där kedjeskyddet (roterande) har gått sönder. Har försökt hitta någon utbytesdel utan att lyckas. Någon som vet var jag kan hitta denna del? Har kontaktat Sportson som skulle undersöka saken och återkomma. I väntan på deras respons tänkte jag kolla med forumkollektivet om någon har något tips.
NLC sa:Ultralite sa:h.g.j sa:Är det någon som provat att sätta på rejälare däck på en Cnoc 16?
Finns inte så mkt till 16" men Schwalbe black jack är 1,9. Conti explorer 1.75. Conti finns på xxl för 149. Lär ju inte vara världens greppigast gummi men kanske bättre än orginal?
Finns lite begagnat också i Yardsaletråden - https://happyride.se/forum/read.php/1/1180059/3410578#msg-3410578
jde19 sa:Hallå.
Fick precis hem en ny cykel till 5-åringen. Den är något stor så den kanske får vila till våren.
MEN: Är det någon som har ett tips på bromshandtag? Enligt spec så har den nåt som heter Tektro MD-M280, mekaniska skivbromsar på. Men reachen var tämligen lång, även om grabben växer till sig lite så hade han ändå svårt att komma runt med fingrarna.
Hittar ingen justeringsmöjlighet.
Länk; https://www.cykelkraft.se/rock-machine-blizz-20-blankgul-rod-svart
jde19 sa:Hallå.
Fick precis hem en ny cykel till 5-åringen. Den är något stor så den kanske får vila till våren.
MEN: Är det någon som har ett tips på bromshandtag? Enligt spec så har den nåt som heter Tektro MD-M280, mekaniska skivbromsar på. Men reachen var tämligen lång, även om grabben växer till sig lite så hade han ändå svårt att komma runt med fingrarna.
Ultralite sa:jde19 sa:Hallå.
Jag köpte shimano billigaste hydrauliska för ca 500kr istället.
Sorry, jag missade vilka pedaler som syftades till i citatdjungeln. VP-pedalen ser väl vettig ut fö.Ultralite sa:Japp :)hakan sa:I klartext, VP-227, http://www.vpcomponents.com/product/vp-227/ ?Ultralite sa:Det var inte dom jag menade :) bilden på de jag köpte på bike-components kom inte med när jag citerade mitt gamla inlägg...Sixten Fors sa:+1, kör sammaUltralite sa:Kan rapportera att dessa pedaler funkar grymt bra för barnen. Precis lagom stora för barn så pedal strikes minimeras. Bra grepp så nu halkar dom inte av hela tiden.Ultralite sa:Blev dessa från bike discount. Bra små mått. Får se hur dom funkar.kogoyo sa:Jag trodde att det skulle vara en skaderisk med metalplattisar med metallpiggar, men faktum e att metallpiggarna på pedalerna i länken gör det säkrare då åtminstone mina barn aldrig halkar av pedalerna. Med plastpiggar/pedaler (originalpedaler) halkade de av konstant, med risk för sår och/eller smällar i både vader o smalben.kogoyo sa:Jag köpte den här typen till mina 6-8-åringar: https://www.ebay.com/itm/Wellgo-KC0...349672&hash=item3f8492f38a:g:FtcAAOSwgn1Zk6g3Ultralite sa:Tips på bra plattisar för barn med skostorlek runt 32-34? Plastpiggarna på nuvarande utslitna. Många plattisar idag är väldigt stora.
jde19 sa:Ultralite sa:jde19 sa:Hallå.
Kan man ställa in reach på dom? Eller är dom extra små?
Ultralite sa:jde19 sa:Ultralite sa:jde19 sa:Hallå.
Kan man ställa in reach på dom? Eller är dom extra små?
Yes finns en liten insexskruv för detta. Kommer inte ihåg vad modellen heter men de har 4 fingers handtag (tyvärr). Han har kört dem i 1 år och de har aldrig strulat.
Jimel sa:Dotterns hoj, 11,5kg som den ser ut på bilden, skulle vilja klämma på ett lättare styre och sadelstolpe.
NLC sa:Jimel sa:Dotterns hoj, 11,5kg som den ser ut på bilden, skulle vilja klämma på ett lättare styre och sadelstolpe.
Sjukt stilig! Får man lov att fråga om ramstorlek och huruvida den är köpt eller byggd i den konfigurationen?
Leffe sa:Tänkte beställa en Woom 2 till grabben som fyller 3 den 2/11. Men de har flyttat fram leveransen från den sista sept till sista okt. Woom 3 ska dock kunna skickas den 21/9. Men frågan är om den funkar? Han är knappt 100cm lång och har ca 42 i grenmått.
Tvåan har minimum sadelhöjd på 405mm och är specad för barn med längd på 95-110cm, alltså perfekt för honom just nu. Trean har minimum sadelhöjd på 485 och ska passa barn som är 105-120cm.
Han bemästrar springcykeln och provcyklar alla cyklar med stödhjul i affärerna så fort han kommer åt och pratar en hel del om att han vill ha cykel med trampor, så viljan saknas inte. Han har också väldigt bra motorik och lär sig snabbare än jämnåriga.
Vet att de inte behöver nå ner med platta fötter men det är ju på gränsen med trean känns det som, vad tror ni?
Just det, vi bor i ett väldigt backigt område så den större kanske blir jobbigare att cykla uppför med (större hjul)?
ceel sa:Leffe sa:Tänkte beställa en Woom 2 till grabben som fyller 3 den 2/11. Men de har flyttat fram leveransen från den sista sept till sista okt. Woom 3 ska dock kunna skickas den 21/9. Men frågan är om den funkar? Han är knappt 100cm lång och har ca 42 i grenmått.
Tvåan har minimum sadelhöjd på 405mm och är specad för barn med längd på 95-110cm, alltså perfekt för honom just nu. Trean har minimum sadelhöjd på 485 och ska passa barn som är 105-120cm.
Han bemästrar springcykeln och provcyklar alla cyklar med stödhjul i affärerna så fort han kommer åt och pratar en hel del om att han vill ha cykel med trampor, så viljan saknas inte. Han har också väldigt bra motorik och lär sig snabbare än jämnåriga.
Vet att de inte behöver nå ner med platta fötter men det är ju på gränsen med trean känns det som, vad tror ni?
Just det, vi bor i ett väldigt backigt område så den större kanske blir jobbigare att cykla uppför med (större hjul)?
Nu vet jag inte vart ni bor, men tänk på att cykelsäsongen för ett barn kan vara ganska nära slutet i november, och när våren kommer så har han troligen vuxit..
Leffe sa:ceel sa:...Leffe sa:
...
Får nog bli trean, eller?
frisk sa:Tanken är att börja köra i stort sett som den är men byta till lite bättre växelkomponenter men behålla 1x veven?
Blir 9-delat då jag har detta över så inga extra kostnader här.NLC sa:Det tror jag är en bra idé även om ett uppgraderingskit för 1x11 kommer höja totalkostnaden med minst 50% ;-) Förmodligen går det att hitta billigare/begagnade 10-delade alternativ vilket jag satte på vår grabbs 24".
Tror (i alla fall initialt) dottern är mest intresserad av "snällare stig" men tankar på lite mer "dämpande" framdäck finns.NLC sa:Enligt spec har den Kenda Small Block 8 vilket funkar på grusvägar och snällare stig men kan bli träligt/smärtsamt om är det lite blötare/rotigare. Rocket Ron finns i 24x2.1" på t.ex. https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=240863;menu=1000,2,103,202;mid[6]=1;pgc[3039]=3045
h.g.j sa:Byta klinga på Islabike Cnoc 16...
Dotterns Cnoc 16 är ganska högt växlad från fabrik, och efter att ha bytt till bredare däck blev det ännu värre....det känns som att det är väg utväxling mer än stig, så MTB träningarna blir väldigt jobbiga....
Det verkar ju enligt specen sitta en 25T klinga på den idag, vet någon om det går att få tag på mindre klinga till den och på så sätt få en mer stiganpassad utväxling?