thomaslundstrom
Aktiv medlem
Barncyklar samlingstråd
4500 blir det om man väljer Sverige.
Sant. Jag slant på tangenterna.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
4500 blir det om man väljer Sverige.
Jag har beställt till en cyclepro från Elanus. Bra support och i mitt fall blev det rätt. Nog väl en knapp veckaMin kollegas barn körde av växelörat på sin White XC 240 (2021). Någon som vet var man kan få tag på växelöra? XXL ville ha två veckor på sig för att få fram ett.
El-anus? Tror att du ska skriva i elcykelforumet? ?Jag har beställt till en cyclepro från Elanus. Bra support och i mitt fall blev det rätt. Nog väl en knapp vecka
![]()
Derailleur Hanger Replacements to Buy
Derailleur hanger replacements for bike frames. Find rear mech hanger from huge range for almost every bicycle: Road bike, MTB bike, CX bike, Gravel Bike.www.elanusparts.com
Tack men skulle behöva veta lite mer specifikt vilket växelöra man skall beställa, tänkte om någon här visste på rak arm. Det finns ju trots allt ett par XC 240 i den nya generationen happyiter.Jag har beställt till en cyclepro från Elanus. Bra support och i mitt fall blev det rätt. Nog väl en knapp vecka
![]()
Derailleur Hanger Replacements to Buy
Derailleur hanger replacements for bike frames. Find rear mech hanger from huge range for almost every bicycle: Road bike, MTB bike, CX bike, Gravel Bike.www.elanusparts.com
Du får ta loss örat o titta. Sen kan du kolla på denna sidan: https://www.schaltauge.com/Overview-our-hangersTack men skulle behöva veta lite mer specifikt vilket växelöra man skall beställa, tänkte om någon här visste på rak arm. Det finns ju trots allt ett par XC 240 i den nya generationen happyiter.
Om du kollar på Scale 20 Rigid istället för Roxter så spar du ett kilo. https://www.cykelkraft.se/barncykel...m1slXiVBbfvkg_dDd8C8hXEaOICqNdaRoCyL8QAvD_BwE
Funderar också lite på om mekaniska bromsar kan vara en fördel? Jag kunde inte justera in de hydrauliska bromsarna som sitter på orbea laufey 20 så långt som jag vill men med mekaniska borde det väl gå att justera så långt man vill. Obs jag har varken tittat eller provat än.
Tror någon här blir nöjd imorgon
happykorrekt?
Inte i min bok. Dessutom ser det mer ut som och kona stuff vilket också står på ramen. Men jag vet absolut inget mer än jag ser på bildenGissar att den är ok som dirtcykel. Riktigt tung för stig. Vevarna verkar vara vuxenlängd, så inte bra till kortare åkare.
Kul! Lämna gärna en rapport. Särskilt nyfiken på hur långt bromsreglagen för att justera in.Tack för tipset! Jag tänkte vänta egentligen men den där kryssade så många lådor att jag tjongade iväg en beställning i morse.
Tror någon här blir nöjd imorgon ?Visa bilaga 519214
Kul så klart, men smal målgrupp som du säger. Gissar på 3700 eur också.Kanske en av de roligast nyheterna avseende barncyklar på länge, om möjligt för en väldigt begränsad målgrupp.
![]()
Vpace Downhill-Prototyp gesichtet: 180 mm feinster Federweg für Kids - MTB-News.de
Das Downhill-Bike von Vpace für Kinder soll voraussichtlich 2022 in Serie gehen. Erste Infos zum neuen Bike der Ravensburger gibt's hier!www.mtb-news.de
Den tål tunga barn o d e ju bra me tanke på riktningen på genomsnittet i vikt hos barn.Tokee Ultra Lite 26” | All product details at a glance | BULLS Bikes official website
Carbon power for young mountain bikers ✔ ultralight monocoque carbon frame with carbon fork ✔ RockShox Judy suspension fork with remote lockout ✔ SHIMANO Deore 11-speed gearswww.bulls-bikes.com
Lite märklig skapelse..
Vad ser märkligt ut? Carbon men de sätter inte ut vikt och ingen geo. Tycker spontant det ser trevligt utTokee Ultra Lite 26” | All product details at a glance | BULLS Bikes official website
Carbon power for young mountain bikers ✔ ultralight monocoque carbon frame with carbon fork ✔ RockShox Judy suspension fork with remote lockout ✔ SHIMANO Deore 11-speed gearswww.bulls-bikes.com
Lite märklig skapelse..
Men maxvikt för ekipaget e 115kg. D du! Undra om man kan köpa takbox till den?Vad ser märkligt ut? Carbon men de sätter inte ut vikt och ingen geo. Tycker spontant det ser trevligt ut
Ja, det ja. Men det är väl bara att hjulen är klassade för det av tillverkaren.Men maxvikt för ekipaget e 115kg. D du! Undra om man kan köpa takbox till den?
Ja, så måste det vara men jag känner bara till en kina ram på 26'' och den är större . 12,5'' är litet som fan. Men det är 26 både fram och bak vad jag förstårEtt litet relativt okänt företag producerar troligtvis inte den ramen själva. Sök på aliexpress så sätter jag en peng på att det går att hitta den ramen utan logga. HA ser rätt brant ut, men företaget har löst d genom att sätta en 26" gaffel på.
Trodde inte att man tillverkade sådana sadelstolpar/sadlar längre.Vad ser märkligt ut? Carbon men de sätter inte ut vikt och ingen geo. Tycker spontant det ser trevligt ut
Lite för tunt med info överlag, tex inget om längd på vevarna häller.Trodde inte att man tillverkade sådana sadelstolpar/sadlar längre.
Vikten är 10,5 tror jag att jag såg någonstans.
Inga stora ehandlare säljer den.
Lite skumt
Ja, säkert en kina grej. Behöver ju inte vara fel men den är nog i storlek med en normal 24'' om ramstorleken stämmer och då får man visserligen nåt med större hjul men i övrigt tyngre och sämre än en XC240Trodde inte att man tillverkade sådana sadelstolpar/sadlar längre.
Vikten är 10,5 tror jag att jag såg någonstans.
Inga stora ehandlare säljer den.
Lite skumt
11-delat med clutch e väl bättre än 9-delat. Dessutom jämför du päron o äpplen. Xc240 (stel) e en hybrid, inte en mtb.Ja, säkert en kina grej. Behöver ju inte vara fel men den är nog i storlek med en normal 24'' om ramstorleken stämmer och då får man visserligen nåt med större hjul men i övrigt tyngre och sämre än en XC240
Måste vart typfelsnisse. Man ser på bakväxlaren att d e 12-delad modell.Ja, och SRAM 1x11 Eagle?
Högt pris för usla specEn till för mig tidigare okänd:
Ghost Lector Kid Base 26" MTB bike kids XS riotred/jet black 2021 buy online cheap at HIBIKE
The perfect hardtail for young riders The "small" version of the legendary race hardtail LECTOR doesn't have to hide behind the adult version. Here kids with serious ambitions get the perfect bike for cross-country races or marathons. The LECTOR Kid rolls on agile 26 "tires, whereby the frame...www.hibike.com
Också med bristfällig fakta
Fast en mtb kan väl vara helstel?11-delat med clutch e väl bättre än 9-delat. Dessutom jämför du päron o äpplen. Xc240 (stel) e en hybrid, inte en mtb.
Allt kan vara vad man vill :-)Fast en mtb kan väl vara helstel?
Det stämmer bra det.XC240 är mer MTB än den mesta skit folk köper till barnen
Jag ser smileyn. Men förstår inte riktigt det roliga. Förutom att Sam är en duktig cyklist.Allt kan vara vad man vill :-)
Detta är en downhill-cykel:
Någon som har koll på hur lång man kan vara på en Early Rider Charger 12"?
Yngsta sonen har växt ur storebrors gamla 10" springcykel men är inte riktigt redo för något med pedaler än så vi tänkte försöka hitta en lite större springcykel till honom. Han är strax över metern lång och innerben på 36 cm om jag har lyckats mäta rätt.
Länk: https://www.bike24.com/p2356263.html?menu=1000,1811,1816
Förslag på annat bättre förslag för absolut max 2000 kr?
Vet att det inte är helt rationellt att göra så. "Problemet" är att vi har en fin cykel som väntar efter storebror när det känns som att det är dags för pedaler. Så det känns ännu dummare att köpa en till riktig cykel. Hade vi inte redan haft en så hade det varit det självklara att göra.Jag skulle aldrig köpa en andra springcykel som har bara 2" större hjul. Jag tycker att bästa lösningen är en Early Rider Belter 14 och tar bort vevpartiet till det är tid att cykla på riktigt. Kostar mer, men annars behöver man ändå snart köpa en riktigt cykel.
Yes ??Seeker 16”? Ser finfin ut! Grabben har en Belter 16” som är grym!
Jag är mest avundsjuk. Jag vill ha en likadan i min storlek.