Bars med långsam energi?

Bars med långsam energi?
Min tjej har diabetes och när hon har tränat kör hon en bar som heter extendbar. Den skall vara grym. Och väldigt långsam! Finns att bestämma på nätet. Diabeteskoll.se

Bars med långsam energi?
Richardmtb skrev:
-------------------------------------------------------
> Min tjej har diabetes och när hon har tränat
> kör hon en bar som heter extendbar. Den skall
> vara grym. Och väldigt långsam! Finns att
> bestämma på nätet. Diabeteskoll.se

375 kr + frakt för ynka 2250 kcal!

Man får verkligen hoppas de är värda det. Men de hade ju förstås säljande grafer utan värden på skalorna för att visa produktens förträfflighet.

Varför man nu (om man undantar medicinska skäl) skulle vilja trycka i sig produkter med 26 E% protein (där tanken bl.a är att man skall vara mätt länge) under långcykling där ett av problemen trådskaparen har är att äta tillräckligt?

Själv tycker jag Flapjacks är jobbiga att äta under ansträngning. Anstränger jag mig mindre så jag kan äta så behöver jag inte äta.

Bars med långsam energi?
Jag kom att tänka på boken "The Rider" idag, där är det fikon i ryggfickan som gäller. oklart om det är färska eller torkade.

Antagligen roligare än spånplatta:
Screenshot2012-05-26at21.45.54.png

Senast ändrad:
Bars med långsam energi?
Färska dadlar är rena raketbränslet. Brukar kosta 25-35 kr för ca 1800 kcal. Finns i askar om 600g i de flesta butiker. Men säg inte det till någon, det är liten av en hemlis.

Bars med långsam energi?
Körde Eslöv Gran Fondo igår. Inget rakettempo pga "familjeskäl", men OK och det gick bättre än jag vågat hoppas.

Testade Flapjack utan choklad. Inte bra för mig. Torrt, sött och träigt. Drack istället bara min gamla vanliga sportdryck, Vitargo helt utan smak. Körde torrt på slutet och var tvungen att fylla på arrangörernas sportdryck. Söt och äcklig. Svår att få ner.

Åt en massa salt och fet mat på kvällen. Var sak har sin plats.

Bars med långsam energi?
Fikasvettot skrev:
> Jag kom att tänka på boken "The Rider" idag,

Är det boke "Cyklisten" av holländske förf Tim Krabbé du menar?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tim_Krabbé

Den boken är klart läsvärd, även på svenska, den har tom givits ut som pocket i Sverige.
Men pocketen är sedan länge slutsåld och utgången från förl.
Kanske ngt att leta efter på antikvariat och loppisar i sommar?

Annars så finns den även på bibliotek, hos tex Sthlms stadsbibliotek i tre ex
varav ett skall finnan inne!
Åtminstone enl
https://biblioteket.stockholm.se/titel/360120

Tillagt:
Citat ur boken: "Ickecyklister, tomheten i deras liv chockerar mig."

/Håkan

Senast ändrad:
Bars med långsam energi?
Just den, ja. Och just det citatet när jag förklarade att jag inte cyklat direkt till Stallarholmen från Stockholm utan via Nyköping.

Intressant att det står "ickecyklister" på svenska, men "non-racers" på engelska. Undrar vad det står på originalspråket?

Bars med långsam energi?
Fikasvettot skrev:
> ...Undrar vad
> det står på originalspråket?

'Meyrueis, Lozere, 26 juni 1977. Warm, bewolkt weer. Ik pak mijn spullen uit mijn auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners. De leegheid vandie levens schokt me.'

Bars med långsam energi?
"wielrenners" alltså. Onlineöversättningar till engelska säger "cyclist", men jag tror betydelsen är närmare "racer". "Renners" låter fort.

Förrsten, Tille; var det du som hade en parmesanost som färdkost?

Bars med långsam energi?
cyklariskogen skrev:
------------------------------------------
> Ost! Nu kan vi börja diskutera sorten:)

Är det ens något att diskutera?

raketost.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp