Bästa cykelverkstaden i Uppsala?

Swizz

Medlem
Tänkte lämna in cykeln för byte av lager i vevpartiet, vilken cykelreparatör anser ni är den bäst lämpade i Uppsala?

Tänkte lämna in cykeln för byte av lager i vevpartiet, vilken cykelreparatör anser ni är den bäst lämpade i Uppsala?
Hej,

Finns flera som jag har erfarenhet av. Velotec, Leffes cykel, Cykel viktor. Det är de där jag har egen erfarenhet och där jag tycker de gjort de gjort ett mycket bra jobb. Finns (har funnits) en där jag inte reparerat men har god erfarenhet ändå Cykel Gross.

Har inte kolla på XXL, Sportson, Team Sportia. De är säkert bra men kan inte uttala mig om dem.

MvH

Vevlager är ju inte nåt jättesvårt att byta, de flesta borde greja det med bra resultat. CykelGross som nämns ovan har det tufft nu med vägarbete och avstängd gata, så kanske läge att stötta dem?

Vevlager är ju inte nåt jättesvårt att byta, de flesta borde greja det med bra resultat. CykelGross som nämns ovan har det tufft nu med vägarbete och avstängd gata, så kanske läge att stötta dem?
Av nån anledning så är ju Fritz den enda handlaren som klagar på att det går dåligt... medans resten av handlarna visar en ökning.
Han är ju inte den mest sympatiske om man säger så och han får inte handla av Shimano/Sram osv utan måste hålla sig till typ fjärdeparts märken, den gropen har han själv grävt och får leva med.

Av nån anledning så är ju Fritz den enda handlaren som klagar på att det går dåligt... medans resten av handlarna visar en ökning.
Han är ju inte den mest sympatiske om man säger så och han får inte handla av Shimano/Sram osv utan måste hålla sig till typ fjärdeparts märken, den gropen har han själv grävt och får leva med.
Nu kanske de är den enda som har en uppgrävd gata utanför också, det kan ju ha en viss påverkan... I övrigt är det väl en lbs som alla andra, jag har inte märkt nån större skillnad de gånger jag tittat in där.

Sedan måste jag säga att det är ganska osmakligt av en anonym moderator (som jag har förstått dessutom jobbar för en konkurrent) att hänga ut en handlare vid namn med svepande antydningar som gränsar till personangrepp.

Jag vet att Sportson inte uppskattas av alla. Men jag har extremt bra erfarenhet. De har varit så extremt service minded och hjälpsamma. Fråga efter Mikael.

Tillbaka
Topp