Eveningstar
Aktiv medlem
Bästa däcket stigcykling
Från dagens tur. Man ser resterna av Skåneleden i mitten. Tur att jag lämnat dubbdäcken hemma så jag inte lämnade några märken.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tmalm sa:Är det någon som vet hur lika High Roller II (3c exo för å va exakt) och Chunkey Monkey Trail extreme är?
Jag kör MK II som sommardäck och CM på höst/vår men MK börjar bli väl slitna och funderar på att byta dem till ett par HR IIor men är de för lika CM?
/T
ejma sa:Märken som ståldubb lämnar i granitklippor är i närheten av vad enduromotorcyklar med stålskruv lämnar efter sig. De sliter även sönder finmaskiga rötter som håller fast jord över klippor.
Ni som vill köra dubbat, gör det på asfalterade och grusade stigar så håller MTB stigarna betydligt bättre. Väldigt egoistiskt att köra med dubb på känsliga stigar.
HR2 är trevligare allround tycker jag. Snarlikt gummi men rensar lera och greppar bättre i löst underlag. CM är bättre på klippor eftersom de har så stor yta mot marken.tmalm sa:Är det någon som vet hur lika High Roller II (3c exo för å va exakt) och Chunkey Monkey Trail extreme är?
Jag kör MK II som sommardäck och CM på höst/vår men MK börjar bli väl slitna och funderar på att byta dem till ett par HR IIor men är de för lika CM?
/T
Crossmax sa:Båda kommer funka bra.