Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det låter typ som jag:Ursäkta för att skakat liv i gammal tråd men jag tittade inte riktigt på flaskan jag fick över disken idag och det var Finish Dry Line. Jag tror jag nämnde att jag ville ha "wet" (visade en t.o.m en tom Shimano Wet) men killen bakom disken tolkade mig antagligen som en noll-koll kille och gav mig något main-stream val trots regnväder och januari.
Jag vill alltså ha en kedjeolja för den late, som smörjer ordentligt för en daily-cykel singel-speed, stadscykel som står ute 100%, ständigt har lagom skitig kedja, och håller borta rost(färg) så gott det går. Inget finlir alltså.
UPDATE:
Jag lyckades hitta och beställa (Sveriges sista?) Shimano Wet (upphört?) som jag varit väldigt nöjd med.
Jag tänker att jag kan testa den där Finish Line Dry på sommaren.
Jag kör också Finish Line grön på pendlaren sen många år. Funkar bra. Kladdar lite men inte mer än att det går att leva med utan att göra rent någonsin.Det låter typ som jag:
- Pendlar ca 3 mil/dag året runt
- Låter cykeln stå ute i regn och rusk (över dagen, har den i garage över natten)
- Smörjer i genomsnitt en gång varannan/var tredje månad
- Rengör aldrig kedjan
Jag kör Finish Line Grön och har inga klagomål, har också kört Biltemas våtsmörja tidigare utan problem.
För pendling vintertid, ja.Fyfan, jag kör vax på mina finare hojar. Gjorde liknande nu på min nya pendlarhoj, jäääääävlar vad den rostade efter saltade vägar här i norr...... Rengjorde i ultraljudstvätten med kallavfettning och fick bort mycket men.. Smörje sedan med en dry-olja, ser nu att några dagar senare så ser kedjan ut som skit igen..
Är det WET som är rätt väg att gå alltså?
Den dry-olja de sålde på mig ursprungligen marknadsförs som en "allround olja" och wet-oljan för "extrema" förhållanden.Fyfan, jag kör vax på mina finare hojar. Gjorde liknande nu på min nya pendlarhoj, jäääääävlar vad den rostade efter saltade vägar här i norr...... Rengjorde i ultraljudstvätten med kallavfettning och fick bort mycket men.. Smörje sedan med en dry-olja, ser nu att några dagar senare så ser kedjan ut som skit igen..
Är det WET som är rätt väg att gå alltså?
En normal januaridag i Sverige får nog räknas som extrem oavsett väder och temperaturDen dry-olja de sålde på mig ursprungligen marknadsförs som en "allround olja" och wet-oljan för "extrema" förhållanden.
Man måste nog prova sig fram - speciellt i svenskt klimat.