Många som gillar Berserkr och köper man på rätt ställe är den tokbillig också. På fel ställe, tokdyr. Jag trivs bara sådär, tycker den är för "avrundad" i formen, lätt att ramla av eller något.
Min favorit är nog SDG Bel-air. Den sitter på sin fjärde cykel nu (på lika många år). Den lyfter upp de känsliga regionerna perfekt genom att vara lite högre i bak och mjuk på ett konstigt sätt.
Specializeds Body Geometry (comp? den raceigaste iaf) är ju riktigt grymma men minst sagt asketiska. Första kvarten gör ofta ont, sen blir det bara hääärligt. ;) Förmodligen den bästa jag provat för långa XC-nötningar och mycket sitta-tungt-länge. Jag borde köpa en extra om Cykelcity har reakorgen kvar, 500 kr.
Planet-X Uranus är fruktansvärd. Helt oanvändbar. Ful form dessutom. Köp ej till cyklar där sadeln behöver sittas mycket på.
Nisene Fizi:k var inte något vidare heller, för smal för mig så det blev intensiv press där det inte ska.
En hårt sliten Selle Italia Nitrox Gel sitter på min "nya" landsvägare. Den verkar mycket lovande, men har bara kört en kortis innan snön kom.