Jag köpte en specialized stumpjumper fsr i sommras, FS med brain.
Tyckte att den var grym i skogen och sådär halv ok på väg (läs pendling till o från jobb)
Men har tagit beslut om att sälja den nu för att den gungar för mycket på väg o på platten för min smak.
Tittar nu på epic som jag inte riktigt gillade innan för att jag tyckte den var lite hård i skogen och så vill jag ha 26" som nu är helt omöjligt på dessa.
Så enl mig så för att ha en så bra FS för min cykling så vill jag ha en som går att låsa helt bak då spelar det nästan ingen roll om den har 150mm slag bara den är stum.
Så mitt råd prova massa olika cyklar så märker du vilken skillnad det är på dem.
Scott spark tyckte jag var oduglig eftersom det fanns bara låst och öppen inget pro pedal något som är väldigt skönt när du åker i skog. ps det finns spark som har 3 lägen men dom tyckte jag var för dyra samt fanns ingen att prova.
Specialized Camber enl mig den cykeln jag skulle köpt, låst eller propedal och fullt öppen, mycket trevlig cykel.
Specialized epic lite hård i skogen och lite brant vinkel på framgaffel men effektiv hyffsat skön i skog.
Trek fuel har jag inte fått prova i skogen då dom inte hade några hyr cyklar men den är jag väldigt intresserad av.
Specialized stumpjumper fsr elite, grymmast i skogen av alla och ok på platten om man inte pendlar 3 mil om dan och tävlar snabbrace.