Belysning för er cykelfantaster

• Trådstartare Trådstartare DavidGP
  • Start datum Start datum
Såg grymt intressant ut (om priset är bra). Perfekt att kunna reglera styrka (HID bright to 'fix a flat' low.)

/Johan

Letar ljus till cykeln men.. Hmm.. vill ha de så fort som möjligt:P så får väll testa med dom som ja beställt (annan tråd)
Om ja kastat pengarna i sjön kan ja jue alltid kolla tillbaka hit;D
info om pris vorre najs ja:)

Ska ta lite kort på mitt lyse imorgon om du kan vänta....
det består av mila PLS 70mm med fäste för styret + 9ah batteri + 4.5ah backup

Priset ligger på $500 (usdollar) med styr- eller hjälmfäste, batteripack för 5h bruk och laddare.
Vattentätt och klart.

Utan batteripack kostar det $350
Omonterad kostar den $180

Nu ligger ju dollarn bra i pris, så inte så himla farligt.
Sen är det ju skönt med LED, de tar ju inte slut inom rimliga tider...
50.000 timmars brinntid, minst. Skulle de brinna ut, så ersätter de dem.
Det går även att byta till nya effektivare LED:s när sådana kommer ut.

Frakten skulle gå på en $10 utan batteripack.

D

Bortsett från ett väldigt snyggt hus och bra hanverk känns det lite dyrt. Har har bra marginal på materialet. Det blir nog hemmabyggea men jag velar mellan LED och 35W HID. Mina nuvarande lampor får duga ett tag till.

Det jobbiaste för mig är att göra ett snyggt och funktionellt hus och andra hållare så det där hade säkert vart något att komplettera med senaste värsting dioden och drivning. Moahhaa

Ja gunnar på tiden att jag får en recension på den :-)
Jag får väl säga grattis till lampan vad ristade du in i den ? gunnar westholm ?

Tror inte att dom gör några fler för tillfållet har haft kontakt med dom tidigare och då gjorde dom 15 prototyper.
Skulle kanske göra fler vid jul men inte hört nåt.

Senast redigerad av en moderator:
Har nu fått jämför Min-t'n mot en Light&Motion ARC HID-lampa.
Och ojojoj! Först nu förstår jag hur otroligt bra Min-T lampan är!
HID lampan har en väldigt smal och stark mittpunkt, som gör att den kan uppfattas som något starkare på 50meter och uppåt, när man jämför med MinT'ns 10graders reflektor. Allt närmare än det, så är det solklart att Min-T'n är överlägsen.
Ljuskäglan är helt jämn, utan tendenser till skuggor eller ringar.
Jag har nu programerat om från 2 till 5 olika styrkor (görs med några enkla knapptryckningar, enligt manualen. Manualer för olika mjukvaruversioner ligger på http://www.taskled.com/techbflex.html )
Pga att formen på ljuskäglan på HID lampan är så ojämn, så är det svårt att avgöra hur mycket starkare LED lampan är. Min uppskattning är att LEDen är starkare när den står på styrka 4 (av 5). Kanske redan på styrka 3.
Om man lägger till fördelen med att kunna använda allt mellan 14,8 och 20Volt (upp till 25V på min då den har bFlex V1.1) Så är MinT'n svårslagen.
För mig så räcker ljus styrkan mer än nog för att komma från en ljuskälla. Om jag vill ha mer för MTB till sommarn, då snön inte lyser upp tillvaron, så är kombinationen av hjälm och styrlampa överlägsen. Men det känns lite overkill med en till MinT..

/Gunnar

Hej.
Måste nämna mitt billiga LEDhus.
Går att bestycka med 3-5 eller 6 st dioder.
Taskleds drivsteg Bflex eller Maxflex.
Har 3 st kvar 400:-/st

/Tommy

Bilagor

• IMG_4693 l.jpg
    IMG_4693 l.jpg
    67.9 KB · Besök: 11
  • IMG_4677-1.jpg
    IMG_4677-1.jpg
    36.2 KB · Besök: 11
Jag slår ett slag för DiNotte 600. Köpte en av Snackedansken (Jan Christiansen, Norvelo). Den kostar 3400.- inklusive 2 4-cells batterier, smart laddare och hjälmfäste. <http://store.dinottelighting.com/shared/StoreFront/default.asp?CS=dinotte&StoreType=BtoC&Count1=91655910&Count2=8796334&ProductID=19&Target=products.asp>
Har testat den på 5 kvällsrundor nu och är fortfarande impad av ljuset. Den har 3 ljusnivåer. När jag kör landsväg så har jag oftast på den lägsta, då ska batteriet hålla i 10 timmar. På full fräs håller batteriet i 3,5 timmar. Hela lampan känns väldigt gedigen och välgjord. Batteriet väger bara 230 gram.
/J

Tillbaka
Topp