Benskydd för Flats

Benskydd för Flats
Vet inte vad du cyklar men för lång nerförs cykling finns det bla.

Leaat ext
Alpinestars moab

Inget jag skulle trampa rumt med dock. För plattcykling har jag inge koll.

Benskydd för Flats
SPD tänker jag också, men hur aggressiv cykling vågar man köra med dem? Blir man hämmad av att sitta fast i cykeln är det kanske bättre att köra plattisar och någon form av skydd?

Benskydd för Flats
Men det känns som att alla gånger jag vurpat eller behövt sätta ner en fot kommer de helt iförberedda (i skogen), och hade jag haft SPD hade betydligt fler småincidenter slutat med riktiga vurpor.

Benskydd för Flats
Ryggmärgen lär sig plocka ut foten utan problem. Möjligen lite träligt på spång.
Visst det tar några smällar innan man lär sig.

Benskydd för Flats
Alex Supertramp sa:
Men det känns som att alla gånger jag vurpat eller behövt sätta ner en fot kommer de helt iförberedda (i skogen), och hade jag haft SPD hade betydligt fler småincidenter slutat med riktiga vurpor.

Jag flög över styret häromveckan, hann klicka ur SPD och sätta foten i marken. De flesta får nog reflex efter ett tag att vrida foten när det behövs.
Sen så har jag släppt på spd spänningen, tycker de är för hårt spända från fabrik.

Har aldrig lyckats dra SPD i smalben däremot plattisar. Så fortfarande ovetande om hur det känns med SPD.

Benskydd för Flats
Äh, man lär sig till slut ?
C3E77DD7-7610-41E0-A98C-ABC6385CB486.jpeg

(Dessutom har jag hört att Scarring är det nya "fräcka" bland kidsen)

Benskydd för Flats
Bra skor,bra pedaler och rätt vinkel på fötterna så slipper man nästan garanterat drämma pedalen i benet. Har inte hänt mig sedan 2002.

Benskydd för Flats
Jag antar att det är lättare att klicka ur med ryggmärgen med renodlade SPD-pedaler än med kombi där själva plattformen blir ännu ett hinder innan marken, så att säga?

Benskydd för Flats
Funderade på dessa till sonen för att undvika stygn i smalbenen. Problemet är nog att han redan hunnit vänja sig med piggar i metall och inte kommer acceptera greppet.

Senast ändrad:
Benskydd för Flats
Haha skön film ju!
Sen jag bytte till flats har jag bara skrapat vaderna, och i regel inte ens vid cykling utan typ när man dragit hojen bredvid/ bakom sig eller stannat och satt ned en fot dåligt på pedalen och glidit av framåt.

Ska definitivt prova Ride pedalerna på junior.

Benskydd för Flats
glitch sa:
Haha skön film ju!
Sen jag bytte till flats har jag bara skrapat vaderna, och i regel inte ens vid cykling utan typ när man dragit hojen bredvid/ bakom sig eller stannat och satt ned en fot dåligt på pedalen och glidit av framåt.

Ska definitivt prova Ride pedalerna på junior.

Än så länge samma här, har flest sår från att ha kört vaderna i pedalen i liftkön... Men det kan ju ändras fort.

Tillbaka
Topp