Bike-Discount har bytt utseende :-(

Sökfunktionen verkar ha blivit bättre åtminstone. Den sög rätt hårt tidigare och krävde nästan ordagranna sökningar ibland.

Det är nog mycket en vanesak vad man gillar bäst så återstår väl att se hur den nya sidan är. Actionsports hade också bytt såg jag. Något som går? Rose är väl den jag själv hade tyckt behövde en ny sida annars ;)

Usch vilka hemska hårdrocksband det finns idag :-/

The+Kristet+Utseende+Kristet+utseende.gif

Snyggare, men jobbigare att hitta... Eller så ær det jag som navigerar som en kratta, men att bromskivor och belægg hamnar i samma kategori gør ju att det ær miljarder pryttlar om man inte vet specifikt vad man ær ute efter...

Det är nåt knas. Min önskelista, sista ordern och inloggningen fungerade inte. Men kontot var kvar. Tror att de har en del att göra.

Ja usch, jag är egentligen ingen bakåtsträvare, men många s.k. uppdateringar är ju ett hopp ner kvalitetsmässigt. Gäller inte bara webbshoppar.

Dessvärre är man ju inte billigast på något längre. Actionsports och Bike-components är ju billigare på Shimano, sram etc.

kave skrev:
-------------------------------------------------------
> Dessvärre är man ju inte billigast på något
> längre. Actionsports och Bike-components är ju
> billigare på Shimano, sram etc.

Har också noterat detta. Bike24 har ofta legat lite högre men nu vid senaste inköpet noterade jag att de var billigast. Så även på en hel del andra grejer.

Nån annan som märkt att/om BD differentierar priserna mot olika länder? Verkar vara billigare för Schweiz och Tyskland än Sverige?

Balans skrev:
> Nån annan som märkt att/om BD differentierar
> priserna mot olika länder? Verkar vara billigare
> för Schweiz och Tyskland än Sverige?

Iaf till Sverige så får du betala svensk moms (25%) istället för tysk moms (19%). Säljer ett företag för över en viss summa så ska momsen betalas i det land du bor så det kan löna sig att kolla på lite mindre affärer...

kave skrev:
> Dessvärre är man ju inte billigast på något
> längre. Actionsports och Bike-components är ju
> billigare på Shimano, sram etc.

Tänk på att Bike-Discount känner av att du surfar från Sverige och visar alla priser med 25% moms istället för 19%. Hos Actionsports räknas priset om till 25% moms först senare och hur det är hos Bike Components vet jag inte.

Skogling skrev:
> Det är värre med Ukraina.

Värst vad du har blivit klok på gamla dar.

Sidan fungerar inte i Firefox. kul :D

"Authorization Required

This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required."

Jag kan logga in men däremot kan jag inte se alla gamla ordrar. Jag kan se min första order, men inte de två nästkommande.

Oskar skrev:
> Tänk på att Bike-Discount känner av att du
> surfar från Sverige och visar alla priser med 25%
> moms istället för 19% [...] hur det
> är hos Bike Components vet jag inte

Senast jag beställde, men det var några månader sedan, så pyntade man tysk moms. Kan inte tro att det är helt korrekt.

TBy skrev:
> Oskar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tänk på att Bike-Discount känner av att du
> > surfar från Sverige och visar alla priser med
> 25%
> > moms istället för 19% [...] hur det
> > är hos Bike Components vet jag inte
>
> Senast jag beställde, men det var några månader
> sedan, så pyntade man tysk moms. Kan inte tro att
> det är helt korrekt.

Jo, det stämmer. Numera så betalar du svensk moms när du beställer från Sverige.

Vart inne några ggr. har vant mig nu saknar inte det gamla,lättare hitta alla prylarna o snabbare översättning,tummen upp! :)

Senast ändrad:
Tycker nya sidan ser bra ut men det är en hel del buggar att fixa. Jag saknar en del funktioner som gjorde den gamla bra; tex lägga saker i watch list direkt från listvy t.ex.

Önskelistan har f.ö. försvunnit för mig också, lite surt.

Hur sätter man språk till engelska så att han kommer ihåg det, såväl oinloggad som inloggad? Sidan känns mer än lovligt buggig, sitter och försöker göra en retur och roligare kan man ha.

Och, när jag klickar på 'download return label' så får jag TCPDF ERROR: This document (media/k23713/95480_retoure_en.pdf) probably uses a compression technique which is not supported by the free parser shipped with FPDI.

jaha, får väl klara mig utan return form dårå.

Senast ändrad:
Labanos skrev:
> Kolla! http://www.bike-discount.de/
>
> :-( Jag tycker den gamla layouten var tydligare
> och bättre. Typiskt gubbe, det var bättre
> förr...
>
> Vad tycker ni andra?

Nej, det var inte bättre förr, Det är sämre nu! :P

Gillar de inte mejl på BD? Hittar bara en enda adress, info@... vad det än handlar om. Skickade en retur den 19/3 men inte hört ett ljud om de fått den eller inte. Mejlade också och då får man automatmejl om att svar kommer inom 48h, men osäkert om de klarar det. Är det tfn som gäller för after-sales ärenden hos BD? Mejl-strukturen ser så där ut.

Som sagt, skickade en retur 19/3, inte hört ett ljud om den. Mejlade info@ 2/4 och igen 7/4, ingen respons, ringt en gång på kontorstid, inget svar. Hur ska jag göra för att få nån reaktion från dem? Måste säga att jag är lite överraskad över bristen på gensvar.

Tillbaka
Topp