Bikepacking

• Trådstartare Trådstartare sih
  • Start datum Start datum
Bikepacking
Men är man ingen textiltaliban är man inte elak. Det är ju talibaner som är de elaka (och som alltid söker konflikt).
Börjar kunna din debatteknik nu. Snart kommer anklagelserna om att ”göra en @ooms ” när man inte orkar med de retoriska frågorna längre.

Textiltalibaner var ett skämt. Vilket jag förklarade. Möjligen ett lite vasst sådant, men jag har sett vassare på Happy många gånger. Skämtet föranleddes av en väldig skepsis från vissa håll mot att föreslå annat boende än textilt.

Det finns ingen mening med att ”vinna”’en diskussion om man samtidigt alienerar sin motståndare. Det är direkt kontraproduktivt, tror jag.

Säger det igen så att du verkligen förstår: Textiltalibaner var ett skämt. Jag har bett om ursäkt tidigare i tråden men gör det gärna igen: Förlåt.

Senast redigerad av en moderator:
Bikepacking
Bikepacking saknar mig veterligen vetenskaplig eller annan definition men har svårt att se att hotell-bikepacking inte ryms.

Visa bilaga 654546
Från bikepacking.com -> 101.

Nu kan man tycka att tonen varit för hård eller för dämmande - det är en helt annan fråga och det är i min värld upp till mottagaren att avgöra. Får man höra att det man sagt upplevs oschysst är det ju god sed att be om ursäkt :)
Jag tycker att ordet "packing" är minst hälften av det sammansatta ordet "bikepacking". Att då blanda in kreditkortscykling (cyklisters motsvarighet till glamping) känns inte 100% rätt. Liksom att fulla packväskor fram och bak inte heller är 100% bikepacking (som i min föreställningsvärld betyder att man slimmar packningen och har en betydligt högre snittfart). "Nimble", som det beskrivs i din citerade text. Inget av sätten är fel. Man får ju cykla (och leva) som man vill. Dock har ord betydelse.

Bikepacking
Jag tycker att ordet "packing" är minst hälften av det sammansatta ordet "bikepacking". Att då blanda in kreditkortscykling (cyklisters motsvarighet till glamping) känns inte 100% rätt. Liksom att fulla packväskor fram och bak inte heller är 100% bikepacking (som i min föreställningsvärld betyder att man slimmar packningen och har en betydligt högre snittfart). "Nimble", som det beskrivs i din citerade text. Inget av sätten är fel. Man får ju cykla (och leva) som man vill. Dock har ord betydelse.
Det är ju inte du som definierar vad som är ”bikepacking”. Och tur är väl det! ?

Jag tänker att du kan ändra din elaka gapskrattsemoji till en tumme upp i inlägget ovan, förresten. Mycket trevligare!

Over and out.

Bikepacking
Börjar kunna din debatteknik nu. Snart kommer anklagelserna om att ”göra en Ooms” när man inte orkar med de retoriska frågorna längre.

Textiltalibaner var ett skämt. Vilket jag förklarade. Möjligen ett lite vasst sådant, men jag har sett vassare på Happy många gånger. Skämtet föranleddes av en väldig skepsis från vissa håll mot att föreslå annat boende än textilt.

Det finns ingen mening med att ”vinna”’en diskussion om man samtidigt alienerar sin motståndare. Det är direkt kontraproduktivt, tror jag.

Säger det igen så att du verkligen förstår: Textiltalibaner var ett skämt. Jag har bett om ursäkt tidigare i tråden men gör det gärna igen: Förlåt.
Först ett skämt/namekalling, sen en anklagelse om att söka konflikt (för konfliktens skull), igen, en (negativ naturligtvis) förklaring av min debatteknik, ett påstående om att jag inte klarar retoriska frågor (!), ett påstående om att jag är direkt kontraproduktiv och som avslutning en storsint ursäkt.

Vet du, jag klarar mig utmärkt utan dina ursäkter (som föregås av långa negativa haranger som ger intryck av att du inte alls är så storsint). :) Det blir lite "Jag ber om ursäkt (för att du är så lättkränkt.)" över det hela.

Bikepacking
Det är ju inte du som definierar vad som är ”bikepacking”. Och tur är väl det! ?

Jag tänker att du kan ändra din elaka gapskrattsemoji till en tumme upp i inlägget ovan, förresten. Mycket trevligare!

Over and out.
"It evokes the freedom of backcountry hiking and travelling off the beaten path but with the added range, quicker pace and and thrill of riding a nimble bicycle. Bikepacking involves carrying the essential gear - and not so much more - on an offroad capable bike for an overnight or multi day ride."

Detta är inte min definition. :) Hur står det i kontrast till min definition? Blev det jobbigt nu (retorisk fråga som inte behöver besvaras)?

Så, du tänker att DU ska bestämma för mig vad JAG ska göra (så att det blir trevligare för dig)? :) Inte alls några talibanfasoner. Ett skämt! Jag ber om ursäkt om du inte fattade det roliga.

Bikepacking
Först ett skämt/namekalling, sen en anklagelse om att söka konflikt (för konfliktens skull), igen, en (negativ naturligtvis) förklaring av min debatteknik, ett påstående om att jag inte klarar retoriska frågor (!), ett påstående om att jag är direkt kontraproduktiv och som avslutning en storsint ursäkt.

Vet du, jag klarar mig utmärkt utan dina ursäkter (som föregås av långa negativa haranger som ger intryck av att du inte alls är så storsint). :) Det blir lite "Jag ber om ursäkt (för att du är så lättkränkt.)" över det hela.
Det är klart att du klarar dig utan mina ursäkter. Men jag bad inte dig om ursäkt, ity jag inte har någonting att be dig om ursäkt för specifikt. Jag bad om ursäkt för ”textiltalibaner”, eftersom du har påpekat det olämpliga i skämtet ett antal gånger nu. Budskapet har gått fram. Möjligen var det över gränsen, jag är inte säker eftersom tonen här kan vara rå men hjärtlig. Men om du uppfattade det så, ja då är en ursäkt på sin plats, tycker jag.

Hela din debatteknik bygger på retoriska frågor utan slut. Du bara kör in i kaklet, matar på. Även nu. Vart vill du komma? Mitt mål brukar vara att åtminstone få lite förståelse för mina argument även om jag inte kan få den andre att ändra sig.

Bikepacking
Ser trevligt ut. Hade jag sluppit bo textilt hade jag kunnat tänka mig något liknande. Men jag fattar inte hur du kan toura med rakt styre, det är max ett par mil för mig och sedan är jag trött i händerna.

Japp, såklart, men nästa gång, testa bock. En del menar att upplevelsen på nåt sätt skulle bli sämre - att en upprätt sittställning och rakt styre gör att man är mer ”med” under cyklingen. Aldrig förstått argumentet - det går ju att hålla däruppe på styret, inte i hoodsen eller bocken, om man vill. Sedan kan man krypa ihop när det behövs för att minska luftmotståndet. Men den stora fördelen är att du får flera olika handpositioner att välja på.

Jag avskyr att sova i tält, instängt och konstigt. Bättre under bar himmel i s f. ❤️

Der här är ju faktiskt en jätterolig respons på ett av dom få inläggen då en medlem faktiskt tagit sig iväg på ett äventyr.

Först lägger du in the bare minimum "trevligt" för att rättfärdiga ditt inlägg. Men sen så ska du berätta att du absolut inte förstår hur personen kan använda den cykel-setupen (Eftersom att dina egna prefrenser skiljer sig).
Pissa sen lite på hur personen väljer att bo. Påpeka att du tycker det är instängt och konstigt. Poängtera att du tycker om att bo som folk.

Ignore-funktionen är en fantastisk funktion. Använd den frikostigt och låt tråden återgå till ett trevligt hörn av happy igen, snälla.

Bikepacking
Der här är ju faktiskt en jätterolig respons på ett av dom få inläggen då en medlem faktiskt tagit sig iväg på ett äventyr.

Först lägger du in the bare minimum "trevligt" för att rättfärdiga ditt inlägg. Men sen så ska du berätta att du absolut inte förstår hur personen kan använda den cykel-setupen (Eftersom att dina egna prefrenser skiljer sig).
Pissa sen lite på hur personen väljer att bo. Påpeka att du tycker det är instängt och konstigt. Poängtera att du tycker om att bo som folk.

Ignore-funktionen är en fantastisk funktion. Använd den frikostigt och låt tråden återgå till ett trevligt hörn av happy igen, snälla.
Läser och ser ingenting konstigt med vad jag skrev. Men tolkar du det så är det förstås tråkigt. Vet inte vad mer jag ska säga.

Ignorefunktionen är inte någon höjdare, tycker jag. Filterbubblan i sin renaste form. Och @BFS har en del bra grejer att säga, det vill jag inte missa.

Bikepacking
Det är klart att du klarar dig utan mina ursäkter. Men jag bad inte dig om ursäkt, ity jag inte har någonting att be dig om ursäkt för specifikt. Jag bad om ursäkt för ”textiltalibaner”, eftersom du har påpekat det olämpliga i skämtet ett antal gånger nu. Budskapet har gått fram.

Hela din debatteknik bygger på retoriska frågor utan slut. Du bara kör på in i kaklet, matar på. Även nu. Vart vill du komma? Mitt mål brukar vara att åtminstone få lite förståelse för mina argument även om jag inte kan få den andre att ändra sig.
Nä, varför ska du be om ursäkt? :) Din debatteknik bygger ju bara på att nedvärdera den andra (som gör fel, i dina ögon). Varför ska du ta ansvar för det? Och varför ska du svara på frågan om varför du ska ta ansvar för det du gör och skriver? Retoriska frågor!

Bikepacking
Nä, varför ska du be om ursäkt? :) Din debatteknik bygger ju bara på att nedvärdera den andra (som gör fel, i dina ögon). Varför ska du ta ansvar för det? Och varför ska du svara på frågan om varför du ska ta ansvar för det du gör och skriver? Retoriska frågor!
Ok.

Bikepacking
Återgår gärna till ämnet. Min kreditkorts/bikepackingcykling gick bra. Saknade såklart frihetskänslan att slå upp tältet (disclaimer: alla former av boende är okej) där det passade och vara ist "tvungen" att cykla till natthärbärget. Men det var lättcyklat. Trots en del motvind och oaero cykel gick det lätt (jmf med fullpackad sk touringcykling). Med en lvg med slimmad packning borde man komma lååångt. Men då var det ju det där med bockstyre...

Bikepacking
Jag föredrar tält framför alla lägenheter i betonglådor jag testat genom livet..
Underbar läsning!
Visst är Uniten härlig att cykla länge på!
Ja jag är otroligt nöjd med valet av cykel. I början kändes reachen obekvämt lång så jag köpte kortaste styrstammen jag hittade och högt styre med 30 grader bakåtsvep innan jag gav mig iväg. nu efter min utflykt kändes styret för högt så jag sänkte det 20mm.
Inre barends är riktigt skönt att ha för fler handpositioner. nästan lite aero :) De inhandlades och monterades efter 30 mil på luften.

Bikepacking
Fördelen med tält för mig är delvis också att budgeten blir så låg att jag kan vara på semestern tills vidare. Har man en projektanställning eller liknande som löpt ut så är det väldigt härligt att inte ha någon aning om när man ska komma hem igen.

Senast ändrad:
Bikepacking
Här är min fina Miyata när vi korsade gränsen till Litauen igår:
Visa bilaga 654350
Jag har varit ute i 16 dagar och cyklat 1401km. Rutten har gått från Sverige över Åland, vidare till Åbo där jag cyklade ner till Helsingfors och tog färjan över till Tallinn där jag tog en dag ledigt för att upptäcka staden. Sen har jag följt EuroVelo 10 längs kusten i Estland och varit ute på Hiiumaa och Saaremaa. Blev lite egna vägar till Riga där jag också spenderade två nätter och sen lite egna vägar in i Litauen.
Visa bilaga 654352
Visa bilaga 654353
Visa bilaga 654354
Visa bilaga 654358Visa bilaga 654355Visa bilaga 654357Visa bilaga 654359Visa bilaga 654363Visa bilaga 654362Visa bilaga 654361Visa bilaga 654364Visa bilaga 654365Visa bilaga 654366
Jag har det jättetrevligt och har inte alls några planer på att vända hemåt, nu ska jag genom Litauen och sen cykla Greenvelon ner genom Polen. Jag är ändå 19 år gammal och har inget jobb och inget eget boende, så jag har inget jag behöver återvända hem till någon snart. Jag jobbade hela sommaren och tjänade ihop mina slantar, så jag klarar mig ett bra tag till.

Min fina Miyata Sportrunner från 1991 håller ihop bra också. Det är ett tungt jävla as och verkligen inte den snabbaste cykeln ute på vägarna, men den tar mig dit jag vill utan drama och går att cykla på alla underlag. Jag har fått smörja kedjan någon gång och i Riga fick jag byta böjen till v-bromsen fram vilket kostade 1.6€. Skulle något allvarligare gå sönder kan jag få tag på delar till den överallt eftersom jag har valt så enkla standarder. Jag har absolut mycket packning med mig, men jag vet inte riktigt vart jag ska och hur länge jag ska vara ute, så det är skönt att ha utrustning så att man vet att man klarar någon minusgrad.
Wowa vilken härlig resa!! Kul att se annat än cykelsemester på Mallis eller sponsrade ultradistanscyklister! Jag var ute på en lång tur med mycket packning och första helgen efter jag kom hem kunde jag efter mycket klurande och finulande slopa minst 50% av packningen för nästa tur! Så det är bra, göra, lära sig, optimera, göra, lära sig mer, optimera mer och fortsätta i oändlighet!

Hur går rutten söderut, synd med Ryssland och allt oändligt jävligt där men kolla denna sträckan vid/till Kaliningrad! Ball med ett stort MEN..

Bilagor

• IMG_0033.png
    IMG_0033.png
    235.4 KB · Besök: 45
  • IMG_0034.png
    IMG_0034.png
    149.7 KB · Besök: 47
Bikepacking
Wowa vilken härlig resa!! Kul att se annat än cykelsemester på Mallis eller sponsrade ultradistanscyklister! Jag var ute på en lång tur med mycket packning och första helgen efter jag kom hem kunde jag efter mycket klurande och finulande slopa minst 50% av packningen för nästa tur! Så det är bra, göra, lära sig, optimera, göra, lära sig mer, optimera mer och fortsätta i oändlighet!

Hur går rutten söderut, synd med Ryssland och allt oändligt jävligt där men kolla denna sträckan vid/till Kaliningrad! Ball med ett stort MEN..
Jag har varit i Kaliningrad. Rekommenderas. Eller Königsberg då, för gamla ostpreussare. ?

Bikepacking
Japp, såklart, men nästa gång, testa bock. En del menar att upplevelsen på nåt sätt skulle bli sämre - att en upprätt sittställning och rakt styre gör att man är mer ”med” under cyklingen. Aldrig förstått argumentet - det går ju att hålla däruppe på styret, inte i hoodsen eller bocken, om man vill. Sedan kan man krypa ihop när det behövs för att minska luftmotståndet. Men den stora fördelen är att du får flera olika handpositioner att välja på.

Jag avskyr att sova i tält, instängt och konstigt. Bättre under bar himmel i s f. ❤️
Har man inte bråttom förstår jag absolut grejen! Platt styre med centrerade barends eller tempopinnar är något jag är megasugen på att testa!

Bikepacking
Jag föredrar tält framför alla lägenheter i betonglådor jag testat genom livet..

Ja jag är otroligt nöjd med valet av cykel. I början kändes reachen obekvämt lång så jag köpte kortaste styrstammen jag hittade och högt styre med 30 grader bakåtsvep innan jag gav mig iväg. nu efter min utflykt kändes styret för högt så jag sänkte det 20mm.
Inre barends är riktigt skönt att ha för fler handpositioner. nästan lite aero :) De inhandlades och monterades efter 30 mil på luften.
Inre barends, smart idé, det måste jag prova, skönt med fler handställningar. Hur funkar det i kombination med styrväska?

Bikepacking
Inre barends, smart idé, det måste jag prova, skönt med fler handställningar. Hur funkar det i kombination med styrväska?
med det styret jag har så hamnar väskan under barendsen. har 70mm rise å väskan fästs innan böjen där styret "reser sig". med annan styr / styrstam combo (läs längre stam) går det säkert vinkla ner väskan mer också.
1000009444.jpg

Notera gel överdraget på sadeln. därunder döljer sig en Brooks b17. Efter typ 80 mil kändes sadeln fortfarande obekväm vilket avhjälptes något med denna lösning. Tror jag ger upp på den sadeln och testar något annat.

Senast ändrad:
Bikepacking
med det styret jag har så hamnar väskan under barendsen. har 70mm rise å väskan fästs innan böjen där styret "reser sig".
Visa bilaga 654581
Notera gel överdraget på sadeln. därunder döljer sig en Brooks b17. Efter typ 80 mil kändes sadeln fortfarande obekväm vilket avhjälptes något med denna lösning. Tror jag ger upp på den sadeln och testar något annat.
Med risk för att lyfta känsliga grejer här (hörde jag bockstyre?) så har jag flera hojar med B17. Upplever att de som sitter på cyklarna med bockstyre har format sig fortare, medan de som sitter på rakstyrecyklarna tagit mycket längre tid. Kanske är något med sittben och belastning, jag har cyklat ungefär lika långt på alla.

Bikepacking
Med risk för att lyfta känsliga grejer här (hörde jag bockstyre?) så har jag flera hojar med B17. Upplever att de som sitter på cyklarna med bockstyre har format sig fortare, medan de som sitter på rakstyrecyklarna tagit mycket längre tid. Kanske är något med sittben och belastning, jag har cyklat ungefär lika långt på alla.
är mer förtjust i styret än sadeln så det får bli nått annat att sitta på. Har inte gett upp sadeln helt men den får sitta på min andra cykel hädanefter: )

Bikepacking
med det styret jag har så hamnar väskan under barendsen. har 70mm rise å väskan fästs innan böjen där styret "reser sig".
Visa bilaga 654581
Min Vaude trailfront styrväska hänger ner liknande, så det skulle funka. Nackdelen är att tältet är ovanpå, men om jag spänner fast pinnarna till tältet i ramväskan får jag plats med tältet i en av väskorna på framgaffeln. Fördelen är att jag får ner höjden på lasten på styret och kan använda de remmarna till att ha jacka e.d. lättillgängligt.

Bikepacking

Jag är lite nyfiken på att modifiera ett par korta ergon gripshift-handtag och ha innanför bromshandtagen. Typ för att få en plattform att vila händerna på. Nu håller jag ofta runt bromshandtagen för lite omväxling

Alternativt bara ett par till likadana handtag som jag har nu, fast innanför bromsarna

IMG_5368.jpegIMG_5369.jpeg

Bikepacking
Min Vaude trailfront styrväska hänger ner liknande, så det skulle funka. Nackdelen är att tältet är ovanpå, men om jag spänner fast pinnarna till tältet i ramväskan får jag plats med tältet i en av väskorna på framgaffeln. Fördelen är att jag får ner höjden på lasten på styret och kan använda de remmarna till att ha jacka e.d. lättillgängligt.
Är en Vaude trail front jag har. tältpinnarna ovanpå. sovsäck, sovkläder och liggunderlag i väskan. tältet packar jag i annan drybag tillsammans med lite grejer som tål regn ifall jag slår upp tältet vid skyfall.

Jag är lite nyfiken på att modifiera ett par korta ergon gripshift-handtag och ha innanför bromshandtagen. Typ för att få en plattform att vila händerna på. Nu håller jag ofta runt bromshandtagen för lite omväxling

Alternativt bara ett par till likadana handtag som jag har nu, fast innanför bromsarna

Visa bilaga 654583Visa bilaga 654584

En fördel jag ser med inre barends är den mer framåtlutade kroppspossitionen det medför = större skillnad på de olika hamdpositionerna vilket låter mig belasta lite andra muskler mer/mindre.

Bikepacking
Är en Vaude trail front jag har. tältpinnarna ovanpå. sovsäck, sovkläder och liggunderlag i väskan. tältet packar jag i annan drybag tillsammans med lite grejer som tål regn ifall jag slår upp tältet vid skyfall.

En fördel jag ser med inre barends är den mer framåtlutade kroppspossitionen det medför = större skillnad på de olika hamdpositionerna vilket låter mig belasta lite andra muskler mer/mindre.
Bra, ska stjäla den setupen. Pinnarna ligger bra där uppe, och i en av mina drybags på framgaffeln finns det gott om utrymme för tältet.

Ja, det är just det, variationen i belastningen av händerna. Gillar rakt styre, då jag tycker att jag sitter bekvämt med det, men bara att kunna variera bredden på armarna gör en hel del.

Bikepacking
Yes jag har kört tempopinnar med en 20L drygbag med alla mina sovsaker i under! Restrap har en harness men det funkade ok med spännband! Man vill gärna ha distanser mellan så man kan hålla runt pinnarna! Ska kila om jag hittar en bild på hur jag hade det! :)

Bikepacking
med det styret jag har så hamnar väskan under barendsen. har 70mm rise å väskan fästs innan böjen där styret "reser sig". med annan styr / styrstam combo (läs längre stam) går det säkert vinkla ner väskan mer också.
Visa bilaga 654581
Fungerar det bra att ha dem i böjen på styret? Vad är det för styre?

Bikepacking
Cyklade från Gottröra till Vätö för årets bikepackingtur på två dagar och en natt. Vanligtvis brukar vi sikta mot åtminstone 3 nätter, men jag blev med sommarstuga förra året och det verkar vara en mer tidskrävande hobby än beräknat...

Nå. Ca 75 km dit och 85 tillbaka på grund av villovägar. Första gången jag cyklade över 6km sen Halvvättern (pga förkylningar + annat), så det var segt på returen.

Vännen lånade fruns Kona + rack och sidoväskor, jag fick äntligen testa min Secan i bikepacking-mode med Tailfin-bakväska. Prisskillnaden är ca 10x, men vi överlevde båda två. Vännen håller på sidoväskornas förträfflighet (enkelt att rigga, gott om plats, lätt att packa), medan jag gillar att fördela lasten över cykeln som blir lite allmänt trög kontra våldsamt baktung.

Pga Tailfins fuel tank (sitter riktigt stadigt, vilket känns som ett krav mtp priset) fick jag inte plats med ramväska då fästena bråkade, men utrymmet räckte ändå. Hade både tält, mat och litet kök i packningen, utöver sovsäck, liggunderlag, kläder, pump, verktyg etc. Tailfin Aeropack (väskan bak) var väldigt trevlig. Tog mycket och var helt stabil, kontra tidigare svaj med Carradice SQR (som jag gissar är lågsvajig jämfört med de mjuka rövraketer utan någon form av hårt stöd som verkar vara standard i branschen). Gillar att den har stöd för montering av Anything cages på benen, om man skulle vilja få med lite mer dun för kallare årstid. Eller mer mat, men vi brukar cykla så civilisationsnära att det räcker med frukost och två måltider på hojen.

Whiskeyn färdas enligt tradition i flaskan under downtuben.

Väldigt fina och lågtrafikerade vägar nästan hela resan, Gottröra/Rimbo har otroligt mycket fint grus och ensam asfalt. 16°C som kallast i tältet. Lyx.

IMG_0992.jpeg

Rimbonejden – en grusidyll som på den gamla goda tiden.

IMG_1671.jpeg

Drivsidan sitter på!

IMG_0962.jpeg

X-mid 2P ?. Den som vet, den vet.

Vet att vissa har svårt för engelska termer – länk till Google Translate här.

Senast ändrad:
Bikepacking
Vännen håller på sidoväskornas förträfflighet (enkelt att rigga, gott om plats, lätt att packa), medan jag gillar att fördela lasten över cykeln som blir lite allmänt trög kontra våldsamt baktung.
Klok vän :) Jag har mina väskor något längre fram så att tyngdpunkten inte hamnar bakom hjulaxeln, då blir cykeln inte baktung på samma sätt.

Bikepacking
Just det, fick också tillfälle att prova det Jack the bike rack jag köpte på Kickstarter för länge sen. Det är ett stöd för styresväskan som egentligen bara klickas på styret och fästes med två remmar. Inget måste, men uppskattade att inte behöva spänna fast väskan mot styret med allmänt kabelkläm och trängsel som effekt, dessutom lättare att ta loss och återmontera väskan på plattformen än mot styret. Riktigt användbart för den som har en väska som hänger ner (och slipas) mot framhjulet.

Bikepacking

Ryssland känner jag knappast något behov av att stötta, så Kaliningrad är ett stort nej för mig. Istället har jag cyklat på det som möjligtvis skulle kunna vara Litauens sämsta grusväg, precis på gränsen till Kaliningrad. Passerat någon Litauisk militäranläggning, en gränsstolpe och imorgon kommer jag se en gränsövergång.
A8C69B0B-EE5E-4D20-9128-D69B4B9215ED.jpeg
B84B7AA5-37E8-4520-A39C-8B28497A2330.jpeg

DDDD50BF-E43E-4385-9B57-E3238352C175.jpeg

Hittade också några stackars österrikare på Litauens sämsta grusväg, på värre cyklar än min:
BC7587C7-40B9-4EBE-B3A2-078275A2EF39.jpeg

Bikepacking
Ryssland känner jag knappast något behov av att stötta, så Kaliningrad är ett stort nej för mig. Istället har jag cyklat på det som möjligtvis skulle kunna vara Litauens sämsta grusväg, precis på gränsen till Kaliningrad. Passerat någon Litauisk militäranläggning, en gränsstolpe och imorgon kommer jag se en gränsövergång.
Visa bilaga 654790Visa bilaga 654791
Visa bilaga 654793
Hittade också några stackars österrikare på Litauens sämsta grusväg, på värre cyklar än min:
Visa bilaga 654792
Häftigt, Östersjön runt är ju en drömtur att göra! Passar er bara så ni inte bli tagna för spioner i dessa oroliga tider :)

Bikepacking

Visa bilaga 654583Visa bilaga 654584

Bilagor

• IMG_6659.JPG
    IMG_6659.JPG
    87 KB · Besök: 41
Bikepacking
apropå definitionen av bikepacking uppfattar jag den som mer vildmarksfokuserad än klassikern touring som företrädesvis sker på belagda vägar. den senare lutar åt säng inomhus.

cykelsemester är väl touring med fast med mer grejor medhavda för att klara enklare former av övernattning? typ vandrarhem och tält.

när man är på touring ute i europa finns massor av inkvartering och tältet får mer en nödfunktion. och resultatet av att fråga en markägare om man får sätta upp tältet kan ofta vara att man blir inkvarterad.

en inträdesbiljett helt enkelt.

myggplågan i vårt land diskvalificerar tält stor del av sommarhalvåret.

Tillbaka
Topp